Hårddiskkrash - komma åt filer

Permalänk
Medlem

Hårddiskkrash - komma åt filer

Bakgrund: Jahopp. Lagom mot årets slut bestämmde sig min C: att lägga av. Har köpt en ny hdd och slängt in windows igen och nu försöker jag rädda lite filer från den gamla hårddisken. Jag kommer nämligen åt den i typ 1 minut när jag startat windows innan den säckar ihop.
Jag kommer åt vissa filer som låg på en annan partition på hårddisken. Men jag vill gärna ha de saker som låg i mina dokument och på mitt skrivbord och så.

Problemet: Jag kan inte komma åt det som ligger i min gamla användarmapp (documents and settings\användarnamn\). Får bara medelandet Access denied. Antar att det är en väldigt bra säkerhetsfunktion förutom när man vill komma åt filerna och kopiera dem....

Fråga: Fins det något sätt att komma runt detta så jag kan komma åt mina filer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sök på forumet finns många liknande trådar. men här är en hemsida som kan vara till hjälp http://ntfsowner.aqualize.tk/

prova att gå in i felsäkert för att se om hdd stannar längre

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tack för länken carlos, ska ta en titt. Men jag lyckades lösa det på annat sätt. Så om nån råkar stöta på denna tråd och vill ha en alternativ lösning så heter lösningen: KNOPPIX

Körde igång knoppix och det gick någorlunda smärtfritt att flytta filerna från hårddisken till en FAT-partition... Men nu har datorn börjat käka på min nya hårddisk så jag är orolig att problemet är värre än befarat =( kul kul...

Edit1:
Vad tror ni problemet kan vara? Det verkar som att D: partitioner är mest utsatta...
Kan det vara så att moderkortet håller på att krevera och därför börjar kötta mina diskar? Eller kan de va PSUn som är boven?

Edit2:
Fins det nått liknande fsck fast för NTFS som jag kan köra från knoppix? {eller klarar fsck ntfs kanske?}

Visa signatur