AMMData gör troligtvis smygreklam om sina sunkiga datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Joh fan, tyckte jag kände igen namnet. Bor ett stenkast ifrån detta köpcentrum som denna affär ligger i. Hela Slagsta Köpcentrum är ju ett stort skämt, ingen affär ligger kvar mer än ~1 år. Jo Willy's har etablerat sig bra där och det är enda affären som drar kunder till sig.

Företaget låg förut på det övre planet i en trång hörna och man lade alltid märke till deras "affischer" med reklam som satt i fönstret, det som fångade ens intresse var ju teckensnittet med skiftande färg som var så hett i Office 97 ;D Nu har de fått flytta ner till en lite större lokal på det nedre planet närmare huvudentrén.. Dock så ser butiken rätt fattig ut och har nog _inte_ många kunder.

Har ej varit inne och pratat med personalen så jag kan inte bilda någon uppfattning om deras kunskap om datorer. Men skulle inte lägga en krona i det företaget..

Här kommer en liten bild på affären, taget med SE K750 så klaga inte på kvaliteten. Kan ta en ny bild när tillfälle ges..

Japp, har också varit där, dock inte där inne.

Permalänk
Medlem

Tyckte detta va roligast:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finalaz

"hejsan
vi kommer anmäla dig så ska du vet det
en sak till vi har inte tid med smygreklam om våra sunkiga datorer vi har
tillräktig med jobb
MVH
AMMDATA"

Så datorerna är verkligen så dåliga...:p

Permalänk
Medlem

Hänger inte med alls nu iofs, Finalaz jobbade du åt detta företag eller hade du bara tagit kontakt med dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Hänger inte med alls nu iofs, Finalaz jobbade du åt detta företag eller hade du bara tagit kontakt med dom?

Nej jag jobbar ABSOLUT INTE åt detta företag. Jag tog bara kontakt med dom.

Permalänk
Medlem

Jag blir väl stämd nu

http://www.ammdata.se/product_reviews.php?products_id=123

Notera även alla stavfel dom har på sin sida

Cpu heter "CUP FAN" etc...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha nice kommentar de var där ;P

Permalänk
Medlem

Dom har ju uppenbarligen skrivit kundrecensionerna själva på de 4 datorerna som finns i länken.

Nästan lika dålig svenska i samtliga recensioner och fingerade namn. Nästan samma datum de lades in också...

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

NEEJ..dom tog bort min recension

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
Jag blir väl stämd nu

http://www.ammdata.se/product_reviews.php?products_id=123

Notera även alla stavfel dom har på sin sida

Cpu heter "CUP FAN" etc...

Tänkte på det jag med.

Stavningen räcker för att hålla mig borta.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Dom har ju uppenbarligen skrivit kundrecensionerna själva på de 4 datorerna som finns i länken.

Nästan lika dålig svenska i samtliga recensioner och fingerade namn. Nästan samma datum de lades in också...

Gör en sökning på namnen på recensionerna på hitta.se.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Märks ju ganska tydligt hur "manipilutiva" vissa butiker är, alla storsäljare på den sidan är datorer, inga komponenter, cd-r skivor eller något, utan bara datorkitten.
Har svårt o tro att en butik som dom skulle på nägot sätt vara storsäljare på bara datorerna.

Det andra är ju hur dom tar bort/ändrar recensionerna på varorna.
Borde vara anmälbart att ta bort negativa recensioner från kunder, då detta i vissa fall är en varning för andra kunder att inte handla där!

Dom tog ju bort min "recension" på Geil minnen som dom ville ha 1995:- för, medans andra butiker tog 995:- för samma minnen. Eller rättare sagt, han tog bort minnena helt!

Nästa fall för Insider kanske

Det är ju helt klart och tydligt lurendrejerier som pågår i detta företag.

En enkel googling på hans nick "neo22" så finner ni inlägg lite här och där på forums eller debattställen där han gör smygreklam åt Ammdata.

Te.x:

http://www.fz.se/forum/viewtopic.php?p=687020&

http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=9699

http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=9688

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000002&...

http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=55052&sid=9331964b...

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=94563&st=3...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Användaren som de hade här stängde jag av, men även jag gjorde sökningar på nätet och såg att de hade användarnamn såsom "neo22" "erik30". Likheten, förutom denna, var att alla trådar var exakt likadana.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Gör en sökning på namnen på recensionerna på hitta.se.

Jepp, 3 av 4 går att lokalisera, notera även deras väldigt skiljda geografiska positioner.
Tror bestämt jag ska ringa dom och höra om dom verkligen köpt en dator ifrån AMMdata.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Jepp, 3 av 4 går att lokalisera, notera även deras väldigt skiljda geografiska positioner.
Tror bestämt jag ska ringa dom och höra om dom verkligen köpt en dator ifrån AMMdata.

Har man skrivit en recension på nätet och lämnat sitt namn får man kanske stå ut med sporadiska frågor om man verkligen skrivit det eller ej. Har man däremot inte skrivit en recension borde man väl vara ganska intresserad av att ens namn förekommer i reklam syfte.

Ps. Har sparat undan en skärmdump utifall att sidan skulle ändras de närmsta dagarna. Ds.

Permalänk
Medlem

Information

Ammdata.com förbehåller sig för skrivfel, brist i information, samt brist i specifikation, på alla varor och tjänster som ingår i vårt sortiment. Allt bildinnehåll på Ammdatas webbshop är illustrativt. Ammdata.com garanterar aldrig att bilderna återger varans verkliga utseende och konstruktion.

Så då kan man flasha till vissa varor så när man får dom ser dom ut som crap eller?!
Näe tack en sweclockare lurar dom inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorgar
Information

Ammdata.com förbehåller sig för skrivfel, brist i information, samt brist i specifikation, på alla varor och tjänster som ingår i vårt sortiment. Allt bildinnehåll på Ammdatas webbshop är illustrativt. Ammdata.com garanterar aldrig att bilderna återger varans verkliga utseende och konstruktion.

Så då kan man flasha till vissa varor så när man får dom ser dom ut som crap eller?!
Näe tack en sweclockare lurar dom inte.

Den sortens friskrivningar håller inte vad jag vet enligt Marknadsföringslagen då bl.a bilder ska vara illustrativ för den vara som det gäller och om så inte är kan man som kund hänvisa till den felaktiga bilden för att få häva köpet som ju har gjorts med utgångspunkt på hur bilden såg ut.

Finns exempel här på swec där en datorbutik hade en bild på grafikkort med en Arctic Coolingkylare på grafikkortet men när han sedan fick hem varan så var det refferenskylaren på den och då hävde han köpet med hänvisning till att bilden inte motsvarade den produkt han hade köpt.

Men visst bästa är att alltid läsa köpvillkoren innan man handlar från en webshop så ser man ganska snabbt om dom är seriösa eller försöker friskriva sig trots att konsument resp distansavtalslagen inte kan avtalas bort gentemot privatkonsument.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorgar
Information

Ammdata.com förbehåller sig för skrivfel, brist i information, samt brist i specifikation, på alla varor och tjänster som ingår i vårt sortiment. Allt bildinnehåll på Ammdatas webbshop är illustrativt. Ammdata.com garanterar aldrig att bilderna återger varans verkliga utseende och konstruktion.

Så då kan man flasha till vissa varor så när man får dom ser dom ut som crap eller?!
Näe tack en sweclockare lurar dom inte.

det dära med bildinnehåll är nog mer ämnat för t.ex. en Big Mac. Hur ofta ser bigmacen ut som på de i affischer?

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Datorpaketen kan ju visst vara just storsäljare i deras butik, om de har högre priser på lösa delar och nu inte har så stort utbud av lösa delar så väljer dom kanske att satsa mer på datorpaket?

Har själv jobbat i datorbutik och där var det just datorpaketen som gick som smör i solsken efter diverse tester i PC För Alla som vi vann, lösa komponenter var nigen hit då han tog ut lite högre pris än konkurrenten Mycom tex och de hade betydligt högre utbud av delar

Permalänk
Medlem

Som en liten bonus bryter deras Webshop mot OScommerce GPL:en

http://www.oscommerce.com/about/copyright

Citat:

The osCommerce copyright announcement displayed on the Catalog module of osCommerce can, however, be modified, and even removed, if the layout of the site theme has been modified to distinguish itself from the default osCommerce-copyrighted theme.

De har inte ändrat på originaldesignen, men tagit bort OsCommerce copyright announcement och lagt dit ett eget.

Någon som vill anmäla

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad det handlar om egentligen, men alla såna här trådar roar mig så förb*nnat mycket.

Tycker det är kul att sätta dit alla aktörer på marknaden som verkligen inte är seriösa. De förtjänar en rejäl smäll på baken.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Lite roligt när dom går in på forum & lyfter sig själv till skyarna & tror att alla forumsmedlemmarna är blåögda fjortisar... Har själv en god vän som har butik (vilken är oväsentligt) men varken han eller jag anseer att man ska hålla på med sådant skitbeteende... sen att jag kan länka bla. till hans butik är något annat men varken jag eller han skulle få för oss att starta en tråd vars enda syfte var att höja butiken till skyarna, det skulle vara lika med cybersjälvmord här på SweC..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Humoristisk tycker jag, dock jävla lågt att göra såhär.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Geeks
SweClockers

Att företrädare för butiker spammar sweclockers händer oftare än vad man tror. Skulle tro att vi snittar på en avstängning/tillsägelse per månad. Bra att veta när man läser överpositiva recensioner eller rekommendationer i forumet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Å andra sidan är det väl nästan alltid bara komponentrecensioner i allmänhet som är intressanta....jag personligen berörs inte särskilt mkt av om någon säger "åh va bra den här butiken var"...jag är mer intresserad om produkten....förmodligen alla andra oxå

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Det värsta är att inte alla oseriösa butiker spammar här på forumet.
Då är de lite svårare att ge dem en välförtjänt knäpp på näsan.
Tog den här bilden så sent som idag (i rutan på en datorbutik som jag inte vill namnge).

('mmmm* K750 är så smidig )

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

Omg vilket överpris, är dom inte riktiga!?det är ju ett rån att ta betalt så mycket för den där datorn....orkar inte med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorgar
Omg vilket överpris, är dom inte riktiga!?det är ju ett rån att ta betalt så mycket för den där datorn....orkar inte med!

Bäst är ju att det är ett lotteri gällande cpu'n du kan få antingen 2600+, 2700+ eller 2800+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dronebreg
Det värsta är att inte alla oseriösa butiker spammar här på forumet.
Då är de lite svårare att ge dem en välförtjänt knäpp på näsan.
Tog den här bilden så sent som idag (i rutan på en datorbutik som jag inte vill namnge).

http://www.karmasequrity.com/datorbutik.jpg

('mmmm* K750 är så smidig )

Snacka om falsk marknadsföring. BF2 fungerar inte på denna dator då spelet bara finns på DVD.
Och även om man uppgraderade till DVD så lär det knappast vara spelbart iaf.

Visa signatur

- Who are you? -