Permalänk
Medlem

SONY VAIO VGN-FE21B När kommer den?

Hej. Hittade denna på pricerunner ;

http://se.pricerunner.com/computing/computers/laptops/613180/...

Verkar ju vara jävligt vettig, frågan är bara om den kommer till Sverige framöver. Verkar finnas utomlands och finns med som pressnyhet på sonyes hemsida ;

http://www.sony-europe.com/view/View.action?section=en_EU_Pre...

Någopn som hört något eller vet något om denna och i så fall när den kommer?

Tacksam för svar.

Permalänk

Mycket intressant.
Vill också veta mera.

Update! 2006-05-19 (Preliminärt) på www.netoutlet.se

Visa signatur

"It's not the size that's important, it's where you stick it."

Permalänk
Medlem

Mitten av maj var det svar jag fick när jag mailade Sony Sverige.

Permalänk
Medlem

Den verkar väldigt vettig! .. hur står sig ett Geforce 7400 mot t.ex x700, x1600 ?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

X1600 är bäst, X700 är bättre än 7400 och 7400 är sämst bland dessa tre. Kika här för att få en överskådlig blick över hur mobila grafikkort presterar.

Permalänk
Medlem

Trevlig bärbar verkar det som.

Nån här som tänker köpa den när den kommer?

Letar själv efter en bärbar nu och den verkar bli mycket bra (Core Duo, 1GB RAM 80 HD, 15.4" 1280x800).

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Det kommer även att komma en lite dyrare variant med ett Go 7600 istället för Go 7400 som är _mycket_ bättre och med en 160 GB disk för 15 245 kr på DustinHome.

Är det någon som har erfarenhet av både WSXGA+ och WXGA upplösning på en 15.4" skärm som vill kommentera? WXGA verkar vara för stort och WSXGA+ för litet. Att inte fler tillverkare väljer att köra WXGA+ som MacBook Pro.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt grym ut. Har letat efter en bärbar ett tag. Ska sälja min stationära.

Blir nog den dyrare varianten dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bupp2
Det kommer även att komma en lite dyrare variant med ett Go 7600 istället för Go 7400 som är _mycket_ bättre och med en 160 GB disk för 15 245 kr på DustinHome.

ser riktigt vass ut. Har det mesta av det jag saknar på min vaio FS195. bluetooth, tv-ut, kamera och annat smått och gott. Inte så jättedyr heller tycker jag. Dock känner jag att 15.4" är i största laget för mina behov och det blir nog något mindre vid nästa byte!

Visa signatur

//anno

Permalänk

En av de värre grejerna med sony är ju att de inte har sd-kortplats. Ingen standard här inte - vi kör med vårt eget idiotkort istället.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Eller att luckan till batteriet och portreplikatorkontakten ständigt åker upp...

DanTheMan: FE:n stödjer xD, SD och MMC...

Permalänk
Medlem

Förlåt för att jag bumpar den här tråden, men vad har hänt med den här laptopen? Den verkar ha försvunnit helt och hållet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santrium
Förlåt för att jag bumpar den här tråden, men vad har hänt med den här laptopen? Den verkar ha försvunnit helt och hållet.

Som du ser ovan skrev Bupp2 om en lite dyrare variant FE21M och den finns iallafall i lager hos dustinhome. Kan vara den som gäller för svenska marknaden

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010093716

Visa signatur

//anno