Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
http://www.mischa2000.de/Technik/Raupen/CAT__R_/CAT-Dozer-D11...
Finns alltid något som fixar jobbet...;)

Eller denna

http://www.thebunce.co.uk/bunceimages/explosion.jpg
If there is a way, there is a will

lite off topic, men ändå inte eftersom man kan få tag på informationen om man verkligen vill...

Fast om de inte misstänker något så flyttar de heller inte på huset...
Man får ju knappast förstöra någon annans egendom bara för man tror där finns en hårddisk.

Permalänk
Medlem

Borrmaskin??

Visa signatur

Torxx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seban
blablablabla

Du måste även skaffa dubbla system så att du inte kan råka antända...
Detta kan lösas med en http://www.xoxide.com/militaryswitch.html + en nyckel som du måste vrida för att du ska kunna använda vippströmställaren.... [/B]

Var det inte xoxide som var ett oseriöst företag, som några på forumet gjorde en beställning ifrån, och inte fick sina grejer vad jag vet? kanske är ute o cyklar..

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Jag ville bara visa vilken typ av strömställare man kunde använda inte att man skulle köpa därifrån..

-----------

Visa signatur
Permalänk
Medlem

380W

Vill du tömma disken? Dra en sladd från bakom spisen istället o kollpa på den på strösladden till disken och säkra bakåt (mot nätagget) med feta jävla säkringar så kanske den håller. Sen fixar du bara en strömbrytare så får du 380V o X antal Amp in i disken. Bränner garanterat av alla kretsar o den lär bli så satans varm att den borde steka ALLT på några ms... Lycka till o se opp för CIA...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Hjälpsam

kretsarna är det minsta problemet, de är komplett demagnetesering eller förstöra diskarna fysiskt som gäller.

Termit var sött, men en smula riskabelt (ang skissen, inte så smart med vattenkylning + termit kanske. Ganska fet ångexplosion som sprayar termit lite överallt då.

Placerad i spole eller med elektromagneter samt ett gäng stygga kondencatorer för att kunna lagra tillräckligt med spänning/ström för en fet urladdning är nog det bästa,

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Termit var sött, men en smula riskabelt (ang skissen, inte så smart med vattenkylning + termit kanske. Ganska fet ångexplosion som sprayar termit lite överallt då.

Det kan ju vara så att jag menade att vattnet skulle vara i ett kopparblock el liknande och sedan att termiten liggen säkert i en vakumförpackning, kanske:)

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Varför inte bara ha hårddisken lättåtkomlig (Typ monterad vertikalt i toppen av lådan, så att det bara är att rycka ut) och sen bara kasta ut den genom fönstret? Borde fungera (Diskar går sönder totalt när man kör kast med liten hårddisk)

annars är helt klart termit vara den bästa lösningen (Iofs kan man ju öppna disken och placera lite c4 i den?)

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Varför inte bara ha hårddisken lättåtkomlig (Typ monterad vertikalt i toppen av lådan, så att det bara är att rycka ut) och sen bara kasta ut den genom fönstret? Borde fungera (Diskar går sönder totalt när man kör kast med liten hårddisk)

annars är helt klart termit vara den bästa lösningen (Iofs kan man ju öppna disken och placera lite c4 i den?)

Du har inte förstått något av det som står i tråden...disken behöver inte ens kunna snurra för experterna ska kunna läsa den. Dom tar ur skivorna lägger dem i sin superdupermaskin och läser informationen med mer eller mindre inga problem. Undrar om dom ens behöver en hel skiva...Någon som kan bekräfta om det går att återskapa data från en skiva som delats mitt itu?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
Du har inte förstått något av det som står i tråden...disken behöver inte ens kunna snurra för experterna ska kunna läsa den. Dom tar ur skivorna lägger dem i sin superdupermaskin och läser informationen med mer eller mindre inga problem. Undrar om dom ens behöver en hel skiva...Någon som kan bekräfta om det går att återskapa data från en skiva som delats mitt itu?

ja, det går att återskapa data från skivor som splittrats.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
Det kan ju vara så att jag menade att vattnet skulle vara i ett kopparblock el liknande och sedan att termiten liggen säkert i en vakumförpackning, kanske:)

Jo det förstod jag också. Dock, när man väll bränner av termiten så har du kopparblocken där, de smälter ganska fort, vattnet som är i blocken förångas ganska fort, du får ett bra övertryck i vattensystemet, antagligen en ångexplosion i cementen som sprider termit all världens väg.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Mna skulle haft en liten mini vulkan på tomten, där man skulle kunna slänga i hårddisken om man skulle få otrevliga gäster.

Det skulle vara bra om man skulle kunna ha exakt rätt mängd termit så det bara smälte själva skivorna, utan att komma ut ifrån själva höljet...
En hårddisktillverkare skulle lanserat en sådan disk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Jo det förstod jag också. Dock, när man väll bränner av termiten så har du kopparblocken där, de smälter ganska fort, vattnet som är i blocken förångas ganska fort, du får ett bra övertryck i vattensystemet, antagligen en ångexplosion i cementen som sprider termit all världens väg.

jo,,, jag kom på det då jag gick och duschade. Då tänkte jag "om termit smälter stål, så måste den ju smälta koppar"

Skulle man inte kunna köra en extern disk och gräva ned den i backen, med termit rund den, då märks det förhoppningsvis inte så mycket

Eller så kör man med det system som jag tror man använder till att "implodera" hus
ett koppar format som ett ihåligt V, som en lång profil. Proppad med sprängämne, det smälter kopparen och sedan slungar den mot höger enligt denna <. men om man skulle använda detta system, skulle polisen ta en för olaga innehav av sprängämne, termit vet jag ej vad det klassas som, men man kan ju använda det till att svetsa med så allt för olagligt kan det kanske inte vara, åtminstånde inte för sig??? men ni ansvarar själva för sådana projekt!

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

du har en extern hdd och så tar du bara en slägga eller nått .. tar typ 10 sec från att dom slår in dörren... ^^

vad i all världens namn kan "din kompis" ha på sin dator?

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

För så exremt riskabel data kanske du skulle använda typ en modifierad jaz-drive och ha en hink med syra brevid datorn. Vid misstanke om attack at CIA (förmodligen SäPo i Sverige) så slänger du den löstagbara HDD-skivan i syraspannen.

Poff, så är du säker.

Fast då åtalar de dig för att ha förstört bevis, eftrsom det måste ha varit bevis, annars hade du ju inte förstört det.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu