Vilket spel vill ni helst ha på film?

Permalänk
Medlem

Busenkelt.... Sanitarium, Silent Hunter III (på tiden att det blir en ny ubåtsrulle) och IL-2 Sturmovik

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem

kingdom hearts

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Vilket spel vill ni helst ha på film?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka

Max payne....den är perfekt som film...
spelet är ju princip som en film..eller nåt
//

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath

Cinematisk ja, kan tänka mig Max Payne som film.

Sin City är ju jävligt mycket Max Payne tycker jag.

Permalänk
Medlem

Duke Nukem 3D! med alla hans klassiska kommentarer. I'll rip your head off and shit down your neck!

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Avstängd

Snake från dom gammla Nokia mobilerna

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon64 3500+, ABiT AV8 3RD Eye K8T800, 1024 Mb PC3200 DDR RAM, NVidia 6800NU 128Mb DDR, 200 Gb IDE HDD, 300 Gb S-ATA HDD
Bärbar: AMD Sempron 3000+, 512 Mb ram, ATi Radeon X200 128mb, 40 Gb HDD, DVD Brännare
Reserv dator: Pentium 3 500MHz, 192 Mb sdram, Matrox MGA G200, 4 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Vilket spel vill ni helst ha på film?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blåljus
Sin City är ju jävligt mycket Max Payne tycker jag.

ärdet?...
jag har ju bara sett filmfodralet och det var det förtsa jag tänkte på när jag såg det att det påminde lite om max payne som dom skrivit...och att det är en berättar röst lite då och då..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Undrar om man får se mycket spawnkilling i filmerna?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Vilket spel vill ni helst ha på film?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blåljus
Sin City är ju jävligt mycket Max Payne tycker jag.

Sin City har samma mörka stämning som Max Payne, men storyn i Sin City handlar om tre huvudpersoner, Max Payne är bara om en.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Fahrenheit

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Skulle nog vilja se följande:

Day of the Tentacle

The Dig

Doom (skiter i vad all säger, det möget de gjorde var inte Doom)

Quake

Warcraft 1-2-3

StarCraft

och en given storsäljare

Skruvis - Vem har tagit min Pentium M hehe sorry.. var bara tvungen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurosaki-San
Tetris

Hah, kommer ihåg min kompis berättade när de var på DH och kollade på 'bild'-tävlingen, karaktärer. Så hade nån gjort "den gröna klossen" ifrån tetris ;D

Permalänk
Medlem

ge oss F.E.A.R.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem

Någonting som jag mycket gjärna skulle vilja se på film är faktiskt något ur Nirn/tamriel världen (The elder scrolls). TES serien har väldigt mycket intressant historia osv så om man sätter en bra regissör på jobbet tror jag det skulle kunna på en top notch film.

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz

och en given storsäljare

Skruvis - Vem har tagit min Pentium M hehe sorry.. var bara tvungen

Du menar: Tvilling detektiverna & Pentium M mysteriet...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Känner att den filmen lätt kommer bli långtråkig

Det skulle bli jättebra faktiskt.

This is the Tetris-love.story

Huvudperson är en kille (vi kallar honom Bengt) som har flyttat till en ny stad och en ny skola. Han har inga vänner och lyckas redan första skoldagen med att tappa matbrickan på skolans snyggaste tjej (Pamela).

Sekundär huvudperson är en blyg tjej (Britta) som blir jättekär i den här killen, men han har bara ögon för skolans heting Pamela (välj valfri flicka på lunar som är mellan 14 och 16, blond med stora bröst (ja, Bengt är ytlig, men det är bara början av filmen än så länge)(Britta är ju såklart en tystlåten brunett med motsvarande blonda-icke-motsvarande attribut (små bröst (men en fin rumpa (som Bengt upptäcker sen när han faller på golvet i klassrummet bakom Brittas skolbänk (men nu går jag händelserna i förväg)))) och bara en riktig vän(nästlade parenteser is the shit))).

I alla fall. Den stora innegrejen just nu är tetris, fast i nåt slags 3d-miljö med häftiga cyberglasögon och tuffa ljudeffekter. Bengt vet inte vad tetris är, än.

Det blir som två parallella handlingar som vävs ihop på slutet när Bengt [SPOILER!!!] vinner tetris-mästerskapens stora olympiska spel eller motsvarande fet tävling, och får flickorna.

Just det, ni läste rätt, flickorna. Bengt Bigamist Bertilsson is one hell of a guy.

Ja, handling ett är då det sociala livet på en skola där missuppfattningarna avlöser varandra och Bengt får all skit, flickorna gråter, och Bengts rival Bosse försöker supa ner Pamela (nu blir det scary) och våldta henne (Bosse är oskuld och har missuppfattat det här med våldtäkt (han super alltså ner Pamela, ger henne en puss på kinden, skrattar elakt och går hem till sina bisamråttor, bekänner på lunar och blir förvånad över all skit han får...)).

Handling två är då tetrisprylen. Bengt vet ju inte ens vad tetris är. Inte förräns han smyger efter Pamela (som blir tvåa i tetris-mästerskapen (Britta kvalade in, men förlorade walk over (hon ville inte slå ut Bengt som hon körde semi mot))).

Allt slutar alltså lyckligt med en sönderspammad Bosse, och Bengt och Britta och Pamela i underbar förening.

edit: Bosse var alltså inte med i trekanten.

Och Britta hjälpte Bengt upp när han trillade, eeh, hon hade en liten krok i rumpan som hon kunde lyfta saker med (annars vänder hon fel sida till, och då ser inte Bengt något).

Permalänk
Medlem

Monkey Island - Piratfilmer verkar vara populära nu ,
Deus EX - Mkt bra story...som man enkelt kan skriva om till en bra film....lite blade runner varning.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ailo
Det skulle bli jättebra faktiskt.

This is the Tetris-love.story

Huvudperson är en kille (vi kallar honom Bengt) som har flyttat till en ny stad och en ny skola. Han har inga vänner och lyckas redan första skoldagen med att tappa matbrickan på skolans snyggaste tjej (Pamela).
...

Vill inte förstöra dina regissörsplaner, men de har redan gjort en liknande film i Korea. Slayers boxer spelade huvudrollen (alltime champ i starcraft, miljonär etc). Har inte sett den själv men läst om den, handlingen är typ att han är tokdålig på starcraft och aldrig lyckas och i slutet vinner han givetvis allt.

Vet inte om den var riktigt lika "lovestory" som din variant dock

Permalänk
Medlem

Hitman och Max Payne

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Jag läste rykten om att det är på gång att bli film av prince of persia, jag tror faktiskt att det kan bli riktigt bra om det görs på rätt sätt.

Permalänk

Paradroid från C64

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
Fahrenheit

Jag skulle också vilja se Fahrenheit som film, fastän det är ju nästan en film när man kör Men det är så underbar story och allt.

Permalänk
Medlem

max payne, splinter cell och zelda

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Vilket spel vill ni helst ha på film?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blåljus
Sin City är ju jävligt mycket Max Payne tycker jag.

Är det inte i så fall tvärt om?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Du menar: Tvilling detektiverna & Pentium M mysteriet...

Fan .. din titel var bättre.....

Måste ge den en uppföljare... Tvilling detektiverna i Pentium M träsket......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Fan .. din titel var bättre.....

Måste ge den en uppföljare... Tvilling detektiverna i Pentium M träsket......

Nej nej.. Pseudonymen Sivar Ahlrud skrev aldrig träsket utan allting var med mysteriet, typ.. flygplans mysteriet etc..

http://hem.passagen.se/joni7229/tvillingdetektiverna.htm

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Vilket spel vill ni helst ha på film?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Är det inte i så fall tvärt om?

Sin City är baserad på serier som först kom ut 1991. Skrivna av Frank Miller i en film noir-stil.
Max Payne är ett spel i film noir-stil.

Läs detta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sin_city
http://en.wikipedia.org/wiki/Film_noir

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spinifer
Busenkelt.... Sanitarium, Silent Hunter III (på tiden att det blir en ny ubåtsrulle) och IL-2 Sturmovik

Silent Hunter III, vilken underbar idé. U-båts filmer har jag fått för lite av.
Jag hade även velat se Baldurs Gate på film, och kanske starcraft.

Permalänk

Baldurs gate skulle vara ballt

Permalänk

håller med om F.E.A.R!

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500