RYL 2 - Risk Your Life-tråden <Gratis MMORPG>

Permalänk
Medlem

tjena jag sitter på en assasin gubbe och när man håller musen över shadow strike så står det att man skadar mera när man är camouflage, men assasin kan la inte använda camouflage :S lr?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

Hej, nu har även usa versionen blivit gratis
det finns på www.ryl.net net

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte ta en koll här på SweC och kolla om någon spelar detta fortfarande?

Själv har jag börjat spela på min Sorcerer (zeus). Är level 87 nu, inte långt kvar till 95 :).

Permalänk
Medlem

Nej, jag slutade för ett bra tag sen. I samband med att jag gick över till Linux

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Tack för bumpen ska helt klart testas i morgon.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furste_filip
Hej, nu har även usa versionen blivit gratis
det finns på www.ryl.net net

Det är RYL 1...
Det är värt att testas

Jag och Dagge körde det för ett par dagar sedan, startade en Assassin som jag fick upp till lv. 33. Sen blev det inte mer med det... För han så kraschade det hela tiden så hade lade också ner och vet att han provade ryl 1 som det inte kraschade för han... vet inte om han fortfarande lirar.

Coltrasten,

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Hade inget att göra så även jag sparkade igång liket. Mina två kära karaktärer fanns kvar och framförallt alla underbara miljoner ;). (me aka paris hilton)
Nåja, en defender blev det tillslut så får vi se vart det bär. Ekonomin är säkrad en tid framåt i alla fall...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosworth
Hade inget att göra så även jag sparkade igång liket. Mina två kära karaktärer fanns kvar och framförallt alla underbara miljoner ;). (me aka paris hilton)
Nåja, en defender blev det tillslut så får vi se vart det bär. Ekonomin är säkrad en tid framåt i alla fall...

haha just det, Paris xD

Själv har jag kvar mina karaktärer med; ShadowOff Lv 64, Templar 58, Gunner, 38, LifeOff 34....

Edit:
Zordor: Sådana text-fel kommer du stöta på lite var stans i spelet... Det beror på att de har varit lite "lata" när de konverterat översättningar och namnbyten osv mellan dels Ryl 1 - Ryl 2 och och olika versioner av dessa US - MY, etc... Camoflage och Dodge har exakt samma funktion, olika namn för olika yrken bara... och den fungerar som den ska, dvs. även om det står i texten camoflage men "stealth"-skillen för yrket inte heter så utan något annat så gäller det för den som hör yrket till...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja spela detta spelet igen, men laggar det fortfarande? (speciellt i staden?)

btw försvinner gubbarna när man byter dator? -.-

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk

Laddade hem det och uppdaterade det igår. Men när jag försöker köra igång det så slocknar skärmen till och det kommer upp en skylt med texten "Out Of Range", och sedan måste datorn startas om. Nån som kan tänkas veta varför?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynnhammar
Laddade hem det och uppdaterade det igår. Men när jag försöker köra igång det så slocknar skärmen till och det kommer upp en skylt med texten "Out Of Range", och sedan måste datorn startas om. Nån som kan tänkas veta varför?

Out of Range-felet beror på att du ställt in en upplösning som inte stöds av din skärm och/eller grafikkort... Ta options på RYL där man väljer server innan du försöker gå in och välj en annan upplösning.

Blev så ganska ofta så fort jag ändrade grafikinställningar i spel med mitt gamla sys; Radeon 9800Pro + nån sketen HP-skärm...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Attans! Min skärm är gjord för 1280x1024, som inte finns med bland deras alternativ :(.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så det är en del folk som spelar detta fortfarande?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynnhammar
Attans! Min skärm är gjord för 1280x1024, som inte finns med bland deras alternativ :(.

Min förra skärm hade också native upplösning på 1280x1024, men det hindrar ju en inte att ha annan upplösning i spelet... testa de alternativen som finns där.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Min förra skärm hade också native upplösning på 1280x1024, men det hindrar ju en inte att ha annan upplösning i spelet... testa de alternativen som finns där.

Har gjort det, men inget av dem funkade. De gav samma fel allihop :(.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynnhammar
Har gjort det, men inget av dem funkade. De gav samma fel allihop :(.

då vet jag inte vad som kan vara fel... kanske drivrutinerna för skärm/grafikkort som saknas / är ouppdaterade...?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem

RYL klagar på att jag inte har något ljudkort, vilket är lite konstigt.

Permalänk
Medlem

Drog hem spelet och installerade. Vet inte om jag orkar sätta mig in i spelet dock. Vilken server spelar mest svenskar?

Permalänk

Coltrasten: inte en aning vad det kan bero på... o.O
kanske bara dendär CSound.inf-filen eller vad det nu är som är korrupt...
Kolla om någon kan skicka den till dig som inte får sådant meddelande, jag sitter i skolan atm och har ej ryl här så jag kan ej. Om du ej fixat tills senare idag så kan jag skicka om du vill...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Coltrasten: inte en aning vad det kan bero på... o.O
kanske bara dendär CSound.inf-filen eller vad det nu är som är korrupt...
Kolla om någon kan skicka den till dig som inte får sådant meddelande, jag sitter i skolan atm och har ej ryl här så jag kan ej. Om du ej fixat tills senare idag så kan jag skicka om du vill...

Jag tog och bytte moderkort, fungerar finfint nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nazh
Drog hem spelet och installerade. Vet inte om jag orkar sätta mig in i spelet dock. Vilken server spelar mest svenskar?

Zeus skulle jag chansa på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furste_filip
Hej, nu har även usa versionen blivit gratis
det finns på www.ryl.net net

Nu om 1:an har blivit gratis, var är det mest spelare då, 1:an eller 2:an?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Jag tog och bytte moderkort, fungerar finfint nu.

wtf, jävla drastiska åtgärder du tar till då xD
Fast antar att det var av någon annan orsak? eller?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
wtf, jävla drastiska åtgärder du tar till då xD
Fast antar att det var av någon annan orsak? eller?

Trodde det moderkortet hade gått sönder. Men det var bara en minnesmodul som gått i graven.

Permalänk

nån som är intresserad/fortfarande spelar detta?
funtar på och gå in o börja igen,

Visa signatur

i win

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleepyhoy
nån som är intresserad/fortfarande spelar detta?
funtar på och gå in o börja igen,

Gah.

"Login server is close"

Men jag kan inte se den?

Nu är den uppe igen.

Stats: Zeus/Sorcerer/lvl 88

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Gah.

"Login server is close"

Men jag kan inte se den?

Nu är den uppe igen.

Stats: Zeus/Sorcerer/lvl 88

'

nice^^ lv 88:)

högsta jag har varit va con gunner 66 typ:(.

Visa signatur

i win

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleepyhoy
'

nice^^ lv 88:)

högsta jag har varit va con gunner 66 typ:(.

Inte långt kvar till 95.

Det tråkiga med det här spelet är att man måste spendera IRL-pengar för att bli riktigt duktig.

Permalänk
Hedersmedlem

Var beredd på att spendera runt 5000-20 000 kr om ni vill tillhöra toppen