Permalänk

Problem med minnen.

Tjena.

Jo det är så att jag har stött på ett problem, det var såhär:

Om några dagar ska jag sälja en dator till en polare. Och i den skulle jag sätta i ett Samsung pc2100 1gb minne. Det minnet har tidigare suttit i min dator tillsammans med ett Twinmos pc3200 512 mb minne.

Så jag tänkte att 512mb är ju lite lite i datorn, så jag beställde ett pc3200 Crosair 512mb value.

Fick hem det idag, satte i det i datorn(Tillsammans med mitt Twinmos). Men det funkar inte, fläktarna går igång, men ingen bild på skärmen. Det hörs även tre pip, vilket enligt msi:s hemsida betyder att det är problem med minnet.

Då trodde jag att jag hade fått ett defekt minne, men, tar man ut twinmos minnet och endast kör med crosair minnet går allt igång som vanligt.

Vad kan det vara för fel? Kan det vara någon inställning? Eller är dom helt enkelt inte kompitabla med varandra?

Övrigt system ser ni sign.

Tacksamma för hjälp.

MVH//Danne

Permalänk

Kan det vara så att båda minnena du har nu är dubbelsidiga och att ditt moderkort inte klarar av det? Du bör kolla specarna för vilka typer av minnen ditt moderkort klarar av samt vilka kombinationer du kan köra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tadetpiano
Kan det vara så att båda minnena du har nu är dubbelsidiga och att ditt moderkort inte klarar av det? Du bör kolla specarna för vilka typer av minnen ditt moderkort klarar av samt vilka kombinationer du kan köra.

Tack för svar!

Specifikationer:

RAM-teknik som stöds DDR SDRAM
Installerat RAM (max) 0 MB / 4 GB (max)
RAM-hastighet som stöds PC2100, PC2700, PC3200
RAM-egenskaper Ej buffrad, två DDR-kanaler

Vad menas med: Ej buffrad, två DDR-kanaler?