Permalänk

Uppdatera V800

Försöker uppdater min SE V800 via SE Update Service, men det händer fan inget, batteriet är fulladdat, simkortet är urplockat och jag håller inne C samtidigt som jag stoppar in USB-kabeln, men absolut inget händer. Fungerar det öht med den medföljande USB-kabeln eller jag måste köpa till ytterligare en kabel?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

v800 är väl en brandad variant av z800i? Tror du måste gå till telenor om du vill ha den uppdaterad.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk

Jo, fast enligt infon till uppdateringprogrammet går det både till Z800 och V800.

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Du behöver en DSS-25.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Det var ju synd, den kostar i runda slängar 500 kr... Får bli att hitta ett servicecenter och hoppas de kan uppdatera under tiden som jag väntar... om det är lönt dvs, vad är den senaste firmwaren till luren? Jag har R1AF005 (låter gammal...)

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

jag har modell z800 kopt i maj forra aret och jag har version R1Y005, men det lar ju finnas en nyare ute..

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem

Re: Uppdatera V800

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Försöker uppdater min SE V800 via SE Update Service, men det händer fan inget, batteriet är fulladdat, simkortet är urplockat och jag håller inne C samtidigt som jag stoppar in USB-kabeln, men absolut inget händer. Fungerar det öht med den medföljande USB-kabeln eller jag måste köpa till ytterligare en kabel?

Du ska inte hålla inne C
håll inne naviknappen till vänster och tryck på on/off knappen med usbkabeln inkopplad istället så kommer det fungera
Har uppdaterat med usbkabeln själv i det nya programmet.

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem

Hur är det med z800i som är köpt av tre, går dessa att uppdatera?

Visa signatur

10^-9

Permalänk

Re: Re: Uppdatera V800

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjCad
Du ska inte hålla inne C
håll inne naviknappen till vänster och tryck på on/off knappen med usbkabeln inkopplad istället så kommer det fungera
Har uppdaterat med usbkabeln själv i det nya programmet.

Det enda som händer då är att det kommer upp "Sätt i SIM-kort" när mobilen startar upp.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Uppdatera V800

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Det enda som händer då är att det kommer upp "Sätt i SIM-kort" när mobilen startar upp.

Då håller du inne förlänge på on/off knappen

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

hur är det med t610? för min blåtand klarar bara e meter måste vara firmwren? lr

Permalänk
Medlem

Jag har provat precis samma sak nu: Hållt inne vänster och hållt inne on/off kort. Hände inte ett skit. Bara SEs sopiga uppdateringsprogram (som inte funkat för mig i någon version) som visar: Följ instruktionerna som visas i listan nedan...

Ja... Och så startar ju telefonen efter en liten stund och visar: sätt i sim-kort. Går inte trycka på on/off snabbare än vad jag gjort tror jag.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med V800

Edit: Fick det att fungera. Släpp inte vänster-knappen när mobilen startat så fungerar det. Programmet säger till när du ska släppa.

Dock fanns det inte uppdateringar, även fast jag har en av de första V800 och aldrig uppdaterat den...