bästa strategispelet nu?

Permalänk
Medlem

bästa strategispelet nu?

vilket är det bästa strategispelet just nu.
tänker och tänker men kommer inte på något bra nytilverkat RTS!
hjälp mig!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Känner lite som dig, inget rts man fastnat för på länge. Bara en massa massproducerad skit som inte tillför nått nytt till genre.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk

Världens bästa rts just nu är warcraft 3 även om det är lite gammalt.

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem

Starwars - Empire at War kommer ju snart... spel e på väg

Permalänk
Medlem

Vill ha starcraft 2!

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
Världens bästa rts just nu är warcraft 3 även om det är lite gammalt.

mm

Visa signatur

gf4 mx 440 amd xp 1700+ 512mb sdram

Permalänk

Verkar som Star Wars, Empire at War blir ett spel att räkna med. Själva speluplägget påminner om ett gammalt spel till Atar/Amiga har för mig att det hette Supremacy nåt (fanns 2 namn för det).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Jag gillar Dawn of War.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Warcraft 3....
Hittar inget annat strategispel som är så bra balanserat som WC3....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Act of War lätt! Kommer snart även en expansion till det

Permalänk
Medlem

Håller med.. Warcraft 3...

Skulle dock gärna se något nytt...

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja se något nytt. Det senaste jag fastnade för var Red Allert 2...

(http://www.webhallen.com/prod.php?id=52040)

Permalänk
Medlem

warcraft 3 eller starcraft tycker jag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
Känner lite som dig, inget rts man fastnat för på länge. Bara en massa massproducerad skit som inte tillför nått nytt till genre.

Alla spel är massproducerade

Starcraft+exp
Warcraft 2 och 3
C&C - alla

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Avstängd

hmm starcraft och war3 . känns som ett sc2 skulle sitta fint

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

WH40K - Dawn of War och expansionen Winter Assault är rätt skoj

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

act of war tycker jag är det bästa på länge, Warcraft 3 är oxå bra men lite gammalt...

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Age of Empires 3 är det enda som tillverkats på senare år som är värt att spela... annars är StarCraft fortfarande kungen.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

RTS är bara strategi för fjantar...

Hearts of Iron II är det som gäller.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Starcraft är väl fortfarande världens bästa strategispel och det kommer troligen vara det i 2-3 år till också.

[edit]

Haha, folk säger att wc3 är gammalt? Vafan det har ju inte ens blivit fem år än. Hur "gammalt" är det egentligen?

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot Supereme Commander som är Chris Tayler uppföljare till Total Annihilation som är enligt mig det bästa RTS spelet som gjorts ur multiplayer syn.

SupCom skall komma iår är det sagt.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Age Of empires 3 är riktigt bra tycker jag.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

Jonte-san har rätt Hearts Of Iron II for teh win!

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Warhammer 40k Dawn of War med exp. Winter Assault är klar bäst just nu. Till hösten kommer dessutom en ny expansion med två nya raser, sammanlagt blir det då 7 unika raser. Underbart.

Permalänk
Medlem

Ska du ha ett renodlat strategispel så är ett Civilazation 4 du ska titta efter, sjukt roligt och beroende framkallande, dock inte lika bra som Civ 2

Är det RTS du är ute efter så rekommenderar jag W40k Dawn of war med winter assualt tillägget... kanske ses ute på slagfältet i så fall

Permalänk
Medlem

Spelar mest DoW, men även Blitzkrieg som jag tycker är otroligt mysigt;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Starcraft är väl fortfarande världens bästa strategispel och det kommer troligen vara det i 2-3 år till också.

[edit]

Haha, folk säger att wc3 är gammalt? Vafan det har ju inte ens blivit fem år än. Hur "gammalt" är det egentligen?

Säger bara en sak: När ett spel är en månad gammal är det ingen som vet vad det är längre..
Ska säga lite till också, Whdow Wc3 och Ta är ju grymt bra, men jag tycker att det bästa spelet genom tiderna ändå är starcraft, dock rise of nation och expansionen thrones and patriots väldigt grymt bra också, men, "bästa strategispelet nu" varierar från person till person och jag tycker att om dom har en röstning, så är det ändå inte alla som spelar spelen som röstar så det behöver inte vara världens bästa spel för det...

Ja, långt men ändå kort

/Wolfen

Permalänk
Medlem

Close Combat Serien, framfor allt 3:an Eastern Front

Visa signatur

Strategery!

Permalänk
Medlem

Warlords Battlecry 3, nu och för alltid!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Dawn of War + Expansionen Winter Assault.
Det pwnar allt!

EDIT: Vilka raser kommer i expansionen?