Permalänk
Medlem

Digitalkamera igen

Hej!
Jo nu var det så att min fars digitalkamera "ixus 30" blev snodd på hans 50årsfest och han har nu beslutat att en ny skall inhandlas. Han har bett mig att kolla runt lite på bra kameror men eftersom jag inte kan speciellt mycket inom den branschen så överlåter jag tipsandet till er.
Några krav på kameran finns såklart:
Liten och smidig
Bra bilder såklart, även i mörker
zoom på kameran kan va bra att ha
Se hyffsat bra ut

Mer kommer jag inte på just nu.

Priset ska vara runt 3000kr, lite över gör nog inte så mycket om det är en bra kamera.

Tipsa så mycket ni kan

mvh
/ sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Kolla gärna i följande tråd
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...
Där skrev jag ett långt svar som nog går att applicera på din fråga också. Om farsan din har varit nöjd med sin Ixus så kan han ju hålla sig till samma serie och kolla på Canon Ixus 55, en väldigt trevlig, robust och högkvalitativ liten kamera om man inte vill ha väldigt avancerade funktioner (läs bländarförval, verkar klassas som överkurs nu för tiden).

Permalänk
Medlem

aha k. Ska läsa lite där.
Jo han var nöjd med den kameran så den kan ju vara nåt att kolla upp.
tack för svaret.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Ixus 55 är helt klart det bästa valet.

Jag har själv en Ixus 40 som jag är nöjd med. Sen var det så att min kompis skulle köpa en digitalkamera och det blev en ixus 55, måste medge att jag är väldigt avundsjuk.
Det enda felet jag hittar på den är att batterivarnaren inte varnar alldeles innan slutet.
Annars är det den perfeka kompaktkameran man kan hitta. Liten, snabb, smidig och lätt.