Permalänk
Medlem

Vilket usb-minne ska man välja?

Är på jakt efter ett usb-minne med 1 GB i lagringskapacitet. Kravet är att det ska vara så litet som möjligt så att jag kan ha det med mig överallt och alltid, antingen genom att sätta det på nyckelknippan eller om det finns ett platt att ha i plånboken.

Webhallen har just nu Sandisk-kampanj, så jag har passat på att beställa detta kombinerade SD-kort/usb-minne (jag kan ju välja att inte hämta ut varan). Eftersom jag har SD-kort i min kamera så tyckte jag att det var en smidig lösning. Det ska tydligen följa med en nyckelringshållare också, alternativt kanske man kan hitta något smidigt SD-fodral för förvaring i plånboken (någon som vet om sådant fodral finns?).

Har ni förslag på andra prisvärda minnen? Det behöver självklart inte vara ett minne som kan kombineras som minneskort, utan alla förslag på små usb-minnen är välkomna.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Annars är MP3-spelare ett bra alternativ. Kan du lyssna på musik också

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Annars är MP3-spelare ett bra alternativ. Kan du lyssna på musik också

Jo, jag vet. Om ni kan komma med förslag på en liten mp3-spelare med 1 GB minne (eller mer) så visst. Men mp3 är inte prio, då jag redan har en gammal JOS med 256 MB, som jag tänkte kan få hänga med ett tag till. Min prioordning är som följer:

1. Litenhet.
2. Bra pris (vad är då det? Det har jag inget rakt svar på, kom med förslag så får jag avgöra prisvärdheten från fall till fall).
3. Övriga funktioner (ex mp3, minneskort, etc).

Ett krav förutom 1 GB är USB2.0.

Permalänk
Medlem

Mp3-spelare är oftast inte så snabb skriv o läshastighet på vilket är lite synd..

Jag letar också lite efter något mindre billigt litet och snabbt usb-minne för att använda som min "identitet" eller va man ska säga.

Man har alla sina inställningar och firefox och sånt på, mailprogram o sånt, sen trycjker man bara i det i datorn som man sitter vid och alla inställningar som windows-tema, bagrundbild osv hänger med...

någon om vet vilka det funkar på, och minst 10MB/s läs och skrivhastighet på minnet med

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Re: Vilket usb-minne ska man välja?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berkan
Är på jakt efter ett usb-minne med 1 GB i lagringskapacitet. Kravet är att det ska vara så litet som möjligt så att jag kan ha det med mig överallt och alltid, antingen genom att sätta det på nyckelknippan eller om det finns ett platt att ha i plånboken.

Webhallen har just nu Sandisk-kampanj, så jag har passat på att beställa detta kombinerade SD-kort/usb-minne (jag kan ju välja att inte hämta ut varan). Eftersom jag har SD-kort i min kamera så tyckte jag att det var en smidig lösning. Det ska tydligen följa med en nyckelringshållare också, alternativt kanske man kan hitta något smidigt SD-fodral för förvaring i plånboken (någon som vet om sådant fodral finns?).

Har ni förslag på andra prisvärda minnen? Det behöver självklart inte vara ett minne som kan kombineras som minneskort, utan alla förslag på små usb-minnen är välkomna.

det där minneskortet är kanske inte att rekommendera som USBminne.. ser bara den möjligheten att koppla den direkt i datorn som en extra funktion.. köpte ett sånt till min kamera för en månad sen..men det är väl skört..eftersom det knäcktes i det lilla "gånggärnet" efter 2 veckor..
jag tycker att du ska satsa på ett riktigt USBminne.. ett Sandisk Cruzer Micro är ju inte särskilt stort och det finns upp till 2 GB

EDIT: jag är rädd om mina prylar så det beror inte på oförsiktighet

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vilket usb-minne ska man välja?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixipixi
det där minneskortet är kanske inte att rekommendera som USBminne.. ser bara den möjligheten att koppla den direkt i datorn som en extra funktion.. köpte ett sånt till min kamera för en månad sen..men det är väl skört..eftersom det knäcktes i det lilla "gånggärnet" efter 2 veckor..
jag tycker att du ska satsa på ett riktigt USBminne.. ett Sandisk Cruzer Micro är ju inte särskilt stort och det finns upp till 2 GB

EDIT: jag är rädd om mina prylar så det beror inte på oförsiktighet

Okej, tack för den infon. Skörheten kunde jag ana, men att den pajar efter 2 v låter inte bra. Såg dessutom några engelska användarkommentarer som sade samma sak. Verkar vara en toppenpryl så länge den håller, men går sönder lätt.

Jag ska ta mig en extra titt på Cruzer-minnet, har kikat på det en gång på nätet under dagen, men ska nu kolla upp den lite extra.

Permalänk
Avstängd

Alla har ju minneskortsläsare i sin dator nuför tiden, själv har jag med mig 4GB (4x1GB) i plånboken, plus 512MB i PDA:n samt 256MB i mobilen.. allt är med mig varje dag.

Jäkla bra med minne i mobilen som har Blåtand, inga kablar behövs.. dock så har inte alla BT istället

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Alla har ju minneskortsläsare i sin dator nuför tiden, själv har jag med mig 4GB (4x1GB) i plånboken.

Har du dem liggandes löst, eller skyddar du dem på ngt sätt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berkan
Har du dem liggandes löst, eller skyddar du dem på ngt sätt?

Klippte sönder en väska till en defekt GMate Yopy 3500 PDA, den hade 4st fickor för SD/MMC kort.

Den är dubbel sidig så jag sprätte upp den och la in en tunn aluminiumplåt bit så att korten inte knäcks av.
Fickorna är väldigt simpla att göra själv, ta en skin/tygbit och vika dubbelt och sy så det blir fickor stora nog för korten..
Men man måste vara helt 100 på att det inte blir statisktladdat, därför klippte jag sönder just en riktig minneskortsficka

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.