Permalänk

Skillnaden mellan A9RD580Adv och A9RD580

Som topic lyder vad är skilnaden? Komplett har båda med det en kostar 1400:- och det andra 2200:- Båda har 2*Pci.e*16 så vitt jag förstår. Fattar inte hur det kan vara sådan pris skillnad. Det dyrare är troligen bättre men på vad?

Visa signatur

Spec: Amd 4000+ San Diego 12*230 1,425V, Corsair 3500LL pro @230Mhz, Sapphire gto2 X X850XT

Permalänk

Pure RD580 är ett rent överklockningsmoderkort! Stoppar du ett grafikkort i nedre slotten får du t ex inte plats med några fler PCIe kort. Saknas en del annat lull-lull med om jag inte missminner mig, men har istället en massa inställningsmöjligheter för överklockning. för den normale användaren är detta kort inget att ha. endast för benchning egentligen...

Advantage är för all andra... finns det mesta men inget i stil med möjligheterna på Pure- kortet.

Det tråkigaste är sydbryggan på dessa som är från ATIs egna led. SB450, ska ha riktigt trälig prestanda. Det är ju billigt, 1400 är inget om man jämför med de andra RD580. Fast jag hade hellre väntat på DFI, bättre sydbrygga, massa inställningar för överklockning och säkerligen allt annat man kan hoppas på. Har kommit i övriga världen men inte i Sverige än...

Abit- kortet verkar vara helt ok också! Inget dumt köp det heller.

Permalänk

Tack joppepoppe, nu fattar jag! Har också läst om ari´s egan sydbryggor, och de ska inte vara lika bra som Uli Det hade ju varit gött om man kunde köpa ett x-fire mobo för ca:1400 som överklocka bra, jag har läst en del om Pure kortet på xtremsystemes och det verkar vara väldig stabilt. Synd bara att de är så dyrt...Undrar om adv-kortet är bra för oc med?

Visa signatur

Spec: Amd 4000+ San Diego 12*230 1,425V, Corsair 3500LL pro @230Mhz, Sapphire gto2 X X850XT