Varning för Antec Smartpower 2.0 450Watt!!!

Permalänk

mitt brann för ett halvår sen nu "jag som skrev tidigare i tråden om 1 av 1000 är defekta" hehe hade nog fel

Permalänk
Medlem

Hej... min nätdel i Sonata II lådan var stendö i tisdags förra veckan. Givetvis var det ett Antec smartpower 2.0.
Åkte in till JMEdata i Malmö och dom bytade ut den åt mig på plats.... kom hem och märkte att mitt gamla eax800xt grafikkort dog på köpet... skaffade nytt grafikkort och drog igång den.
Idag när jag tänkte lira lite UT99 (jag vet att det är ett gammalt spel men det äger i instagib) Så var datorn avstäng (är på 24/7 annars) Ok strömmavbrott tänkte jag men i helvete heller sten död var den.
Jag pillar och har mig, drar ut sladden till nätdelen och stoppar in den igen och vips så fungerar datorn..... i 10 min sen dör den igen och hur mycket jag än pillar så får jag inte igång den.
Men datorn blinkar till varje gång jag brutit strömmen på nätdelen men inget mer.
När jag bryter strömmen så kommer det ett snabbt ljud som låter ungefär som när man drar 2 st friggolit skivor mot varandra.
Antar att det inte behöver lukta bränt för att nätdelen ska ha brunnit upp

Permalänk
Avstängd

Körde ett Truepower 480W i 1.5 år utan minsta problem. En vän till mig kör sin 4000+ med tillhörande 7800GTX påsatt 24 timmar om dygnet. Han har gjort så i två år och använder SP-450P som följde med Sonata II.

Sluta smutskasta om det inte är berättigat. Det finns inga tillverkare vars produkter aldrig går sönder

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Inaktiv

Har också ett Sonata 2-chassi med medföljande agg, hållt i snart 1,5 år nu, utan problem.

Permalänk

Mitt Antec Truepower 550W är nu inne på sitt 5år Fin fina grejer, men nu ryker det tyvärr. Ska uppgradera mig till ett Corsair 620W, så kanske jag inte behöver byta agg på en 5år

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Körde ett Truepower 480W i 1.5 år utan minsta problem. En vän till mig kör sin 4000+ med tillhörande 7800GTX påsatt 24 timmar om dygnet. Han har gjort så i två år och använder SP-450P som följde med Sonata II.

Sluta smutskasta om det inte är berättigat. Det finns inga tillverkare vars produkter aldrig går sönder

Fasst nu är det väl ändå berättigat när så många haft problem med det samt att det faktiskt kommigt fram att många varigt defekta från fabrik...

Permalänk
Medlem

Jag är nu på mitt 3e, 2 st har brunnit och bytt ut på garantin, jävla skitagg
Antec gör rätt bra lådor men knappast nätagg (iaf inte denna modell som suger älgpung)

Permalänk

En dag när jag kom hem från skolan och skulle starta datorn så hände det inget när jag tryckte på knappen helt enkelt.. Har inte hört att någonting har smällt och det luktar inte bränt om det. Iofs så pep det lite om det, vet dock inte om det kan ha med saken att göra. Började några månader innan det gick sönder iaf.

Undrar vidare hur man gör för att "tjuvkoppla" det, är ju ganska säker på att det är nätagget som har pajat, men det känns ändå som att jag behöver kolla för att vara säker.

Permalänk
Medlem

Trasigt agg.

Vill bara säga att mitt antec 450W som följer med Sonata II oxå la av efter en timme... får se hur de gör nu, ska ringa återförsäljaren eller maila antec å ta ut min 3års garanti..

Permalänk
Medlem

Dog och tog både diskar och mammakort med sig.

Jaha Antec True Power 450W (Sonanata II) dog efter 1,5 år och inte nog med det skiten grillade moderkort (Asus A8N-Sli Deluxe) och samtliga diskar

Såg i tidigare inlägg att Antec hävdade att så absolut inte kunde ske , borde man inte kunna kräva kompensation för förstörd hårdvara ?

Har en Antec Sonanta II till i drift frågan är om man vågar låta den gå ?

/BortCom

PS!
eusupport@antec.com mail går ej längre att göra felanmälningar på utan det är http://www.antec.com/newticket.html som gäller.

PS2!

Har nu haft kontakt med supporten i 2 veckor och måste säja att det där med snabb hantering är inget som verkar ha nått Antecs support, därimot så har jag mer eller mindre blivit lovad ersättning om det visar sig att det verkligen är nätagget (NÅGOT SOM JAG INTE TVEKAR OM) som grillat mina HDs och MB.

Har ännu inte fått nått rma nummer så jag kan skicka nätagget till dom dock. Skulle va kul att få en kommentar från MichaelF
eller nån annan som jobbar med/för Antec

Permalänk
Medlem

jahopp! Där var tiden ute även för mitt Antec True Power 450W i sanata 2an poff! sa det bara, och röken strilade ut genom frontlockan ^^ Det har dock gått 24 om dygnet i över 1.5 år och fungerat klockren under den tiden. Så jag är till skillnad från många andra här trots allt nöjd med mitt agg.
Nu inväntas ett nytt Corsair HX520

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 3570K @ 4,5ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 4x4gb 1600Mhz | Gainward GTX 1060 6GB Phoenix | Samsung 850 Evo 250gb | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk

SKAFFA ANTEC EARTHWATTS! Bästa agget jag kört på.

Permalänk

Mitt nätagg pallade bara 4 månader och den var såklart Antec Sonata II 450W.

Permalänk
Medlem

jag installera mitt antec smartpower 400watt idag, mitt problem är att 4-pin kontakten är för kort till mitt asus P5N-E SLI, vet ni om man kan köpa en förläggningsladd på 5cm ngnstans?

Permalänk
Medlem

I går kväll hörde jag att datorn rebotade helt utan orsak och när jag kom in i rummet där jag har datorn så luktade det bränt, datorn fungerade som vanligt och jag startade pc probe för att kolla tempen men den var som vanligt. kan ju kanske ha något med nät-agget att göra. Ska jag byta det eller vad tycker ni??? Datorn är ca 2 månader.

Permalänk
Medlem

kan det helt enkelt vara så att Antec Smartpower 2.0 inte klarar av tunga grejer? Jag har ett Antec Sonata 2 chassi med det agget i nu som följde med. Har fungerat sen jag köpta mina grejer. Det är över ett år sen nu, har ett ATX-mobo och AMD Sempron 2800+ med ett GeForce 6200nx i just nu.

Funderar på att skaffa nya grejer, men det kanske är bäst att skaffa ny låda helt och hållet då eller? Är jäkligt skraj nu... Sambon ska ta över det som finns i denna när jag köper ny, det funkar prima med det som är i just nu, men om jag sätter i ett GTS eller GTX lär det kanske brinna upp tillsammans med de nya e6750 processorn som ja tänkte klocka till 3.7GHz, samt få upp ett par - kanske fyra - corsair CL4 pc6200 till 1333MHz :S

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antooon
mitt antec funkar utmärkt gått i snart 2 år....

antec = kvalitet (enligt mig)

fick mig ett gott skratt

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

Mitt agg i sonata 1 smällde härom veckan, som tur är verkar resten av datorn leva vidare tillsammans med ett reservagg farsan hade.

Permalänk
Medlem

Då var det min tur med ett antec agg. Dock från Sonata 1 =(

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Jag har också ett Antec Sonata 380W, första versionen.. jag postade en tråd på fel ställe tidigare eftersom jag gissade på att det var något fel på mitt grafikkort:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Efter att ha skummat igenom den här tråden blev jag riktigt mörkrädd dock, kan det verkligen vara agget som orsakat mina "random" krashar i över 2 år snart? Nätagget funkar men datorn är inte stabil för 5 öre.

Permalänk
Hedersmedlem

Du bode byta agget för om den dör kan den ta resten av dator med ner till underjorden.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Min brors agg. brann också, iofs i en Sonata 1.

Tror han kör med Tagan nu.

Permalänk
Vila i frid

Och nu har mitt SmartPower 2.0 450W brunnit. Kan man få ut garanti via Antec?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Mitt nya TRUEPOWER QUATTRO 850W klarade en start. Nu händer det inget när man trycker på knappen. Kul att betala 1700kr för ett engångsagg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michieff
fick mig ett gott skratt

Michieff, du kanske inte skulle döma ut alla Antecs aggregat p.g.a. en sunkig modellserie. Eftersom Antecs nyare aggregat inte ens tillverkas av samma tillverkare som Smartpower- aggregaten (som tillverkades av channel well om jag inte missminner mig). De nya aggregaten tillverkas av Seasonic och om du inte tycker de gör kvalitetsaggregat, så får du gärna berätta vilka som gör det.

Generalisera med andra ord inte innan du vet vad du pratar om.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

2st döda Antec 450W

Jag köpte min nuvarande dator maj 2006.
Efter 3 månaden dog nätagget, men det small aldrig men det lät hemskt (inte fläktarna utan switchtransistorerna) och det luktade bränt.
Jag fick efter en väntetid på över en månad ett nytt från datorbutiken.

Sedan ett kort efter det så dog mitt grafikkort, troligtvis pga nätagget.
Tog tre månader att få ett nytt...

Sedan fungerade datorn bra i kanske en månad. Sedan började datorn krascha hela tiden, Total omboot. Oavsett OS, Windows eller Linux.

De gångerna min dator har fungerat har jag bara använt den kanske 6h per dag och mestadels har jag använt min laptop för den har iaf varit stabil.

Iaf. Mitt Antec-nätagg dog igen nyss och jag krävde av datorbutiken att få en annan sort och det fick jag faktiskt denna gången.
Men det är säkert bara ett billig skit det med. Cooler master extreme power 450.

Permalänk
Medlem

Antec TruePower Quattro 850W tänkte jag köpa nu avstår jag nog

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem

Är ju inte samma serie ens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shen
Antec TruePower Quattro 850W tänkte jag köpa nu avstår jag nog

Fick äntligen mitt ersättningsagg i förrgår och det fungerar som en dröm så tveka inte. Jag hade nog bara otur med det första.

Permalänk

Har följt den här tråden ända sen mitt Smartpower agg gav upp. Bytte ut det mot ett annat märke och brydde mig inte så mycket om det trasiga. För ett par veckor sen hittade jag det i garderoben och tänkte att jag kanske kan få ut ett nytt på garantin hos Antec.

Gjorde en anmälen för ett par veckor sen. Poängterade att jag inte hade kvar något kvitto men att jag köpt chassit för mindre än tre år sen.

Jag fick RMA:n godkänt och idag fick jag ett ersättningsagg. Ett Earthwatts 500W. Mer än jag räknat med då jag först bara tänkt slänga det gamla agget.