Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk

Finns bara en server som man loggas in på automatiskt när man startar spelet. Tycker det fungerar rätt dåligt ibland. Man ser hundratals förare på kartan men sen när man kör så hittar man knappt en enda :(.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

ok!
har beställt hem spelet nu..

Så man typ joinar denna servern så kan vara där inne o träffa andra mäiskor o köra mot dem tävlingar osv då? =D

DAgs o beställa hem ett G25 system nu då kanske också?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Multiplayerdelen är rätt dålig. Du kan aldrig se mer än 8 personer år gången, så det är vädligt svårt att ens försöka stämma träff på något ställe, om det är hundra där så ser du ju bara 8 stycken slumpmässigt utvalda. Sen är det så mycket fuskande att det är rätt meningslöst att köra mot andra just nu. bilar som går 1000 km/h och en del stänger av trafiken, så det är väldigt svårt att göra några jämna race. Så det enda som blir kvar är att köra cruisa runt ön, och köra de olika singelracen, men du kan ju glömma att försöka slå rekorden pga alla fusk. Jag har ändå rätt kul, är ju rejält stor Ö. Men det kunde varit så mycket bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RogerL
Multiplayerdelen är rätt dålig. Du kan aldrig se mer än 8 personer år gången, så det är vädligt svårt att ens försöka stämma träff på något ställe, om det är hundra där så ser du ju bara 8 stycken slumpmässigt utvalda. Sen är det så mycket fuskande att det är rätt meningslöst att köra mot andra just nu. bilar som går 1000 km/h och en del stänger av trafiken, så det är väldigt svårt att göra några jämna race. Så det enda som blir kvar är att köra cruisa runt ön, och köra de olika singelracen, men du kan ju glömma att försöka slå rekorden pga alla fusk. Jag har ändå rätt kul, är ju rejält stor Ö. Men det kunde varit så mycket bättre.

Att stämma träff och liknande håller jag med om att det är mer eller mindre hopplöst, dock tycker jag att det brukar kunna gå att hitta multiplayerrace som är hyggliga. (Där samma personer är med och kör ett antal race i följd och kör hyggligt seriöst i alla fall.)

Jag tröttnade mer eller mindre på singelplayer ett tag efter att ha nått upp till champion-nivån och klarat alla race som inte känns dryga att klara guld på...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Borde man inte kunna joina grupper etc så att man kan se varandra hela tiden? jag har sett filmer där allt verkar toppen, och t.ex. bilderna på några sidor tillbaks?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Testade köra med öppet fönster och drivrutin 6.5 igår , det gick en stund men sedan så började allting få såna där långa raka streck ifrån sig.

Låter som ditt grafikkort blir lite för varmt... Snart champion nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Borde man inte kunna joina grupper etc så att man kan se varandra hela tiden? jag har sett filmer där allt verkar toppen, och t.ex. bilderna på några sidor tillbaks?

undrar detsamma, kan folk från samma klubb se varandra hela tiden eller är de bara som alla andra? i så fall vad är fördelen med en klubb?

Permalänk
Medlem

I klubb kan man söka bara på klubbmedlemmar, då hittar man lätt varann på kartan. Samma sak med "Friends".

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
I klubb kan man söka bara på klubbmedlemmar, då hittar man lätt varann på kartan. Samma sak med "Friends".

ok, men det gör det inte lättare att "hitta" dem

well, en patch e på väg nu så de e bara o hoppas på att dem fixar dessa problem eller hittat en bättre lösning. vore bra om ens vänner/klubb var prioriterade att visas ingame framför alla andra. även om det bara var 8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Låter som ditt grafikkort blir lite för varmt... Snart champion nu

Jag bytte från standard fläns+ fläkt för att datorn startade om sig efter typ 1 minuts warcraft 3 spelande, nu har jag en http://www.webhallen.com/prod.php?id=37511
Men det blir nog ny dator strax, tröttnat på att problem jag fått med denna

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

Jag har ett bekymmer jag hittar inte de sista biluppdragen plus nån liftare samt två paketuppdrag.

Jag har letat på nätet efter kartor men inte hittat några. Så om det finns någon som läser här som har klarat alla extra-uppdragen, som kunde bifoga en screenshot. Jag misstänker att jag har åkt förbi dem men inte tillräckligt nära så att de har blivit markerade, har kört 90% av alla vägarna.

Såhär långt har jag kommit, det är filtrerat att enbart visa extra på challenges.

http://www.zatzy.com/attachment.php?attachmentid=44585&stc=1

Visa signatur

Skrivmaskin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
***Bort***

Går tyvärr inte. Bara att bita i det sura äpplet.

Älska Ferrari <3

Fin rumpa

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealElwood
Jag har ett bekymmer jag hittar inte de sista biluppdragen plus nån liftare samt två paketuppdrag.

Jag har letat på nätet efter kartor men inte hittat några. Så om det finns någon som läser här som har klarat alla extra-uppdragen, som kunde bifoga en screenshot. Jag misstänker att jag har åkt förbi dem men inte tillräckligt nära så att de har blivit markerade, har kört 90% av alla vägarna.

Såhär långt har jag kommit, det är filtrerat att enbart visa extra på challenges.

http://www.zatzy.com/attachment.php?attachmentid=44585&stc=1

Smart att lägga blden på ett medlemscommunity... kan du lägga den så vi kan nå den tror du? Är själv intresserad av lite kartor, nämligen.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Smart att lägga blden på ett medlemscommunity... kan du lägga den så vi kan nå den tror du? Är själv intresserad av lite kartor, nämligen.

Vidare vill jag bara berätta att mitt spel nu ÄNTLIGEN flyter som det ska. Jävla dator och tro att cpun är 83 grader varm. [TEMP WARNING: OFF] tsk tsk.

See you on the highway

Tyvärr så krashar spelet igen när jag har köpt hus och bil och ska köra mitt första race. Kameran roterar bara runt min bil som är osynlig. Hum? Längtar lite efter patchen. Skål!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

§ 7 - All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden. Till reglerna >>

Permalänk

får nog mitt Test Drive Unlimited i morrn på posten...
fan vad jag ska spela då asså...
o på onsdag då köper jag mig ett G25 system
perfekt när lönen kommer hhihihi...

någon som vet när patchen släpps då?
har läst att det värkar inte vara så shysst o spela på multiplayer =/

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Bättre framerates:

1 = Finns en mapp: euro\bnk\details
Döp om den så TDU inte kan hitta den, allt skräp och fåglar som du ändå inte ser eller har en positiv effekt tas bort utan att behöva dra ner på inställningar. Ta inte bort den, döp om den till \backup_details eller något

2 = AntiVirus
Gå till alternativ och lägg till undantag för både din TDU installationsmapp samt din TDU savemapp (som hittas i "mina dokument")

Dessa två saker har förbättrat mina FPS (MAX + hdr @ 1152x864) samt förbättrat stabiliteten markant. Jag hoppas att det gör det för er också...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

har ej norton har avg

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Har fått mitt idag "JIPPI! :D:D:D" och kommer väl in om några dagar. Jag skriver här när det ska börja spelas, och hoppas att någon vänlig själ känner för att invita mig till klubben

Permalänk

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA JAG FICK MITT TEST DRIVER I DAG! :D:D
Någon klubb man kan joina här lr??

EDIT: hur fasen spelar man multiplayer?
hittar inget sånt..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Om det finns folk här som kanske hänger på Forum för just Test Drive Unlimited vore jag tacksam om någon kunde publicera bilden eller leta efter kartor över extra utmaningarna, jag hittar inget... Kanske letar på fel ställe vad vet jag.

Visa signatur

Skrivmaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealElwood
Om det finns folk här som kanske hänger på Forum för just Test Drive Unlimited vore jag tacksam om någon kunde publicera bilden eller leta efter kartor över extra utmaningarna, jag hittar inget... Kanske letar på fel ställe vad vet jag.

http://forums.eu.atari.com/forumdisplay.php?f=280
http://www.ataricommunity.com/forums/forumdisplay.php?f=382

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

§7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Motorola1925
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA JAG FICK MITT TEST DRIVER I DAG! :D:D
Någon klubb man kan joina här lr??

EDIT: hur fasen spelar man multiplayer?
hittar inget sånt..

När du skapar din profil så ska du klicka i att du har Gamespykonto. Namn och lösenord. Då ska du kunna köra onlajn :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Han kan ju iofs ha laddat ner det och betalt för det. (tdus hemsida)

Någon som är medlem i klubben som kan invita mig ikväll månne? serverna funkar inte?

Jag har en klubb som heter Sweclockers (passande ) som du gärna får joina. Måste ba träffas någonstans på ön först för att kunna bjuda in dig.
Swesoldier är "vice president" så han kan också bjuda in dig.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
När du skapar din profil så ska du klicka i att du har Gamespykonto. Namn och lösenord. Då ska du kunna köra onlajn :).

Jag har en klubb som heter Sweclockers (passande ) som du gärna får joina. Måste ba träffas någonstans på ön först för att kunna bjuda in dig.
Swesoldier är "vice president" så han kan också bjuda in dig.

okej. jo det är väl denna klubben jag vill joina. är det många medlemmar etc?

Förresten, finns det några knappar/kommandon som funkar speciellt i onlineläget? servrarna är inte uppe nu, sjukt irritearnde så såg inga andra spelare.

Men som sagt, är det många medlemmar? Annars kan vi väl stämma upp träff någonstans när servrarna funkar.

Permalänk

Många och många, vi 'r tre styck bara hittills :D.

De enda kommandon som är speciella online är väl F, som man addar folk med. Och blinkar man med ljusen så utmanar man någon.

Säg en plats du känner till på ön och en tid så kommer jag. Dock inte senare än 20:30 (ska se Championsleague).

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

okej. ja justfan det är ju idag. Men funkar servrarna? när jag spelade inte kom det upp meddelanden då och då att jag inte kunde connecta? Måste man öppna portar?

Tre stycken är ju lite tråkigt iom att det är så många som lirar här på sweclockers. Hade varit roligare tat kunna cruisa runt lite med alla.

edit: btw, jag joinar ju gärna ändå såklart. är du inne?`Jag är väl i startstaden ungefär, skriv här om du vill/kan mötas nånstans etc:

Permalänk

Har du router måste du nog öppna portar. Vet ej vilka dock, har ingen router själv.

Det kan ju bli fler än tre, klubben e ju rätt så nystartad. Man kan max vara 16 st i en klubb i nuläget, men det kanske ändras i patchen?

Ska vi ses utanför Fords showroom 19:30 ungefär? Heter du Kappy eller?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nu så

Jag har köpt spelet via ataris hemsida, alltså en nerladdad variant utan DVD.
Jag lyckas skapa en karaktär (ej GS ID) och hyr en bil. Sladdar bort till min mäklare och köper nån upscale villa för 150.000 dollar. Glider sedan vidare till min audihandlare och köper upp mig på en TT quattro. Yeah!

Nu vill jag ju såklart racea så jag åker dit min GPS pekar mig och trycker enter. Kan välja mellan "Start race, Select car, Exit". Väljer såklart Start race då jag vill spanka lite bilröv! Men sedan då? Kameran snurrar runt min bil som nu har försvunnit... Helskumt. Var på muggen medans jag väntade men till ingen nytta. Betalat $50.48 för att titta på en roterande utomhusmiljö
Finns det nån fix som jag missat?

Skapar jag en karaktär med GSID så står det att jag måste patcha för att fortsätta. "Yes" klickas i och jag slängs iväg till www.none.se. Kan det bero på att spelet försöker skicka mig till http://none ? skriver man det i FF så söker den ju upp toppdomän automatiskt. Tror spelet att jag har haxx-variant nu för att jag inte kör med skiva? Väldigt tråkigt detta

edit: Bifogar "proof or stfu"

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

19:30 ford showroom var det. KappyB heter jag, kappy var upptaget

ska se om det behövs öppna lite portar!

edit: blir kanske lite sen, letar runt efter vilka portar det är.