3D-tråd (visa era bilder här)

Permalänk
Medlem

Ett av mina senaste 3d verk.

3ds max och vray

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelroom:

snygg!

Själv inhandlade jag mig ett dekorationsklot (blank metall) och har börjat testa lite HDR. Första försöket:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

snygg!

Själv inhandlade jag mig ett dekorationsklot (blank metall) och har börjat testa lite HDR. Första försöket:

Fota sina egna HDRI är väldigt tillfredsställande av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Jag blev så sugen nu på att testa vad det kommit för nya funktioner på sedan 3ds max 5 så jag tog ner 3ds max 2012 (education license) för att leka lite.

Här är en work in progress av scenen jag börjat med för att lära mig lite nytt.

EDIT:

Här är en lite mer uppdaterad version.

EDIT igen:

Och ytterligare en. Jag pillar lite på scenen när jag har tid över. Tyvärr är min dator inte så snabb i vändningarna när det gäller rendering som jag skulle önska.

EDIT: En till...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Med denna kom jag in på Digital Graphics Och en handritad bild men den var inte något att skryta om tror jag

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Skrivet av BananaFace:

http://i114.photobucket.com/albums/n271/Mellwing/print.jpg

Med denna kom jag in på Digital Graphics Och en handritad bild men den var inte något att skryta om tror jag

Har du redan fått besked?? Snyggt! EDIT: Loggade in ock kikade. Jag kom också in! Vi ses i höst

Såhär blev då min kamera, riktigt tråkigt att jag inte hann göra alla texturer..

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem

Senaste kreationen, håller på att sätta mig in i att brygga öl. Första ölet står på flaskjäsning nu, blir troligtvis ingen etikett denna gång, men i framtiden då jag fått in rutinen kan det ju vara kul att fixa i ordning en fin etikett. Bästa sättet att prova om en etikett passar borde ju då vara att modellera en flaska och slänga på etiketten eller vad sägs?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Furios D:

satan.... det var fruktansvärt duktigt...
grym detalj rikedom...

(gjorde denna nyss, väldigt simpelt om man jämför våra)
http://img334.imageshack.us/img334/10/smilies2la.th.jpg

Gaaalet snygg, blev ny skrivbordsbakgrund det där

Visa signatur

Citera för att jag garanterat ska hitta tillbaka.

Permalänk

Tack för detta, fast ändå inte!

Jag har en gång i tiden försökt mig på att skapa i 3D och det hann inte gå så långt förrän jag slutade på grund av bristande tid. Även nu har jag ingen tid men när jag ser allas snygga bilder blir man ju så himla sugen på att kunna skapa sådant själv. Nu blev jag riktigt suktad av börja skapa i 3D igen, även fast jag inte har tid

Så jag säger tack för att ni delar med er, riktigt fina bilder alla jag har sett i denna tråd. Men inte tack för att du fick mig sugen på att börja igen även fast jag inte hinner!

Permalänk
Medlem

Hur suttit lite till och från med 3dn Och nu har jag fått ihop något som ser "lite" bättre ut än den första jag länkade tidigare i tråden

http://img195.imageshack.us/img195/2850/flaskor2.jpg

Har inte riktigt lärt mig så mycket om ljussättning och rendering än dock, som kanske syns!

- Vet att det är några fel, bland annat att vätskan går utanför insidan på glaskanten. Det syntes inte när jag rendera på låg kvalité.. Och har renderat i 1 timme, så orkar inte göra om det riktigt, eftersom jag ändå kommer vidarutveckla bilden

Permalänk
Medlem

Gjorde fönsterhandtag idag då jag inte hade något att göra Dessa likdom allt annat är gjort efter riktiga mått jag mäter, är lite klurigt ibland! Hade kunnat göra dessa snyggare med fler rundade kanter men det tar alldeles för mycket prestanda Blev heller inga skruvhål, kanske kommer i framtiden.

Renderad i Medium I AutoCAD 2011.

Permalänk
Medlem

Riggad robot i Starcraft (Goliath) stuk
Gjord i Maya, rendrerad i Hypershot (numera Bunkspeed Shot)

Final

Testar pose

Lite mera detaljer

Permalänk
Skrivet av Brasco:

Snyggt snyggt.
Hur många polygoner ligger denna skapelse på? Och är allt vi ser i renderingen i den faktiska modellen eller är den normalmapad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Snyggt snyggt.
Hur många polygoner ligger denna skapelse på? Och är allt vi ser i renderingen i den faktiska modellen eller är den normalmapad?

Nu är jag utomlands på min bärbara så jag kan inte säga hur många polygons den ligger på (kan posta en edit senare när jag är på stora datorn).
Allting i renderingen är den faktiska modellen, använde inga normalmappar. Har faktiskt aldrig provat det för "hard-surface modelling", men det vore nog kul

Permalänk
Skrivet av Brasco:

Nu är jag utomlands på min bärbara så jag kan inte säga hur många polygons den ligger på (kan posta en edit senare när jag är på stora datorn).
Allting i renderingen är den faktiska modellen, använde inga normalmappar. Har faktiskt aldrig provat det för "hard-surface modelling", men det vore nog kul

Ok, gör gärna det när du får tillgång till datorn, kul att veta.
Ne, vet inte riktigt hur man normalmapar hard surface, men kan tänka mig 2 grejer. En skulle kunna vara att få upp siluetten i lowpoly-modellen och sedan modellera vidare i maya/max helt enkelt och göra detaljer (som man sedan bakar map av). + att man borde kunna sculpta in lite rispor och sånt i mudbox/zbrush. Men aldrig testat det så vet inte hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Riktgit snygga och stilrena! Jobbar du med CAD eller är det bara en hobby?
Har en liten fråga till
Hur är det att modellera i Autocad? - Kan du jämföra med något annat 3D program? (Om du nu har testat något annat då Annars blir det ju svårt!)

Skrivet av Brasco:

Helvete, hur orkar du med att göra alla detaljer!? Du måste ju ha suttit extremt länge med den!
Riktigt snygg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av curage:

Riktgit snygga och stilrena! Jobbar du med CAD eller är det bara en hobby?
Har en liten fråga till
Hur är det att modellera i Autocad? - Kan du jämföra med något annat 3D program? (Om du nu har testat något annat då Annars blir det ju svårt!)

Riktigt snygg!

Det är bara en hobby Har nämligen jobbat med Autocad till mitt projektarbete i 3:an och tror jag jobbat samanlagt ca 200h på det projektet som jag visade(och visar bilder från). Detta från 0 kunskap i Autocad för 1,5h år sedan. Har alltså jobbat på fritiden utöver projekttiden.

Nja, kan inte riktigt jämföra med något annat program då jag enbart testat (och använt) Zmodel för ca 10 år sedan. Folk säger i alla fall att AutoCAD inte är det aldra bästa programmet att arbeta i men det är det enda programmet jag kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Det är bara en hobby Har nämligen jobbat med Autocad till mitt projektarbete i 3:an och tror jag jobbat samanlagt ca 200h på det projektet som jag visade(och visar bilder från). Detta från 0 kunskap i Autocad för 1,5h år sedan. Har alltså jobbat på fritiden utöver projekttiden.

Nja, kan inte riktigt jämföra med något annat program då jag enbart testat (och använt) Zmodel för ca 10 år sedan. Folk säger i alla fall att AutoCAD inte är det aldra bästa programmet att arbeta i men det är det enda programmet jag kan.

Okej! Hehe. Men det går rätt fort att lära sig (I allafall 3ds max) Om man bara lägger ner lite tid på det. Visst att det kan ta ett jäävla tag innan man får till allting perfekt, men man kan utan allt för mycket kunskap göra något enkelt så att det ser hyffsat snyggt ut i allafall.

Har funderingar på att söka in till en CAD YH, men vi får se Gillar att sitta och pilla vid datorn med modeller osv, och jag vill inte bara rikta in mig på spel heller riktigt, så därför verkar cad som det bästa alternativet.

Aldrig hört talas om Zmodel faktiskt.

Man ska väl hålla sig till det programmet man kan! Kan man det riktigt bra så spelar det nog ingen roll vilket man använder, går väl att få till ungefärliga bilder med alla. (Vet inte dock om just CAD (För det är väl ett "design" program igentligen?) Men går det att få till typ eld effekter mm i det?

Nu har jag pillat vidare med bilden i alla fall, och fick till något som ser ut såhär!
http://img560.imageshack.us/img560/3059/alchemybord1.jpg

Leker fortfarande runt med shadows, lights och renderings inställningar, och testar olika material, unwraps mm
Det börjar bli riktigt kul när man har kommit in i det lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av curage:

Okej! Hehe. Men det går rätt fort att lära sig (I allafall 3ds max) Om man bara lägger ner lite tid på det. Visst att det kan ta ett jäävla tag innan man får till allting perfekt, men man kan utan allt för mycket kunskap göra något enkelt så att det ser hyffsat snyggt ut i allafall.

Har funderingar på att söka in till en CAD YH, men vi får se Gillar att sitta och pilla vid datorn med modeller osv, och jag vill inte bara rikta in mig på spel heller riktigt, så därför verkar cad som det bästa alternativet.

Aldrig hört talas om Zmodel faktiskt.

Man ska väl hålla sig till det programmet man kan! Kan man det riktigt bra så spelar det nog ingen roll vilket man använder, går väl att få till ungefärliga bilder med alla. (Vet inte dock om just CAD (För det är väl ett "design" program igentligen?) Men går det att få till typ eld effekter mm i det?

Nu har jag pillat vidare med bilden i alla fall, och fick till något som ser ut såhär!
http://img560.imageshack.us/img560/3059/alchemybord1.jpg

Leker fortfarande runt med shadows, lights och renderings inställningar, och testar olika material, unwraps mm
Det börjar bli riktigt kul när man har kommit in i det lite!

Rätt, är bara ett design program och renderingen är rätt ny (tror jag). SKa man hålla på med eld och andra effekter är det 3ds max.

Zmodeler är skitgammalt, var aktuellt för ca 10 år sedan eller så. Numera är det knappast någon som använder den.

Permalänk

Blev ett gäng svampar från Mario igår kväll ^^

Permalänk
Medlem

*
Vy över en stad i morgonsol. Nästan klart

En liten by. Under arbete

Trädmodellerna har jag exporterat ut från Vue för att använda i Lightwave 10 som jag sitter med.
Efterbehandling i Adobe After Effects CS5.

Scenerna är från ett evighetsprojekt till animation där några onda plan attackerar jorden.

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Medlem

Ett litet hus jag snickrat ihop under dagen (bortsett från bilen och växter som jag hade sen innan). Inomhus delen är ren lathet och ser ganska dumt ut, bara planes med bilder på och utan att ens tänka på perspektiv

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Har börjat lägga panel på huset nu:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=2158343410022&set=a.15...

http://www.facebook.com/photo.php?pid=32146990&id=1589628184&...

Snart blir det att börja göra alla 3-glasfönster (14st varav 7 öppningsbara och en inbyggd i en dörr) och dörrarna (5st ytterdörrar, 1 2-dörrars garageport & 7 innerdörrar). Det kan nog ta ett tag då alla inte är av samma mått

Visa signatur

Oskar

Sällan inloggad, men citera så svarar jag inom några år.

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

http://img690.imageshack.us/img690/1917/finaluhs.jpg

Mental Ray i 3ds Max med en renderingstid på ca: 1h 30min för kväll och ca: 2h för dag. Totalt alltså ca: 7h.

Satsa på en karriär som fusk-mäklare. Du hade blivit miljonär! Riktigt snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Satsa på en karriär som fusk-mäklare. Du hade blivit miljonär! Riktigt snyggt

Haha, ja kanske det Några miljoner på kontot hade ju inte varit helt fel

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Dra mig baklänges vad duktigt folk det finns..

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Medlem

Gjort ett Intro till musikern Hyper Cannon, vad tycks? (:

Screenshot:

Video:
http://www.youtube.com/user/Patan77xD#p/u/0/VxB7k5ZnSfI

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Jävligt snyggt. Diggar din Showreel också.

Visa signatur

Oskar

Sällan inloggad, men citera så svarar jag inom några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskenb01:

Jävligt snyggt. Diggar din Showreel också.

Tackar =D

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Sötast

Äntligen kan jag svara i tråden med något jag själv har skapat.

Har alltid velat kunna skapa något i 3D och nu kan jag äntligen ladda upp något som inte får mina egna ögon att blöda...

Bilden är inget speciellt och det är mycket som skulle behöva fixas, men då jag är så pass nybörjare som jag är så vet jag inte ens hur jag skulle kunna förbättra den

Kommentera gärna!