Permalänk

Fel med nya kärnan

Installerade Debian 3.1 på en av burkarna nu i helgen, allt funkade perfekt med 2.2.20-kärnan förutom XFree86 där drivrutinerna för min Matrox MGA-G200 AGP ville ha 2.6.x istället och vägrade fungera, så jag drog ner senaste stabila kärnan (2.6.14.3) och kompilerade, men när jag startade om och laddade den så blev det bara en massa lodräta streck på skärmen efter att den hade laddat in den och sen hände inget mer.

Vad kan vara fel? Det fanns en del nya val i menuconfig som jag inte kände igen från förra gången jag kompilerade någon kärna (något år sen).

Visa signatur

RTFM - vacker sak att säga till folk som ställer dumma frågor

Permalänk
Medlem

2.6.14 inkluderar inte devfs längre & då får du probs med initrd i 3.1 (Sarge) du får mecka en del för att köra 2.6.14 i sarge.

Se här hur.
http://www.debian-administration.org/articles/291

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk

Danke danke, att jag kunde missa detta, då har jag en del att se fram emot ikväll när jag kommer hem Verkar vara en del fulhack i artikeln också.

Edit:
Dock ett liiitet problem, jag kör inte med initrd för att ladda kärnan (iaf inte vad jag kan se), har precis installerat den datorn så jag har inte total koll på allt hela tiden Men jag har inga initrd.img*-filer i min /boot så tyvärr, har bara mina vmlinuz och mina System.map-filer

Visa signatur

RTFM - vacker sak att säga till folk som ställer dumma frågor