Permalänk
Medlem

verkar väldigt skumt att disken dog eller blev f*cked up av det? Som sagt försök med en annan disk eller att testa den i en annan burk. Haha och ja skruvis kommentar var rätt skön

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det skulle hans farsa tänkt på innan han körde in bananen i hans morsa... klart att gubben ska pröjsa för grejorna.

hahaha.... bästa kommentaren på länge...

Säger sig själv. Har man i sönder någons saker så ska man betala... Allt annat vorre bara ohyfsat, även om jag håller med att man måste vara bra dum som inte skruvar fast sina saker bättre

Permalänk
Medlem

Denna tråd börjar gå överstyr
Hur i hela friden kan din dator betè dig på det där viset bara för det lilla som hänt :/

Permalänk
Gäst

Sluta jiddra om vems fel det var. Hjälp killen eller starta en insamling.

Det här låter lite som när man låter något ligga framme i ens rum och "någon" kliver på det och det går sönder. Som svar får man "låt inte grejerna ligga på golvet".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Sluta jiddra om vems fel det var. Hjälp killen eller starta en insamling.

Det här låter lite som när man låter något ligga framme i ens rum och "någon" kliver på det och det går sönder. Som svar får man "låt inte grejerna ligga på golvet".

Permalänk
Medlem

Hittade denna tråd som tynat bort i det förgångna... Lite oldschool men ändå.
Jag och farsan delade på inköpet av en ny hd. Lyckades sen även använda den gamla disken för lagring (inte att boota ifrån vad jag än gjorde) men jag har inga känsliga grejer på den.

Någon varnade för att ha klumpiga föräldrar kring tekniska grejer. Jag håller med till 100% men min farsa är elektriker med 20års erfarenhet i branschen så jag vet inte om jag kan kalla honom oteknisk.

Ja jag skulle skruvat fast skiten. Det har ni helt rätt i. Men poängen är ju att han envisas med att ladda sin mp3laddar i min dator när han har en egen dator med usbportar? Just därför tyckte jag det hela var onödigt och mer hans fel än mitt.

Någon undrade även hur hdn pajade av att gfx:et trillade ut. Bilden försvann ju efter att kortet gick ur slotten. Detta ledde till att jag inte fick bild, och jag vill inte sätta dit kortet när datorn är på. Så jag fick forcestänga av datorn.
Detta ledde till korrumption av disken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Å andra sidan verkar du ju bo i hans hus, så jag skulle inte vara så uppkäftig om jag vore du..

Jag har aldrig svurit eller sagt något förolämpande till min farsa. Men när alla skolarbeten (hela gymnasiet), texter/alster jag nånsin gjort (skriver musik) mp3or (jag är människa) och en hel del annat försvinner, så tänjer man på gränserna lite.

Ptja, gammal tråd som sagt men någon kanske dyker upp.
Kram

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig !

Permalänk

Korruption av data för att man drar ut kontakten?
Chansen att det händer är sisådär en på... Väldigt, väldigt, VÄLDIGT mycket?
Konstigt att det hände just då...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bitcho
Sluta jiddra om vems fel det var. Hjälp killen eller starta en insamling.

Det här låter lite som när man låter något ligga framme i ens rum och "någon" kliver på det och det går sönder. Som svar får man "låt inte grejerna ligga på golvet".

Håller med. Låt oss som exempel säga att han inte skruvade i den för att han visste att HAN själv inte skulle komma i närheten av den och få den att ramla ut, hur kan det vara hans fel när någon kommer och får den att ramla ut? Om man optimerar sina saker för ens egna behov, hur kan det vara ens eget fel när någon annan (som inte har sakerna optimerade efter sina vanor) kommer och har sönder något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Korruption av data för att man drar ut kontakten?
Chansen att det händer är sisådär en på... Väldigt, väldigt, VÄLDIGT mycket?
Konstigt att det hände just då...

Insinuerar du att jag skulle försöka blåsa min farsa?

Korrumption och korrumption, det gick inte att boota från systempartitionen.
När jag väl hade installerat XP på den nya disken och kollade genom den partition av den drabbade disken som lagrade mp3or, så kunde jag inte öppna vissa av dem. Vissa filmer kunde jag öppna men de spelade upp från andra filmer än dem jag öppnade.. Vet inte vad jag ska kalla det.

Permalänk
Medlem

IMO Ska grejorna skruvas fast just för att man ska kunna pilla/röra/kasta/snubbla/hamra/köra över (ja, allt ni kan tänka er) så att grejorna fortfarande sitter fast.

Det är ju som att montera en Cpu kylare utan att knäppa fast den mot moderkortet..."Äsch, vadå den ligger ju där"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerial
Insinuerar du att jag skulle försöka blåsa min farsa?

Korrumption och korrumption, det gick inte att boota från systempartitionen.
När jag väl hade installerat XP på den nya disken och kollade genom den partition av den drabbade disken som lagrade mp3or, så kunde jag inte öppna vissa av dem. Vissa filmer kunde jag öppna men de spelade upp från andra filmer än dem jag öppnade.. Vet inte vad jag ska kalla det.

Har du visat denna tråd för din farsa?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Korruption av data för att man drar ut kontakten?
Chansen att det händer är sisådär en på... Väldigt, väldigt, VÄLDIGT mycket?
Konstigt att det hände just då...

Har hänt mig med två gånger, så det är inget ovanligt.
Det är ju som att hälla grus i en bilmotor för att få den att stanna, klart saker kan gå snett då...

Permalänk

har haft sönder en burk så.. gick fint efter ominstalation.. dock så har jag lyckats få igång diskar igen .. bara nöta o nöta så går de..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Har du visat denna tråd för din farsa?

Nej vad har det med det här att göra?

Permalänk

"Hans farsa kanske skulle vart lite försiktig och inte pillat på sin sons grejjer."

Visa signatur

P4 @ 1,8 ghz, Geforce 4 ti 4600, 512 mb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerial
Nej vad har det med det här att göra?

Att det skulle vara skoj att höra hans åsikt om det hela... naturligtvis.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Egentligen är det rätt patetiskt att allt ska krascha totalt bara för att graffet åker ur under drift.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK
GPU:
Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Att det skulle vara skoj att höra hans åsikt om det hela... naturligtvis.

Hans åsikt var att vi båda delar på hårddisken för att mötas på halva vägen.
Eftersom vi båda beskyllde varandra.
Var det något mer du ville veta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerial

Var det något mer du ville veta?

Ja, vilken storlek har du i skor?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Egentligen är det rätt patetiskt att allt ska krascha totalt bara för att graffet åker ur under drift.

Hur kan ett händelseförlopp som står utanför min kraft att påverka vara patetisk?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skruviz
Ja, vilken storlek har du i skor?

Kramiz sötnos.

Permalänk
Medlem

Felet är ditt... Men iallafall så kan du köpa en billig HD varsomhelst nu. Kostar kanske 500 kr för 160GB. Jag tycker att du ska pröjsa. Och om nu HD:n går sönder bara för att grafikkortet ramlade ut eller? så borde du ha en bättre dator...

Permalänk
Medlem

Huh, otur. Det händer att jag inte orkar skruva fast grafikkortet direkt, särskilt om jag inte har några skruvar (gäller då äldre datorer) över. Är det ett PCI-kort så måste man ju skruva fast, men AGP sitter lite bättre.

Har själv råkat peta ut grafikkortet när jag testar de datorerna jag mixtrar med, men då stänger jag bara av datorn och sätter in kortet igen. Har aldrig gått sönder nånting för mig.

För övrigt så brukar jag inte heller skruva fast nätverkskort på de gamla datorerna. Särskilt om det är ISA - det sitter där det sitter (enda fördelen med ISA kanske )

Permalänk
Medlem

Hm.. låter lite som med min pc. Fast då hände inte just denna grejj.

Morsan satte på dammsugare på samma propp som mina grejjer. Hade igång 2 datorer, tv, förstärkare, lampor osv. POFF.. proppen gick.. allt slockna.

Linux pcn var helt död efter det. hårdisken knastra sen small den och det rök.

Min spel dator klarade av strömavbrottet som tur var annars hade jag blivit riktig RIKTIGT förbannad.

Men itne klandrar jag henne för det. Mitt fel, jag hade igång förmycket när jag vet att proppen endast är på 6A och inte klarar mycket.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Avstängd

Det finns en lösning: Formatera om datorn och hoppas å på det bästa :)....Och varför skruvar man inte fast sitt G-kort ifrån början?? tar typ 1min å göra

MVH: Peter_86

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Det finns en lösning: Formatera om datorn och hoppas å på det bästa :)....Och varför skruvar man inte fast sitt G-kort ifrån början?? tar typ 1min å göra

MVH: Peter_86

Den frågan är ju redan besvarad... lata händer och skakighet.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerial

Kramiz sötnos.

Ja det var snällt sagt av dig med tanke på att jag är en lönnfet 42-årig skäggig gubbe...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Du ser inte lönnfet ut på bilden - lite stor näsa bara kanske...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Det finns en lösning: Formatera om datorn och hoppas å på det bästa :)....Och varför skruvar man inte fast sitt G-kort ifrån början?? tar typ 1min å göra

MVH: Peter_86

Har jag inte skrivit någonstans att det inte gick? Vid ominstallation efter formatering blev det blåskärm..

Och skruvis, om du tog mitt kramiz på orden så ombedes du tänka om

Jag står fortfarande fast vid att jag är oskyldig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerial

1. Och skruvis, om du tog mitt kramiz på orden så ombedes du tänka om

2. Jag står fortfarande fast vid att jag är oskyldig.

1. Nej, jag tänker inte tänka om & ja jag tog dig på orden ..

2. Klart att du är oskyldig.. gubben ska stå för fiolerna.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless