Permalänk
Medlem

Problem med USB och frysningar

Hej!

Byggde ihop en ny dator i förrgår, jag har byggt endel datorer innan och har relativt stor kunskap inom ämnet.

Nu är det så att jag har ett problem, USB-portarna fungerar inte riktigt. Jag har t.ex. 3st usb minnen av dom fungerar ett, så fort jag sätter i det kommer mappen upp med filerna på minnet. De två andra läser datorn av, dom läggs till i "den här datorn" men när man ska gå in i minnet så står det antingen "Ingen enhet ansluten" eller "Problem med I/O Port".

Jag har även ett problem med att datorn hänger sig ibland när man öppnar "den här datorn". Det verkar som om det är något problem med någon styrenhet eller liknande. Jag skulle t.ex. öppna dvdläsaren från "den här datorn" vart på dator råhänger säg. detta händer dock bara ibland.

Jag har uppdaterat Bios, alla drivrutiner, alla windows uppdateringar osv.

Jag har kollat så att alla sladdar sitter på rätt plats etc.

Skall även tillägga att jag installerat en kortläsare som ansluts via "custom usb" dvs. att man får koppla varje pinne försäg på mobot, denna fungerade att läsa kort i igår men idag fungerar inte heller den.

Burken innehåller följade:

AMD athlon 64 3500+ kör med boxade fläkten
ASUS A8N-SLi Deluxe
Corsair 4x512=2048mb
Seagate 2x250gb Sata
Gainward 6200 256mb Turbocache
450watt Antec Smartpower nätdel

Billig kortläsare noname
Nec dvdbrännare
Sony floppy

Windows XP Home + SP2 alla uppdates etc.

För övrigt är det hur stabil och snabbt som hälst, Det är BARA USB och frysningar i "den här datorn" som är problemet!!

Tacksam på svar!

//Tex

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.