RIAA stämmer kvinna utan dator

Permalänk
Melding Plague

RIAA stämmer kvinna utan dator

<font style="font-size: 10pt"><b>RIAA stämmer kvinna utan dator</b></font> <small class="small">fredag 3 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
RIAA (Recording Industry Association of America) har återigen gett sig ut på piratjakt. Men något måste ha gått rejält snett, för Marie Lindor hemsjukvårdare från New York, en av de som fått brev av RIAA, påstår sig aldrig ha varken ägt eller slagit på en dator. Så här skriver kvinnans advokat till domaren:<br /><br /><i>”Ms Lindor has not only never 'downloaded, distributed or made available for distribution' any files, but has never purchased, used or even turned on a computer in her life”</i><br /><br />Mer kan läsas på <a href="http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=06/02/03/0313250" target="_blank">Slashdot</a>, <a href="http://www.vnunet.com/vnunet/news/2149712/riaa-sues-pirate-wi..." target="_blank">Vnunet</a> och <a href="http://www.theinquirer.net/?article=29462" target="_blank">The Inquirer</a>.<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

(: keff

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

Detta är sanslöst... Om dom nu ska stämma en massa folk på pengar kan dom åtminstone ta rätt personer...

Man blir en smula irriterad...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Lovar att dom stämmer folk på måfa då dom tänker att ca 90% av befolkningen ngn gång i sitt liv har dragit ner en MP3.

Sen så sitter dom och skryter om något program som dom har skapat som har full koll på vad folk tankar, vilket då är bs :P.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk

vem säger at hon talar sanning då, bara för att hon har en addis som säger så ?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga, kan dom inte änns ta rätt personener så ska dom sluta upp att jaga oss

Visa signatur

i7 12700K | RTX 3080 | Z690 | 32G DDR4 @ Define 7

Permalänk
Medlem

Om hon talar sanning borde hon stämma RIAA för att dom stämmer henne, dessutom skulle hon begära ett skadestånd på 99999999999999999999... miljarder $

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exige
Om hon talar sanning borde hon stämma RIAA för att dom stämmer henne, dessutom skulle hon begära ett skadestånd på 99999999999999999999... miljarder $

Mjo, det är ju trots allt USA vi pratar om

Visa signatur

-\n-

Permalänk

Rolig nyhet, vilket rejält snedsteg för RIAA om det nu är sant...

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

dags för en motstämning då

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

För kul sånt här är

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk
Medlem

Ska sweclockers börja rapportera om varenda grej med piratkopiering som idg och piratbyrån? Håll er till datorer och produkttester snälla ni. Vi behöver verkligen inte massa 14-åringar som kommer från piratbyrån bara för att gnälla och att p2p ska vara lagligt och hur dyrt spel är.

Permalänk
Avstängd

som en av de föregående talarna sa så tror jag ochkså att dom bara skickar ut stämningar på chans och oftast så erkänner då personen ifråga ,eftersom att de flesta nog laddat hem iaf en mp3a i sina dagar (detta är iof bara en teori jag har men den blev starkare iom detta)

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nektar
Ska sweclockers börja rapportera om varenda grej med piratkopiering som idg och piratbyrån? Håll er till datorer och produkttester snälla ni. Vi behöver verkligen inte massa 14-åringar som kommer från piratbyrån bara för att gnälla och att p2p ska vara lagligt och hur dyrt spel är.

Huh? Och detta här inte till kategorin "Datorer" då?

Om du inte gillar nyheten, kan du göra ett av följande eller båda två:

1. Ge sjutton i att läsa nyheten.
2. Läsa nyheten, men spotta och fräsa för dig själv.

Själv tycker jag detta är intressant, och jag tror majoriteten håller med.

Edit: Tycker det är riktigt bra att swec har börjat posta andra nyheter än enbart produkttester och hårdvaru nyheter, tyckte det var lite tort på nyhter innan dom började med det.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Handen på hjärtat, hur stor är chansen att en New York-bo aldrig använt en dator? Huruvida hon deltagit på piratscenen må vara en annan sak dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boomhauer
Handen på hjärtat, hur stor är chansen att en New York-bo aldrig använt en dator? Huruvida hon deltagit på piratscenen må vara en annan sak dock.

Det finns sånt folk, tro det eller ej
och nektar det verkar som att folk är intresserade av denna nyheten, stör den dig verkligen så väldigt mkt?

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nektar
Ska sweclockers börja rapportera om varenda grej med piratkopiering som idg och piratbyrån? Håll er till datorer och produkttester snälla ni. Vi behöver verkligen inte massa 14-åringar som kommer från piratbyrån bara för att gnälla och att p2p ska vara lagligt och hur dyrt spel är.

instämmer

Permalänk
Medlem

Vet inte vad de håller på med. Tar personer som är oskyldiga Det tycker jag är dålig stil av de. För och främst så tycker jag att de ska kolla igenom allt så det stämmer att den har laddat ner eller gör det. Men de konstiga är hur i helvete kan det ta fram fakta om en kvinna som inte har en dator hemma. Vad jag tror så kommer att RIAA att lägga sig i graven om några år. De ända de tänker om att försöka att stoppa det jag säger hehehe lycka till :D. Men försöka att ta fast andra är dålig stil.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbo90
Vet inte vad de håller på med. Tar personer som är oskyldiga Det tycker jag är dålig stil av de.

Iofs vet man ju inte det, hon kanske slängde dator åt hvete så fort som hon fick brevet.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
Iofs vet man ju inte det, hon kanske slängde dator åt hvete så fort som hon fick brevet.

haha ;D mycket möjligt.

eftersom advokathalten är såpass hög i usa är dom nog inte långt ifrån att råka stämma en sådan. jag skulle helst se o-j's advokat få hem ett trevligt brev om vad man får och inte får göra då hade nog hela riaa (och kanske mpaa av bara farten) fått det hett om öronen

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Intressant nyhet och jag tycker den är relevant för Sweclockers.

Sen att det bara lär handla om lite shabbel med papprena är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nektar
Ska sweclockers börja rapportera om varenda grej med piratkopiering som idg och piratbyrån? Håll er till datorer och produkttester snälla ni. Vi behöver verkligen inte massa 14-åringar som kommer från piratbyrån bara för att gnälla och att p2p ska vara lagligt och hur dyrt spel är.

Det har en stor påverkan på allt som innefattar datorer.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

hon ljuger!!!

Permalänk

Nån som vet var man kan följa vilka som blivit stämda, och vilka som tvingas betala?

Skulle vara roligt/sjukt/konstigt om hon döms.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
instämmer

vadå instämmer, det är ju viktigt för oss som sysslar med datorer och eve. delar filer m.m.
dethar ju med våran datorframtid att göra så..

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag äger inte en dator heller. ;P

Permalänk
Medlem

Hahha... Ja, vad kan man göra annat än att skratta åt soppan?

Det som är positivt är att skärmdumpar nu en gång för alla lär ratas som bevismaterial. Om upphovsrättsorganisationerna kan sätta dit folk utan dator, så kan de säkert producera falska skärmdumpar också. Mer bevisning än så måste krävas för att bevisa så här "allvarliga" brott.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad som är så lustigt? Kärringen påstår sig aldrig ha ägt en dator, dvs hon PÅSTÅR det. Är det ovanligt att brottslingar påstår något annat än sanningen när dom anklagas för något?

Åh denna naivitet...

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

hehe vad räknas som dator.... Tror hon syftar på att hon aldrig andvänt en presonal computer (PC) ...

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

ni har så rätt rushdie och pertan

För er andra som klagar på denna nyhet

Det är nog att inse att IT-politik, lagar,motioner etc påverkar oss datoranvändare och att äga en dator är mer än spela spel och titta på porr...

Visa signatur

Gammal