är ett gainward geforce 6600 bra?

Permalänk
Medlem

är ett gainward geforce 6600 bra?

har nyss köpt ett gainward geforce 6600 256mb kort
är det ett bra kort som klarar dom nyare spelen på någorlunda grafik?.....kan man göra nånting med det för att få det att prestera bättre?
//

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Det är ett dugligt kort, dom nya spelen bör fungera på dom lägsta grafikinställningarna. Du kan alltid överklocka det för att få bättre prestanda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Re: är ett gainward geforce 6600 bra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka

är det ett bra kort som klarar dom nyare spelen på någorlunda grafik?.....kan man göra nånting med det för att få det att prestera bättre?
//

Nja, Det mesta fungerar nog ganska bra men man bör hålla sig borta från t.ex Oblivion och FEAR med ett sådant kort. Kom också ihåg att om du köper ett kort som precis klarar dagens spel så kommer det väldigt snabbt bli omodernt och så måste du uppgradera igen.

6600 korten är generellt sett väldigt bra överklockare så det går att förbättra en hel del.

EDIT: jaha, du hade redan köpt det...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

ingen som har lust att berätta hur man överklockar det?..
och vad menas med att låsa upp ett kort och vilka modeller är det som klarar av sånt?
//

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla på CD:n som följer med kortet om det inte finns ett program som heter Expertool, med den kan du klocka.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
ingen som har lust att berätta hur man överklockar det?..
och vad menas med att låsa upp ett kort och vilka modeller är det som klarar av sånt?
//

Tanka hem http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815 å lägg till den filen i registret, sedan går du in i dina drivrutinsinställningar och drar upp Core:n och minnena några mhz, se även Faq:n i denna forumsdel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
ingen som har lust att berätta hur man överklockar det?..
och vad menas med att låsa upp ett kort och vilka modeller är det som klarar av sånt?
//

du drar hem http://www.techpowerup.com/downloads/259 och så kan du kolla max core och max memory hastigheterna

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Du köper alltså ett kort utan att veta hur bra det är innan?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Hedersmedlem

Re: är ett gainward geforce 6600 bra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
har nyss köpt ett gainward geforce 6600 256mb kort
är det ett bra kort som klarar dom nyare spelen på någorlunda grafik?.....kan man göra nånting med det för att få det att prestera bättre?
//

Åk tillbaka i tiden och köp ett 6600GT 128MB istället. Kostar ungefär lika mycket och presterar lite bättre.

Seriöst.. varför köpa först och fråga sen?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Du köper alltså ett kort utan att veta hur bra det är innan?

för att jag nyss köpte The Godfather -The game och det klarade inte min dator av...
och igår stod jag på en affär där dom hade typ bara 6600 och fx5600 med agp..och jag ville väldigt gärna spela det spelet utan att lägga ut allt för mycket pengar
så det blev så..=)

och ja dte finns ett programm som heter expert tools..
det är inget som kan gå sönder om man ställer upp nånting där mycket?

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Hedersmedlem

Nej jag har för mig att det programet har ett test som inte låter dig gå för hög...fast jag kan ha fel...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
du drar hem http://www.techpowerup.com/downloads/259 och så kan du kolla max core och max memory hastigheterna

Lita inte på max core och max memory.

Det är bäst att du kollar själv när grafikkortet når sin topp genom att undersöka artifakter och sånt genom 3dmark.