FreeBSD - Hittar inte alla partioner

Permalänk
Medlem

FreeBSD - Hittar inte alla partioner

Jag har ett litet problem när jag ska installera FreeBSD 6.0, den vill nämligen inte hitta alla partioner på min sata-hårddisk. Jag har 6 hårddiskar, varav en är en sata-disk där jag har Windows XP installerat.
Denna hårddisk är partionerat i 3 partioner, 1 för Windows på 10GB, en på 230GB för data och en sista på 10GB där jag hade tänkt installera FreeBSD. Men när jag bootar upp FreeBSD och går in i fdisk och väljer sata-hårddisken så hittas bara 2 partioner, en NTFS på 10GB och en "extended dos" på 240GB, det ser alltså ut som att den slår ihop mina två partioner till 1.
Förrut testade jag även med att ha de där 10GB opartionerat (hade så när jag installerade Windows), den hittade inget på "unsued disk space" heller, så jag testade skapade en partion i Windows, men inget hittades då som sagt.
Värt att nämna är väl att när jag går in i fdisk så säger den "bad disk geometry, trying to use a better one" (eller något åt det hållet).

Är det något speciellt man behöver trixa med när jag har det så här, eller är det något annat som strular?

Moderkort: A8N-SLI
Hårddisk: HDS722525VLSA80 (Hitachi Deskstar 7K250 - 250GB SATA)