Permalänk

Bärbar som måste palla SolidWorks.

Hej

Funderar på att köpa Asus A6JC-Q003H. Skulle isf. lägga till 512MB ram.

Jag vill kunna använda Solidworks och liknande CAD program. Duger go7300 för det? Någon som har testat och kan ge mig mer info?

Vet att det inte är ett Quadro eller liknande men datorerna jag funnit med CAD-kort har kostat bra mycket mer än Asus:en.

Eller, finns det datorer under 13000 som kommer med ett grafikkort som är till för CAD?

/Johan

Visa signatur

"It's not the size that's important, it's where you stick it."

Permalänk
Medlem

go7300 är deffenitivt inget bra val utan ..
titta på asus a6ja istället om du vill ha prestanda dock inget cad kort heller

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Re: Bärbar som måste palla SolidWorks.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Motormannen
Hej

Funderar på att köpa Asus A6JC-Q003H. Skulle isf. lägga till 512MB ram.

Jag vill kunna använda Solidworks och liknande CAD program. Duger go7300 för det? Någon som har testat och kan ge mig mer info?

Vet att det inte är ett Quadro eller liknande men datorerna jag funnit med CAD-kort har kostat bra mycket mer än Asus:en.

Eller, finns det datorer under 13000 som kommer med ett grafikkort som är till för CAD?

/Johan

Jag har en Acer Aspire 5024 med x700 (128Mb Pci-express), och 64-bitars Turion Processor, och kör SolidWorks och ArchiCAD utan problem på den iaf. Den har 1 GB RAM. Kortet är väl inte gjort för CAD, men funkar bra iaf.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk

Jag har beställt en D820 (Dell).

Lady: Jag tror nog att go7300 är fullt körbart till CAD om man är en normal svensson-användare eller hur man nu ska säga. Att säga att go7300 deffenitivt inte är ett bra val är nog helt fel. Men men...

Tack för svaret Kicken :).

Visa signatur

"It's not the size that's important, it's where you stick it."