Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Det finns spel som stödjer HDR. Och fler är påväg. Så om man vill ha bra spel och realistisk upplevelse så ska man ta det kort som kan ge det.

Äh HDR... Det är ju ändå överdrivet. Vem vill ha HDR när man kör MP?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Äh HDR... Det är ju ändå överdrivet. Vem vill ha HDR när man kör MP?

Andra människor förutom du.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Andra människor förutom du.

Right! Du tittar ut mot ett stortlandskap, ljuset känns behagligt. Du tar din hand och täcker dina ögon i två sekunder, när du tar bort handen blir du totalt flashad av ljuset. Det tar flera minuter innan du har vant dig vid ljuset igen
Så funkar HDR

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Right! Du tittar ut mot ett stortlandskap, ljuset känns behagligt. Du tar din hand och täcker dina ögon i två sekunder, när du tar bort handen blir du totalt flashad av ljuset. Det tar flera minuter innan du har vant dig vid ljuset igen
Så funkar HDR

Är det inte så i verkligheten?

För en grovt synskadad möjligtvis... Är man synskadad så ser man troligtvis suddigt utan hjälpmedel och där har vi AA/AF! Varför behöver vi dessa tekniker?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

öh? Okej detta kan du göra hemma:

Dra ner alla parsiener i ditt rum
Stäng dörren
Släk alla lampor
Stäng av skärmen (och "neonljus" om du har sånt i datorn)
Nu tänder du taklampan. Är du totalt flashad nu? Är du förblindad i flera minuter?

AA är, vad jag vet, till för att göra obejekt "runda" (klot t.ex), som i verkligheten.

Permalänk
Medlem

HDR är bara till för att öka "mys faktorn" i spel. Jag upplever inte att saker är lysande och suddiga när jag blir "bländad". Jag tror att de som upplever det så har synskador och behöver uppsöka läkare, snarast.

Fast HDR är mysigt Men totalt onödigt/ovidkommande i vardagen.

//Ryo

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite för att jag tycker det är på samma ämne.

Sitter som bäst o väger X850XT mot 6800gs/gt o jag blir faan tokig, Jag har alltid kört ATI tills nu o X850 kortet skulle vara ett klockrent köp för mig idag om det hade SM3.0 stöd men eftersom det inte har det så blir jag tveksam.

Kan heller inte bestäma mig om jag värdesätter "flashighet" eller "flyt" högst...

Tillgängligheten hos nätbutikerna ställer ju också till det i mitt huvud, så fort jag lyckats välja ett av dom o kastar mig in för att hinna besälla innan jag ångrar mig så får jag gläppa runt hos 4-5 butiker innan jag inser att ingen har det hemma... bara o börja om o tänka...

En fråga: Stämmer ryktet som säger att tv-out signalen är helt klart bättre på ATI korten? Detta skulle kunna avgöra för mig då jag ser en hel del film/serier genom burken.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d