Permalänk
Medlem

Ang klockning och sommaren :)

Hello!
Snart är sommaren här och det är ju otroligt skönt men ändå en lite nackdel för våra klockade datorer.

Tänkte höra lite med er om hur många det är som måste klocka ner till orginal eller liknande under högsäsongen?

Jag själv har mitt rum på solsidan hel dagen så det blir lätt över 30grader i rummet, om inte mer. Min dator är redan varm så jag får allt dra ner lite

en AC i rummet vore inte helt fel

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

har eftermiddagssolen igenom fönstret men då vrider jag bara på fläktarna på 12v så är det lugnt.

Permalänk

får backa ner 50 mhz på sommaren eller så men 2.8 eller 2.85 Ghz kan kvitta för mig = ) vill inte köra fläktarna på 12v

Visa signatur

165 @ 2,8Ghz.. Asrock Dual.. Seasonic s12 600w.. 2GB Gskill PC4000 HZ .. Audigy 2.. Tunic Tower 120 (2x120mm)

Permalänk
Medlem

Mitt rum ligger som tur inte på solsidan, men jag har ändå alltid 30+ i rummet. Även på vintern :p.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Köp markis och öppna fönstret... problemet löst då blir inte rummet mycket varmare än 25 *C iaf

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Hehe, mitt rum ligger i källaren, inget fönster lr nåt. Gött som fan på sommaren=D. Tempen i rummet är cirka 20*C.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soya_505
Hehe, mitt rum ligger i källaren, inget fönster lr nåt. Gött som fan på sommaren=D. Tempen i rummet är cirka 20*C.

Låter riktigt skönt det där alltså ;D själv går det knappt att sova på kvällarna, helt sjukt vad vad varmt det är då alltså... men men, en AC kanske vore nåt, av mindre variant såklart.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Vappon producerar väl några färre minusgrader, men det är inget som hämnar överklockningen

På sommaren är man riktigt glad att man har en, på vintern .. är den mest jobbig

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Kallt på vintern och varmt på sommaren i min student etta med underbar ventilation. Läcker in kalluft på vintern och elementet fluktuerar efter eget behag.
På sommaren solsidan till halva dagen och 25-33° C hela tiden. Men ner klock blir det nog inte. Fast jag har klockat mer nu än förra sommaren men så hade jag inte Big typhoon innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Vappon producerar väl några färre minusgrader

och värmer upp det redan varma rummet med 5 *C till

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

Jag har rummet i källaren, så ja har runt 19grader i mitt rum och då klockar jag inte ner inte!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

min dator står så långt ifrån fönstret den kan komma, o har bara morgonsol här, sen har ja bra kylning me, idlar 29 grader så det är nog ingen fara.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Har aldrig behövt dra ner på klocken men det beror nog på att jag inte haft möjlighet att klocka mina andra datorer någe speciellt hehe.
Få se vad som händer nu i sommar när jag har min första helt ok klockade pc med fortfarande stock Vcore och 2 fläktar som kyler.

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........