RYL 2 - Risk Your Life-tråden <Gratis MMORPG>

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Så trevligt hade jag fått IRC att fungera för mig så hade jag gärna kikat in, men vet ej varför jag ej lyckas få det att fungera, någon som vet om jag bör öppna portar eller något? (sitter bakom router)

-------------------
Fixat lista på oss SweC:are som lirar RYL nu på första posten, ta gärna en titt så att allt är rätt och korrekt, om ni saknas på listan eller vill bort från den så säg till så fixar jag det.
-------------------

Vad får du för felmeddelande?

Permalänk
Medlem

Jag har lagt upp en IRC kanal på #SweC_RYL @ Quakenet nu.
Titta gärna förbi och om ni är sugen kan ni ju stoppa in en bot där också.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Jag har lagt upp en IRC kanal på #SweC_RYL @ Quakenet nu.
Titta gärna förbi och om ni är sugen kan ni ju stoppa in en bot där också.

Finns redan en Swec kanal... #sweclockers.ryl är adressen.. på Quakenet

Permalänk
Medlem

Åhh, va bra.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

när jag ska logga in står det "connection to authorizion server lost" *stavfel*?
någon som vet vad ja kan göra åt det ?

Permalänk
Medlem

Vänta till servern kommer upp igen...?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Hedersmedlem

De är uppe nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Vad får du för felmeddelande?

Får väl egentligen inga felmeddelanden, men varje gång jag ska connecta så avbryts det och blir disconnected före. Funderar på om det är några portar som bör öppnas, vilka isf?

Skulle vara bra om någon länkade till den klient jag bör använda och sånt som är "ett måste" eller "bra att ha" om det nu finns något sådant...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Hm är servern nere ? Står att "Connection to server lost" sen stängs det ner.
har testat till och från rätt länge nu, servern kan väl inte vara nere så länge

Permalänk
Medlem

Klart den kan, men det tror jag inte den är... Men då har jag ingen aning. Proga igen senare...

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Får väl egentligen inga felmeddelanden, men varje gång jag ska connecta så avbryts det och blir disconnected före. Funderar på om det är några portar som bör öppnas, vilka isf?

Skulle vara bra om någon länkade till den klient jag bör använda och sånt som är "ett måste" eller "bra att ha" om det nu finns något sådant...

Har du någon brandvägg som kan skojja till det? Själv har jag Zone Alarm, den version jag har aktiverar inga nya program om jag inte startar upp den. För när den kör i bakgrunden blockar den allt (så var den inte förr men jag har en gratisversion, man för vad man betalar för).

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

lol illa, hade någon trojan på datorn så jag fick 36h ban ifrån quakenet

Permalänk
Medlem

Det behövs mer folk på IRK:en! Kom nu pojkar (och flickor?)

#Sweclockers.ryl

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Starliner
Har du någon brandvägg som kan skojja till det? Själv har jag Zone Alarm, den version jag har aktiverar inga nya program om jag inte startar upp den. För när den kör i bakgrunden blockar den allt (så var den inte förr men jag har en gratisversion, man för vad man betalar för).

använder norton AV 05, och den är tillåten där...

ingen som vet vilka portar man ska öppna?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
använder norton AV 05, och den är tillåten där...

ingen som vet vilka portar man ska öppna?

Ingen aning, men det lär väll inte vara så svårt att få reda på? Gå in på deras forum eller nåt om det inte står i nån fil.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
använder norton AV 05, och den är tillåten där...

ingen som vet vilka portar man ska öppna?

antagligen 6667 om du använder den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
antagligen 6667 om du använder den

hmm, syftar du på något speciellt.....eller?
jag testar med att öppna de portarna då? ^^

får testa och dra hem mIRC på nytt senare och prova, återkommer med resultat.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
hmm, syftar du på något speciellt.....eller?
jag testar med att öppna de portarna då? ^^

får testa och dra hem mIRC på nytt senare och prova, återkommer med resultat.

Ja IRC använder väl den porten? iaf quakenet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Ja IRC använder väl den porten? iaf quakenet.

Löste sig av någon anledning utan att öppna portar eller något annat... ytterst märkligt då det Aldrig tidigare fungerat att connecta för mig.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem

När jag laddar en Magi så kommer mätaren uppe i hörnet, hur gör jag för att flytta ner den till mitten?

EDIT1: Den som svarar efter mig blir nr 200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
När jag laddar en Magi så kommer mätaren uppe i hörnet, hur gör jag för att flytta ner den till mitten?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/mageOmeter.jpg

EDIT1: Den som svarar efter mig blir nr 200

YAY nr 200 xD ^^

Tror man ska kunna ändra allt sådant inne på Options, leta efter något med "modify interface" eller liknande, då ska man nog kunna flytta runt sådant, eller om det finns något alternativ var sådant ska vara placerat.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
YAY nr 200 xD ^^

Tror man ska kunna ändra allt sådant inne på Options, leta efter något med "modify interface" eller liknande, då ska man nog kunna flytta runt sådant, eller om det finns något alternativ var sådant ska vara placerat.

Hittade inget sådant

Permalänk
Medlem

ingen här som spelar ryl1 då?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazzza
ingen här som spelar ryl1 då?

Kostar inte det IRL-cash? D:

Permalänk
Medlem

Hmm, vilka spelar fortfarande?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk

Jag spelar lite då och då.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk

Shit vad det är svårt att hitta rätt skills att köpa, behöver Weapon Enforce lvl 3 sett en som säljer för 8.000.000 när resten han hade låg på 1.000.000 Kändes lite väl dyrt. Har sålt en del skillboks för att kunna ha råd till de jag behöver men verkar som jag måste ha tur å finna dem själv

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Starliner
Shit vad det är svårt att hitta rätt skills att köpa, behöver Weapon Enforce lvl 3 sett en som säljer för 8.000.000 när resten han hade låg på 1.000.000 Kändes lite väl dyrt. Har sålt en del skillboks för att kunna ha råd till de jag behöver men verkar som jag måste ha tur å finna dem själv

Vissa tar ju lite för mycket :). Och att hitta böcker är ju lite segt.

Jag har en fråga.

Går det att byta class?

Permalänk

Går det att byta class? [/B][/QUOTE]

Vet inte jag fann en Ancient stone men tror att den endast gör att jag kan byta statpoints. Vill inte använda den ännu.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Kostar inte det IRL-cash? D:

jo