PC stor som ett eluttag

Permalänk
Melding Plague

PC stor som ett eluttag

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

läst om det förut nån stans. men coolt i alla fall.

ny betydelse av bärbar dator? / landator?

Permalänk
Medlem

Perfekt som Webserver, Firewall eller varför inte DHCP Server.

Ge mig!

Permalänk

OMG!
Denna produkten känns helt rätt. Den kommer nog sälja som smör i solsken till företag. eller till en surf dator i hemmet

Undra hur stor hd:n är?!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redemp
Perfekt som Webserver, Firewall eller varför inte DHCP Server.

Ge mig!

Tänkte precis samma sak. Slippa ha ett stort åbäke i en garderob eller liknande..

Citat:

OMG!
Denna produkten känns helt rätt. Den kommer nog sälja som smör i solsken till företag. eller till en surf dator i hemmet

Undra hur stor hd:n är?!?

64 megabyte flash-minne

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Vad kommer man kunna köra för OS på den då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Tänkte precis samma sak. Slippa ha ett stort åbäke i en garderob eller liknande..

64 megabyte flash-minne

Får ta och komplettera med ett snabbt USB Gigabit Nätverkskort.
Exempel: LINKSYS USB1000 GIGABIT USB ADAPTER

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redemp
Får ta och komplettera med ett snabbt USB Gigabit Nätverkskort.
Exempel: LINKSYS USB1000 GIGABIT USB ADAPTER

Hur går det ihop?
Alltså inte att ha nätverkskort, utan hur kan en USB(2)-kontakt som kan (teoretiskt) överföra maximalt 480mbit/s överföra 1000mbit/s?

Permalänk
Medlem

Fint Men 20 000 kr för den?!

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Fin utveckling.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Bara att köra med extern hårddisk?

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheCape
Fint Men 20 000 kr för den?!

209 brittiska pund = ca 2744 svenska kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheCape
Fint Men 20 000 kr för den?!

vad får du 20 000kr ifrån? 209GBP blir väl ungefär 3000kr?

Edit: vad långsam jag var idag då

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Gammal nyhet.
Hörde om den för minst ett halvt år sedan, och jag vet personer som hörde om det innan mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redemp
Perfekt som Webserver, Firewall eller varför inte DHCP Server.

Ge mig!

Ursäkta men detta är en klient dator som körs mot en server där alla filer ligger på. Den kör bara ett User Interface.

Och förresten så är det ingen vanlig sockel utan en som är gjord av företaget, samt att den drivs genom POE (Power Over Ethernet).

L's mer på: http://www.jack-pc.net/

Permalänk
Medlem

VAFAN! detta vore ju helt perfekt som en router med IPCop eller m0n0wall! =D fattas bara 2st inbyggda NICs!!!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Skulle det alltså gå att sätta en sån här bredvid tvn och köra filmer över nätverket samt surfa på tvn?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0utsider
Hur går det ihop?
Alltså inte att ha nätverkskort, utan hur kan en USB(2)-kontakt som kan (teoretiskt) överföra maximalt 480mbit/s överföra 1000mbit/s?

Du lär bli begränsad till 480Mbit/s. Mest ett fult marknadsförings trick att kalla den Gigabit.

Kul grej men med en icke-X86 processor, 64MB lagring och utan inbygt LAN tror jag användningsområdet blir extremt begränsad.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loefet
Ursäkta men detta är en klient dator som körs mot en server där alla filer ligger på. Den kör bara ett User Interface.

Och förresten så är det ingen vanlig sockel utan en som är gjord av företaget, samt att den drivs genom POE (Power Over Ethernet).

L's mer på: http://www.jack-pc.net/

Inget av det där hindrar ju att man kör en egen firewall eller liknande på den ju.

Vore smidigt om den kunde boota från USB (eller det inbyggda minnet) men inte heller det borde vara ett krav men helt klart smidigt.

Utklassar inte den här datorn VIA Nano?
Visst, nanon har fler möjligheter till hårddiskar, mini-pci osv. men den här är billigare, mindre och lär väl prestera likvärdigt?
Kanske inte har mpeg2 decoders och sånt men för serverbruk osv. är ju det skitsamma.

Nanon har förstås ATA, SATA, mini-PCI men för de tillfällen de inte behövs?

Permalänk
Avstängd

Denna produkten har vi sålt i över ett år redan, den är på inget vis ny.

Det alla små begåvade sweclockare ovan har missförstått är att detta bara är en tunn klient i ett smidigt format som ska kopplas mot citrix eller terminal services. Inget annat.

Permalänk

håller med ovan, inget nytt.

Precis som ovan säger, installerar sådana här till exempelvis signerare på företag som behöver tunna clienter då dem jobbar mot citrix eller win -therminal servern/servarna på företaget.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Denna produkten har vi sålt i över ett år redan, den är på inget vis ny.

Länk till eran sida?
Undrar varför dom skriver så här om produkten har funnits på marknaden i ett år.

Citat:

The Jack PC will be getting its official launch next month when it is being shown at the IT Works show which will run on the 14th and 15th of June in Newcastle.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Länk till eran sida?
Undrar varför dom skriver så här om produkten har funnits på marknaden i ett år.

har Installerat sådana här till företag, inget märkvärdigt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

http://www.ea-data.com/order112.html 4K för den där nAJz
vad är det för "prestanda"? .. ingen bench dator precis :P:D

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk

De där tillsammans med <a href="http://www.ltsp.org/">LTSP</a> vore drömmen i hemmet.
En server i källaren/garderoben/serverrummet och sedan slippa maskiner överallt.

Någon som vet om någon fått igång ltsp på dem? Jag sökte lite snabbt på google utan att hitta något intressant, men har inte haft tid att undersöka noggrant.

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe, nice liten sak som jag kan komma 100 olika användningsområden för.

Men jag fundera på en sak, är det inte Apple som har en teknik för att använda vanliga elnätet som nätverk, tyckte jag läste om det för nån tid sen. Finns detta till Pc. för det skulle ju vara en kul funktion om den var inbyggd så man lapp extrena adaptrar stora som datorer till den.

Permalänk
Medlem

hehe, tänk att tappa bort den...i fickan! *asg*

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk

Kan jag köra Quake 4 på den om jag sätter i mitt x1900xtx?

Permalänk

Intressant grej, men som sagt rätt värdelöst att använda i hemmet.
Men en kraftfullare version som har tillräckligt med prestanda för att spela upp MP4 eller liknande hade ju varit tufft. Eller klarar den som finns nu det kanske?

Vill man exempelvis se film i sitt hotellrum, så är det bara att koppla in datorn (först en adapter då -_-), sätta i ett USB-minne och dra en 3,5>2xAUX-kabel och en DVI>DVI direkt till TVn, om datorn skulle haft bluetooth-support så skulle man sedan kunna styra uppspelning via mobilen eller liknande.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anders Anders
Kan jag köra Quake 4 på den om jag sätter i mitt x1900xtx?

haha nej.. blir nog rätt svårt att sätta i ditt grafikkort

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Avstängd

Låter som en PDA fast i väggen

Ramdon-person: en RISC CPU på 166MHz klarar MP4 utan problem... fast lite lågt upplösning som 320*240.
266MHz klarar 640*480 och högre, men vilka vanliga TV grunkor visar större än 720*???

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.