Fyra HTPC-chassin testade

Permalänk
Melding Plague

Fyra HTPC-chassin testade

<font style="font-size: 10pt"><b>Fyra HTPC-chassin testade</b></font> <small class="small">tisdag 22 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Anandtech har testat fyra stycken populära HTPC-chassien som stöder ATX-standarden. De fyra kombattanterna är 3R Mstation HT-1100, Antec Overture II, Lian Li PC-800B och ThermalTake Tenor. Vidare skriver Anandtech att kraven på en HTPC idag kan vara rätt höga, vilket leder till att chassiet bör ha en effektiv kylning vilket de testar med en 3GHz Intel-setup.
<br />
<br /><i>”By far and large, the biggest change when switching to a home theater PC (HTPC) that has to be made to the computer is the case. Vertical towers (despite all the recent improvements in the looks department) still simply don’t work well aesthetically with other livingroom electronic components”</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2614" target= "_blank">Anandtech</a> för att få reda på hur de olika lådorna presterade.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice nice.

Lian li chassit var redigt snyggt. synd bara det lär kosta skjortan och så kändes det lite väl högt, fast om det inte är så fasligt långt bakåt så kompenseras det ju upp. hålen känns lite idiotiska, men det är snygg, hade nog varit läckrare utan hål.

Permalänk
Medlem

kan mycket väl bli en overture II när pengarna rullar in på fredag.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
kan mycket väl bli en overture II när pengarna rullar in på fredag.

Akta Overture II. Jag tyckte det verkade riktigt trevligt, på specifikationerna ser det bra ut och Antec vet hur man gör effektiv marknadsföring. Men personligen tycker jag det var en stor besvikelse: Har man alla de fläktar som följer med inkopplade (som det är tänkt att man ska) så låter den för jävla mycket – dessutom med en blandning av låg- och högfrekventa ilningar. Jag skulle heller inte våga testa att köra utan de flesta fläktarna inkopplade - hårddiskarna blir extremt varma.

Tänk dig för, eller se den åtminstone i verkligheten innan du slår till är mitt tips.

Visa signatur

burr3.se iMac G5 || Shuttle SN25P || Världens sötaste MacBook || Philips HD-Ready LCD-TV || Acer TravelMate 292LCi, skitig skoldator.

Permalänk
Medlem

Jag ska fan bygga ett eget chassi till min HTPC i mdf och lacka det svart.

Bara 120mm fläktar såklart

Billigare och det blir knappast sämre än ett man köper färdigt.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doppelganger
Akta Overture II. Jag tyckte det verkade riktigt trevligt, på specifikationerna ser det bra ut och Antec vet hur man gör effektiv marknadsföring. Men personligen tycker jag det var en stor besvikelse: Har man alla de fläktar som följer med inkopplade (som det är tänkt att man ska) så låter den för jävla mycket – dessutom med en blandning av låg- och högfrekventa ilningar. Jag skulle heller inte våga testa att köra utan de flesta fläktarna inkopplade - hårddiskarna blir extremt varma.

Tänk dig för, eller se den åtminstone i verkligheten innan du slår till är mitt tips.

ojdå, det låter inget vidare. konstigt att det var det näst tystaste chassit i testet=/ du kanske bara har fått ett dåligt ex?

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk

lian liet kan man nog knappast få plats me ett bra grafikkort som e lite längre typ 7800 serien eller liknande. det e nog jävligt kefft. vill verkligen ha ett nytt chassi siter på ett aspire dreamer 2 typ pinsamt

Visa signatur

felix