Hur länge till kommer det produceras spel till Xbox och Playstation 2?

Permalänk

Hur länge till kommer det produceras spel till Xbox och Playstation 2?

Som topicen lyder - Eftersom att Xbox 360 nu släppts och snart har vi Playstation 3, så undrar jag hur länge spel kommer att komma till föregångarna?

Eftersom PS2 är 6 år gammalt och fortfarande inne så gissar jag på framm tills mitten av 2007, klarar kanske sig till 2008? Plus att PS3 kommer i vår så!
Spelproduktionen för Xbox (inte 360) lär väl gå i graven i slutet av detta år.

Men vad tror ni?

Visa signatur

AMD ATHLON 64 (VENICE) 3200+ @ 2,0GHz - m. ZALMAN CNPS-7700CU | 2GB RAM | ASROCK 939DUAL-SATA2 | 200GB HDD | RADEON X1800XT 512MB | NEC-DVDBRÄNNARE | TAGAN EASYCONNECT 580W

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ihåg vart jag har hört det, men fram till 2008 ska PS2 fortsätta få spel. Xbox, ingen aning...
Så jag tror 2008

Visa signatur

"Ett spel behöver inte vara bra för att det ska vara kul att spela, men ett spel måste vara kul att spela för att vara ett bra spel."

Permalänk

Jävligt posetivt att höra. Men synd bara att många bra spel som kommer till 360/PS3 lär väll inte komma till föregångarna? Eftersom isånnafall måste grafiken bli enormt nerbantad.

Visa signatur

AMD ATHLON 64 (VENICE) 3200+ @ 2,0GHz - m. ZALMAN CNPS-7700CU | 2GB RAM | ASROCK 939DUAL-SATA2 | 200GB HDD | RADEON X1800XT 512MB | NEC-DVDBRÄNNARE | TAGAN EASYCONNECT 580W

Permalänk
Medlem

Snart kommer Black iallfall *längta*

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Dom lär ju inte starta några nya project till dessa konsoller, så det är väl dom som är under utveckling som kommer.

Verkar dumt annars att göra spel till förra generationens konsoller.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Re: Hur länge till kommer det produceras spel till Xbox och Playstation 2?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superior2005
Spelproduktionen för Xbox (inte 360) lär väl gå i graven i slutet av detta år.

Nej, säg inte så
Jag fick ett Xbox i julklapp

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Nya, vettiga XBOX spel kommer nog inte att komma, iallafall inte nystardade projekt. Andelen folk som har XBOX kontra PS2 är minimal, så då är det bättre för dem att fokusera på PS2 och kanske släppa en halvdan port till Xbox.

MS försöker garanterat pusha 360. Att få utvecklare att släppa nya spel till deras gamla konsol vore att skjuta sig själv i foten.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

PS2 till 2008? Aldrig... Slutet av det här året, sen kommer det knappast fler spel. Några kommer antagligen, men inte många. Samma sak gäller Xbox.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
PS2 till 2008? Aldrig... Slutet av det här året, sen kommer det knappast fler spel. Några kommer antagligen, men inte många. Samma sak gäller Xbox.

Kom ju spel ett bra tag till playstation även fast 2:an hade släpts.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

visst kommer det komma spel, dock bara massa mainstream-spel som är till alla platformar.
dom större projekten som håller på nu görs klart och släpps, sen startas det nog inga nya.
så nå mer Final fantasy efter 12 kommer man garanterat inte få på PS2, samma gäller metal gear, gta osv, fast det ryktas som liberty city stories ska komma till PS2.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Jag väntar på uppföljare till f Buzz (PS2)
Det skulle egentligen komma förra året, men så bidde det inte.
Hoppas det kommer innom en snar framtid, gärna film versionen!

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
visst kommer det komma spel, dock bara massa mainstream-spel som är till alla platformar.
dom större projekten som håller på nu görs klart och släpps, sen startas det nog inga nya.
så nå mer Final fantasy efter 12 kommer man garanterat inte få på PS2, samma gäller metal gear, gta osv, fast det ryktas som liberty city stories ska komma till PS2.

Liberty City Stories? Är det inte bara en nerbantad verison av GTA 3?

Visa signatur

AMD ATHLON 64 (VENICE) 3200+ @ 2,0GHz - m. ZALMAN CNPS-7700CU | 2GB RAM | ASROCK 939DUAL-SATA2 | 200GB HDD | RADEON X1800XT 512MB | NEC-DVDBRÄNNARE | TAGAN EASYCONNECT 580W

Permalänk
Medlem

Nej det ä ny handling, lite mer fordon osv.
Man spelar samma person man spelade i GTA Vice City.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Nej det ä ny handling, lite mer fordon osv.
Man spelar samma person man spelade i GTA Vice City.

I så fall har han skaffat en ny identitet;)

Snubben i Liberty City Stories heter Toni Cipriani
I Vice City heter huvudpersonen Tommy Vercetti.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

det kommer att komma ut 200 nya tittlar till ps2:an

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
I så fall har han skaffat en ny identitet;)

Snubben i Liberty City Stories heter Toni Cipriani
I Vice City heter huvudpersonen Tommy Vercetti.

Kanske inte är vice city man är iaf en gubbe som varit med i tidigare GTA-spel (inte nån gubbe man spelat själv)

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Xboxen lär väl dö ut rätt fort nu när Xbox 360 finns överallt.. men PS2 spel lär säkert komma tills i slutet på 2007 iaf..

Tänk att om nu ps3:an kommer i vår (vilket jag har svårt att tro med tanke på den lilla information sony släppt) .. så lär det dröja till hösten / vintern innan den finns i USA och ända fram tills nästa vår innan ps3an finns här i våra nordliga länder..
Så om sony skulle sluta göra spel till ps2an redan nu till hösten så skulle juh alla här i europa bli pisst då de inte finns något att göra medans man väntar

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Kanske inte är vice city man är iaf en gubbe som varit med i tidigare GTA-spel (inte nån gubbe man spelat själv)

Jo, kollade upp det nu och Toni Cipriani är en av gubbarna man jobbar åt i GTA3.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Tills statistiken visar att tillräckligt många av "next-gen" konsoller och spel blivit sålda. Sony och Microsoft driver ju sina maskiner på olika sätt, och just nu verkar det som om Microsoft satsar fullt (kanske 70-80%) ut på Xbox 360, så jag tror att PS2 kommer att få nya spel under en betydligt längre period än Xbox. Fram till 2009 för PS2 kanske, fram till och under 2007 för Xbox. Det är iaf mina gissningar.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

2009 låter lite väl optimistisk om jag ska vara ärligt

PS2 avvecklas nog rätt snabbt när PS3 kommer gissa jag på.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
2009 låter lite väl optimistisk om jag ska vara ärligt

PS2 avvecklas nog rätt snabbt när PS3 kommer gissa jag på.

Kom ju playstation 1 spel iallafall till mitten av 2003.
Trots att PS2 då funnits i ett par år.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Beror ju på, kommer det en titel per månad så kan man ju anse att det "inte kommer ut fler spel". Släpptes nån samling till PSX för ett halvår sedan har jag för mig, inte säger man att PSX-spel produceras längre för det...

Men runt 2008 skulle jag säga. Det börjar dyka 2007. Efter mitten av 2008 släpps bara samlingar av äldre spel.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem

Grejen är att det ju finns så oheligt många PS2:or ute i världen, så det är nog inte omöjligt att det kommer göras spel ett bra tag framöver. Däremot kommer det nog sina med titlar för "hardcore"-spelarna, utan snarare vara riktiga mainstreamspel till de målgrupper som definitivt inte kommer lägga fem papp på PS3:an när den släpps.

Sedan är ju PS3:an bakåtkompatibel också, så det vore ju nästan korkat att inte göra spel som kan spelas till båda maskinerna om de ändå inte behöver tekniken i PS3:an, exempelvis Singstar/Buzz-liknande-spel som säljer bra utan att vara tekniskt avancerade. Så det kommer nog fortsätta komma ut en del titlar, men antagligen inte några som jag kommer vara intresserad av.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.