Permalänk

Vilket Ultima?

Minns i PC-Gamer för länge, länge sedan en recension på ett Ultima-spel. Är säker på att det var Ultima iallafall..

Det var 3D-grafik och kameravinklen är bakom spelkaraktären.
Tror inte det var Ultima Online eller nåt, spelet kom före 2000.

Visa signatur

AMD ATHLON 64 (VENICE) 3200+ @ 2,0GHz - m. ZALMAN CNPS-7700CU | 2GB RAM | ASROCK 939DUAL-SATA2 | 200GB HDD | RADEON X1800XT 512MB | NEC-DVDBRÄNNARE | TAGAN EASYCONNECT 580W

Permalänk
Medlem

Re: Vilket Ultima?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superior2005
Minns i PC-Gamer för länge, länge sedan en recension på ett Ultima-spel. Är säker på att det var Ultima iallafall..

Det var 3D-grafik och kameravinklen är bakom spelkaraktären.
Tror inte det var Ultima Online eller nåt, spelet kom före 2000.

Ultima IX: Ascension

Permalänk
Medlem

Ultima IX?

Permalänk
Medlem

Ruskigt bra spel men borde aldrig gjorts i 3d.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Är detta nån slags utveckling av uo lr? spelade uo förr, men har lagt av...

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee
Är detta nån slags utveckling av uo lr? spelade uo förr, men har lagt av...

Ultima är en gammal CRPG-serie från 80-talet, Ultima Online är som namnet antyder en Online-variant av Ultima.

Permalänk
Medlem

Ultima IX var/är grymt bra, dock väldigt buggit =P

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk

Minns att jag försökte lira Ultima IX men att jag inte lyckades så bra, det gick helt enkelt för slött.

Hela Guardian-trilogin rockade, faktiskt inklusive Pagan. Men.. Mitt favorit-Ultima är nog Ultima VI ändå.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

Ultima VII var lätt det bästa i serien.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Ultima IX var/är grymt bra, dock väldigt buggit =P

Jo, visst var det bra! Klarade mig undan i princip alla buggarna vad jag minns, väntade ungefär ett halvår med att köpa spelet, uppgraderade datorn lite och satte in mitt gamla Voodoo2-kort. Funkade skitbra.

Kommer ni ihåg kartduken som man fick med förresten? Riktigt trevlig tygbit.

Visa signatur

««« »»»