Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem

Jag vill att det ska gå igång bara när skärmsläckaren är igång, hur gör jag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm. kolla om du kan välja folding@home som skärmsläckare. om du kan göra det så kanske det funkar

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Kör det på alla mina tre datorer nu. En A64 3700+, en A64 2600+ och en XP1600+, så nu bidrar de till något vettigt i alla fall

Permalänk

När ska man börja få poäng då?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
När ska man börja få poäng då?

varje gång din dator har räknat klart en "WU" (work unit) får du poäng. poängen baseras på hur mycket processortid du har gett WU:n. större WU -> mer poäng så det är bara att vänta. sen kommer poängen rulla in

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Man får också mycket mer poäng om man kör med stora paket(över 5MB).
50% mer är tydligen standard för dessa.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Man får också mycket mer poäng om man kör med stora paket(över 5MB).
50% mer är tydligen standard för dessa.

precis det dumma är att det suger ram ganska friskt kör själv stora bitar. vissa ligger på runt 100MB

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
precis det dumma är att det suger ram ganska friskt kör själv stora bitar. vissa ligger på runt 100MB

Hur ställer man in det? har 1.5gb ram över så det är nog lungt

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Om du har den grafiska klienten är det bara att gå in på configure, connection och sen klickar i "accept large work assignments".

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

uppdatering: tre pers till på F@Swec fortsätt så!

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

är med nu med min futtiga AthlonXP 2800+. men det får duga. den får köra 90% high priority under natten och 90% low när jag windowsar. annars inget när jag spelar. och stora paket ska den få behandla också. bara det inte blir slött pga lite RAM. men det får jag se imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
är med nu med min futtiga AthlonXP 2800+. men det får duga. den får köra 90% high priority under natten och 90% low när jag windowsar. annars inget när jag spelar. och stora paket ska den få behandla också. bara det inte blir slött pga lite RAM. men det får jag se imorgon.

skitbra jag kör på min 2500+, så det kommer rulla snabbare för dig om du inte gör något annat med datorn samtidigt blir det ingen skillnad om du kör på low eller high.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
skitbra jag kör på min 2500+, så det kommer rulla snabbare för dig om du inte gör något annat med datorn samtidigt blir det ingen skillnad om du kör på low eller high.

Gör han inget annat med datorn så märker han ingen skillnad iaf

kör lite på min ibook till och från.. ser om den orkar sig igenom ett monsterpaket i helgen eller så.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

har kört hela natten nu och den har bara gjort 245/500 frames!!!
kan dom inte fixa grafikkorts grejset snabbare så man kan utnyttja kraften i sitt 6800GT?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
har kört hela natten nu och den har bara gjort 245/500 frames!!!
kan dom inte fixa grafikkorts grejset snabbare så man kan utnyttja kraften i sitt 6800GT?

Slita sönder både sin cpu å graffekort? Nejtack :]

Permalänk
Medlem

Slita sönder cpu???????
Den kanske får en minskad livslängd på någon månad men datorn kommer vara ordentligt gammal när den går sönder.

Sen att den bara kommit 245 av 500 frames är inte ovanligt, utan är snarare normalt.
Alla kalkuleringar tar mycket tid, det är därför stanford inte har råd att använda en superdator.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

jag tror inte heller att det blir alltför stor skillnad i livslängden varken hos processor eller grafikkort.

det är nästan jämförbart med att ett sjukhus köper in nya ambulanser och inte använder dessa, då de håller längre då.

jaja, liten uppdatering 84 processorer, 229 medlemmar och plats 317 av 41221. gj

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

så var man medlem I detta
Kommer ihåg jag läste om ett projekt där man skulle låta skärmsläckaren söka efter utomjordingar, dvs analysera data ifrån observatorier. Kör hellre detta

Undrar om min D 3,2 GHz kommer kunna fixa några poäng?

jaja. den står som skärmsläckare nu iaf !

Permalänk
Medlem

wunderbar

det kommer nog rulla på ganska så friskt hemma hos dig

du tänker nog på SETI@Home. (Search for Extra Terrestrial Intelligence, tror jag att det står för)

fantastiskt onödigt, tycker jag

det här känns bättre

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
[B

CURRENT PROJECTS AND PROGRESS TO DATE:

Alzheimer's Disease
Cancer
Huntington's Disease
Osteogenesis Imperfecta
Parkinson's Disease
Ribosome & antibiotics [/B]

Det låter ju kul. Jag ska be min CPU att bota min förkylning nu...Borde väl gå relativt lätt

[EDIT]
PS. Är medlem nu. Sitter och foldar med min Opty på 3Ghz, får väl hoppas att man inte tröttnar för snabbt nu. Kanske kan ställa in så att den börjar folda runt sex på morgonen (schedule, eller vad det nu heter), alltså när man går till sängs...men jag märkar inte av att programmet ens är på nu när jag sitter och grejar med datorn, ändå går den 100%

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Tyvärr så finns det nog ingen möjlighet att bota din förkylning, men om du blir

Om man inte vill att klienten ska ta 100% processor kraft så kan man ju faktiskt ställa ner den till vad du vill, t.ex. om datorn blir lite varm så sätter man det på att inte dra mer än 75% cpu tid.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jag satte den på 100% + large work units. Klarade av 1 WU tidigare idag, håller på och mal igenom GROMACS core just nu.

[ http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&use... ]

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Jag passar på och länkar till min tråd där jag hade tänkt att folk skulle rösta men det blev inte så många

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52588...

k0nsl: Gromacs är bara en typ av kärna där man beräknar saker på ett visst sätt, men det kanske du visste???

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Okej, jag trodde det var en typ av uppgift som man skulle klara av, och sedan bli tilldelad en ny. Nu fattar jag dock

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Det ovanför "GROMACS core" är väl proteinet?

Permalänk
Medlem

Det är vilket projekt WUn tillhör och vilket protein inom projektet det är.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Jag är också med nu
Men kör bara 50% tills jag har råd med en ny CPU kylare.
mitt första WU blir klart runt 19:00 ikväll

Kul att man kan hjälpa till med forskning genom att dela lite CPU

/Erik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Någon som vet hur man startar det som en deamon i Linux ?
SSHar till min srvburk och så fort jag stängern ner den rutan så stängs programmet ner

Installera screen och kör detta:

screen -S folding namnpåprogrammet

Sen om du av någon anledning vill ha tillbaka screenen så skriver du bara:

screen -x folding

Jag ska installera detta på både servern och min dator.

Visa signatur

stfu you must

Permalänk
Medlem

För er som inte vet så kommer detta seti@home att stängas ner den 15dec har jag uppfattat det som... Man blir hänvisad till denna sida om man vill fortsätta med att hjälpa andra projekt... http://setiathome.berkeley.edu

Själv satte jag igång med klimatförändrings projektet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
För er som inte vet så kommer detta seti@home att stängas ner den 15dec har jag uppfattat det som... Man blir hänvisad till denna sida om man vill fortsätta med att hjälpa andra projekt... http://setiathome.berkeley.edu

Själv satte jag igång med klimatförändrings projektet.

den här tråden handlar ju inte om SETI@Home, men de som går in på den här tråden letandes efter information om SETI@H kanske uppskattar det hela.

OnT:
Jag uppdaterade förresten första posten. >90 aktiva processorer senaste 50 dagarna snart det dubbla.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!