Permalänk
Medlem

Möss VÄGRAR fungera ???

Hej,
min brors datormus började för ett tag sedan strula. Den slutade helt enkelt fungera till hans dator. Provade med en annan mus, samma fel igen.
Har nu testat 5 möss och ingen fungerar på hans dator, men de fungerar på min t.ex.

Har testat alla USB-uttag och även ps2kontakten.
En skum grej är dock att när datorn är avstängd så lyser musen, men när man startar datorn så blinkar den till lite för att sedan slockna och icke fungera. Har även ominstallerat windows xp för att se om det var drivrutinsfel, utan resultat.

Snälla nån måste veta vad felet är!?

MVH Apskaft

Permalänk
Medlem

min dator brukar hålla på sådär, speciellt efter spontana om starter(för hög klock eller värme)
senast igår vägrade den hitta tangentbordet och musen, testade alla utgångar, fick låna brorsans ps2 tangentbord, då funkade det, sen så när jag kom in i windows så funkade fortfarande inget, då drog jag ur usb kablarna och satte in dom igen och vips så funkade dom igen.
brorsans tangentbord brukar lysa när allt är avstängt...vet inte varför...men han får inga problem av det.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Låter lite som för klent nätagg, men det är bara en gisning.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Låter lite som för klent nätagg, men det är bara en gisning.

Där kanske du har en poäng. Kom på nu att det nätagget piper som fan.. ska testa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Låter lite som för klent nätagg, men det är bara en gisning.

det är iallafall inte problemet på min, har neopower 480watt så det räcker till

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.