Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dell-datorer med AMD-processorer i höst?

Permalänk
Melding Plague

Dell-datorer med AMD-processorer i höst?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Dell gör verkligen allt för o va sämst

Permalänk
Medlem

Det är ju bara bra. Valfrihet is the shit!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

jag tycker det känns mysigt

Visa signatur

den ä fin

Permalänk

Bra för AMD om inte annat, ett verkligt hot för Intel nummera

Permalänk

På tiden, tycker jag nog.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Snacka om dålig taiming av Dell nu när Conroe ser ut att spöa skiten ur AMD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romulus
Snacka om dålig taiming av Dell nu när Conroe ser ut att spöa skiten ur AMD.

Precis vad jag tänkte

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romulus
Snacka om dålig taiming av Dell nu när Conroe ser ut att spöa skiten ur AMD.

Snarare bra tajming. Det är när AMD är sämst som det är bäst för Dell att börja sälja AMD. De vill ju fortfarande ha alla rabatter från Intel, remember?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget som motiverar att köpa dell även om jag föredrar AMD.

Permalänk
Avstängd

Så nu kan man inte bara köpa vanliga boxade processorer utan även processorer i större lådor fyllda med koskit (Delldatorer).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Så nu kan man inte bara köpa vanliga boxade processorer utan även processorer i större lådor fyllda med koskit (Delldatorer).

Det inlägget tillförde inget vidare till diskussionen. Om du inte har något vettigt att tillföra behöver du inte skriva något alls.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romulus
Snacka om dålig taiming av Dell nu när Conroe ser ut att spöa skiten ur AMD.

Vi får väll vänta att se. Men jag antar AMD lägger sig så deras CPUer endå blir prisvärdiga till prestandan, något annat vore ju katastrof för dem. Och hur många procent köper egentligen värsting cpuerna?

Permalänk
Medlem

Just Conroe är ju ockås intressant ur energivinkeln (tack vare cp mp), du tjänar möjligtvis tillbaka merkostnaden (spekulation).

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror det är bra för AMD.
Man läser ju varje dag på forumet att personer tänker vänta på conroe. AMD kommer tappa mycket nu. Men folk som köper Dell har oftast inte så stor koll, så de kan nog köpa AMD endå. Så medans AMD tappar på försäljningen av lösa processorer kommer Dell ge dem en liten vinst iaf.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Ser att Dell inte är så populärt nuförtiden. Kan nån förklara varför det egentligen e så?

Visa signatur

Asus A8n-sli deluxe | AMD643200+ 2.0 Ghz, venice | Kingmax 2x512 CL2.5 DDR400 | Geforce 6800 Nu 256mb | Maxtor diamondmax plus 10 160GB sata | original nätaggregat 500W

Permalänk
Avstängd

Det hela handlar väl ändå om kundens valmöjligheter vid köp? inte om Conroe piskar X2.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Avstängd

Bra för Dellkunderna, dåligt för Intel, Skitbra för AMD..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeRRa
Ser att Dell inte är så populärt nuförtiden. Kan nån förklara varför det egentligen e så?

OEM tillverkare har nog alltid blivit jagade med basebollträ på såna här forum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
OEM tillverkare har nog alltid blivit jagade med basebollträ på såna här forum

QFT

Sen att jag personligen har haft dåliga erfarenheter av Dell gör inte saken bättre (Ex flickvännen fick skicka sin Dell datorn ca 5ggr på service innan dom gav sig och och hon fick pengarna tillbaka)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romulus
Snacka om dålig taiming av Dell nu när Conroe ser ut att spöa skiten ur AMD.

Dell har ju alltid varit sämst, så varför skulle dom bli bätre nu?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

För sent..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Dell har ju alltid varit sämst, så varför skulle dom bli bätre nu?

På vilket sätt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Dell har ju alltid varit sämst, så varför skulle dom bli bätre nu?

Jag har jobbat som pc-tekniker på ett antal företag som haft DELL, Compaq, Siemens och HP, och dom, enligt min erfarenhet som är bäst vad gäller support och kvallitet är Dell. Compaq och Siemens helt klart sämst.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

För många är Dell en utmärkt lösning om man vill skaffa en dator hem och inte får något form av hempc-erbjudande och inte har lust/energi/kunskap att bygga en egen.

Sedan att alla här ogillar märkesdatorer är väl för att det fungerar, och då har man ju inget att lösa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Jag har jobbat som pc-tekniker på ett antal företag som haft DELL, Compaq, Siemens och HP, och dom, enligt min erfarenhet som är bäst vad gäller support och kvallitet är Dell. Compaq och Siemens helt klart sämst.

Men att vara bäst i dem lägsta divisionerna gör en ändå inte till topspelare...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MerZo
Sedan att alla här ogillar märkesdatorer är väl för att det fungerar, och då har man ju inget att lösa

Eller så var det för att man itne får göra nått annat än att fixa hela tiden, och ofta misslycka med tillochmed det p.g.a. specialprylar som implementerats bara för att vara störiga.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romulus
Snacka om dålig taiming av Dell nu när Conroe ser ut att spöa skiten ur AMD.

spöa skiten kommer inte Conroe göra, AMD har ett/flera ess i kostymärmen. Men troligtvis kommer Conroe vara lite bättre än AMD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MerZo
För många är Dell en utmärkt lösning om man vill skaffa en dator hem och inte får något form av hempc-erbjudande och inte har lust/energi/kunskap att bygga en egen.

Sedan att alla här ogillar märkesdatorer är väl för att det fungerar, och då har man ju inget att lösa

Det är rent idiotiskt att tänka så.
Komplett, Datorbutiken eller din närmaste datoraffär kan alla bygga ihop datorn åt dig, medans du väljer delarna. Eller så köper du ett redan färdigt paket med delar som de monterar åt dig.

Att köpa en Hem-PC är enbart dumt, och inget annat.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Det inlägget tillförde inget vidare till diskussionen. Om du inte har något vettigt att tillföra behöver du inte skriva något alls.

Då ska jag översätta till dig:

Jag anser att en delldator är lika ointressant oavsett processor som sitter i den. Kvalitet och innovationsgrad är lika med noll.

Var det lättare att ta till sig?

Permalänk
Medlem

haha, vilken perfekt de är ju för fan NU dom ska fortsätta med intel med conroe.

Visa signatur

AMD X2 4600+ | Asus A8N32-SLI Deluxe | Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB | Asus EAX1900XT | Tagan 700W| X-fi Xtrememusic