Mariah Carey gör reklam för Intel

Permalänk
Medlem

Det man gör reklam för är nog inte processorn i synnerhet utan namnet Centrino. Om unga personer som inte alls bryr sig om tekniken ska köpa en bärbar dator, är detta ett utmärkt sätt att illustrera vilken underbar värld dom kommer få om dom köper en Centrino-maskin. Det reklamensäger att det är en bra multimediaplatform. Sen att Fröken Carey i min mening möjligen kan ses som en bra sångerska men en uppblåst diva i övrigt bryr sig väl knappast dagens MTV-generation om.

INGET i reklambranchen kategori datorprylar kommer någonsin passera den låga nivå Elgiganten hade på sitt reklamutskick när Pentium 4 kom. Stora rubriker om att man surfade snabbare tack vare den smått otroliga Netburst-tekniken (never mind vilken uppkoppling du har - med P4 går det räsersnabbt!) och att man minsann skrev ut snabbare med en P4. Det var det sämsta reklamlurendrejeriet jag varit med om. Den hade tonen "Köper du en Pentium 4 kommer alla dina problem lösas. Det till och med kanske blir fred på jorden om alla skaffar en".

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

I'd plow that 'til next July.

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur ni hade sagt om AMD kommit med detta...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Strumpan, det är ungefär som att spekulera i vad som hade hänt om alla särkskrivare skulle skickas till en öde ö mitt ute i atlanten.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.