Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Nerios: Konsollerna blir ju allt mer likt något annat än konsoller men det är skönt nog fortfarande bara att slänga i skivan och spela.

nja,, snart kommer det spel som måste installeras faktiskt.

OT: min konsoll klarar även brädspel och har en printer tillkopplade så man kan orsaka inflation i Monopol genom att trycka nya pengar, realism till tusen och IRL-VR!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Myris: Det enda som komer att skilja dom åt snart är väll att man sitter framför en TV istället för en dator skärm, idag finns det ju redan HDD, mus/t-bord, Linux, webläsare och allt skit som jag inte tycker hör till konsollerna, konsoller ska endast gå att spela på.

AndreaX. Jo va rädd för det, den dagen slutar jag att köpa konsoller.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

PS3 är den närmaste drömkonsolen jag har, hitills, med Wiis kontroll.

Permalänk

PS3 med mera minne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Det skulle vara som en dator med ultrahyperextremegasuper prestanda. DVD läsaren skulle kunna läsa alla sorters format, så man kunde spela t.ex. PS2 eller XBOX spel på den. Så måste den vara snygg också.

http://img89.imageshack.us/img89/4818/dreamkonsol4bl.jpg

En dator med andra ord;)

Permalänk
Medlem

Jag ska snart bygga min egen drömkonsol.

En dator som jag ska slänga in i en dvd-spelare ifall jag inte hittar någon estetiskt rätt låda. Sen ska jag dra ut två stycken PS2USB-konvertrar så att jag kan lira med PS2 handkontroller. Har en adapter och den funkar klockrent.

Mvh Magnus

Visa signatur

Asus P5Q Pro - Core2 Duo E8400 3ghz - Kingston 2gb 667mhz DDR2 - Asus 8600GT 512mb - 400gb WD + 1,5tb WD Elements - 22" Samsung Syncmaster - Win7. | Dell Dimension 8400: P4 3,4ghz - 2gb - ATI X300 - 150gb WD - 32" Samsung TV - Win7. | FujitsuSiemens Lifebook S7010D: Centrino 1,7ghz - 1gb - 80gb WD - Win7/Ubuntu. | 3 x Dell Poweredge 2300: 2 X PII400mhz - 512mb - 4 x 36,6gb SCSI PERC.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Myris: Det enda som komer att skilja dom åt snart är väll att man sitter framför en TV istället för en dator skärm, idag finns det ju redan HDD, mus/t-bord, Linux, webläsare och allt skit som jag inte tycker hör till konsollerna, konsoller ska endast gå att spela på.

AndreaX. Jo va rädd för det, den dagen slutar jag att köpa konsoller.

Vad i helskotta är du rädd för?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Det skulle vara som en dator med ultrahyperextremegasuper prestanda. DVD läsaren skulle kunna läsa alla sorters format, så man kunde spela t.ex. PS2 eller XBOX spel på den. Så måste den vara snygg också.

http://img89.imageshack.us/img89/4818/dreamkonsol4bl.jpg

mmmm den va fin den.... hehehe

skulle nog föredra en upphottad nintendo 8bits......

Visa signatur

Rudde71

Permalänk
Medlem

Finns ju redan va F*N.... Har ni redan glömt Nintendo 8-bit?

Permalänk
Medlem

en PC som aldrig krashar och aldrig låter, och har stöd för båda mus/tbord och handkontroller, handkontrollerna är STORA (tänk stora xbox dosorna)
korta laddningstider. tyst! (igen).
medföljande fet tv

egentligen är den där listan bara skit, jag vill ha en gamecube och mina polare att spela soul calibur och super smash bros med, då jag nöjd. det är inte konsollen som gör det, det är hur man spelar dom

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd

Vad är en Spelkonsol?

När man läser det så kan man ju i stort sett säga att numera finns INGA spelkonsoler... eftersom de inte är dedikerade för enbart spelande. Men orka bry sig om detaljerna...

Min dröm vore att ha en konsol som man kan göra allt på... ok mer än pc då. Men UTAN krav att uppgradera. Vilket är omöjligt... men det var ju drömmar det gäller.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

en wii, och det kommer snart.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Äkta fungerande VR.

Slår allt

word

Typ sitta och leka i loading programmet från filmen The Matrix

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

var några år sen men såg en sida med en kille som byggt in Ps2, xbox, nes, gamecube, atari mm i ett dator chassi, plus datorn då.
Måste ju vara den ultimata.

(om nån kan länken pm:a gärna)

Visa signatur

MacBook Pro 13" 4Gb/320Gb

Permalänk

Re: Eran drömkonsol?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Hur skulle eran drömkonsol se ut? Min skulle kunna spela alla tvspel, internet access över alla tvspelsnätverk, snabb, nästan inga laddningstider, komma i många olika färger, erbjuda spel med både avancerad och annan grafik, billiga spel, nedladdningsbara spel, kunna se Blue-Ray, HD-DVD, DVD och VHS filmer, bra internetportal, stöd för många kontroller, sköna kontroller (trådlösa), kunna spel med dom som har datorer, kunna spela PC spel, tagentbord, ratt, kunna använda den som bärbar var som helst osv.

Hur skulle eran drömkonsol se ut?

detdär är inte en spelkonsol, det är en multimedia-maskin

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

VR?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
VR?

Virtual Reality. Det är också något som är riktigt häftigt.

Permalänk
Medlem

En Xbox 360/PS3 med Wii kontroll vore det ultimata. Att slippa den värdelösa precision av dagens spelkontroller (främst i FPS) skulle förmodligen få mig att aldrig mer uppgradera min PC. Har läst lite om Wii kontrollen och de som testat den har sagt att den rent precisionsmässigt varit jämnförbar med att spela med mus.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem

PLAYSTATION 3 är väl för tillfället ganska mycket min drömkonsol faktiskt Om jag skulle få göra en egen precis hur jag ville skulle den väl vara lite annorlunda, men också strida mot fysikens alla lagar