K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Ni som gnäller över att ni har två namn på operatören kan ju flytta till storstan där dem äger hela nätet själv.

Ute på landsbygden så bygger tre och telenor 3G nätet ihop. så det är därför det står två op namn i displayen.

det är två st 3 logon på alla 3s telefoner, oavsett vart man befinner sig!

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rob08
det är två st 3 logon på alla 3s telefoner, oavsett vart man befinner sig!

Då får ni byta till en operatör som äger gsm nätet.

Jag har telenor och när jag är i malmö så har jag bara en logo... annars så har jag en som det står SWEDEN och under står det Telenor SE...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rob08
det är två st 3 logon på alla 3s telefoner, oavsett vart man befinner sig!

Vad är det ni pratar om. Står det "3" på telefonens display på två ställen på den. Asså som om det skulle stå Tela på två ställe. Har jag fattat rätt?

Permalänk
Medlem

kan nån svara på om man kan ha egna signaler för sms mms? de senaste mobilerna jag haft har inte haft den funktioner, ganska irriterande faktiskt....

Permalänk
Medlem

På min lur står det "Sweden 3G" och "Telia" under. Min stilla undran är - vem bryr sig? Skäms du över operatören 3, hmm det kan jag förstå, men DU har gjort valet, stå för det eller byt!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hhww
kan nån svara på om man kan ha egna signaler för sms mms? de senaste mobilerna jag haft har inte haft den funktioner, ganska irriterande faktiskt....

Jo, man kan välja en egen signal som meddelandesignal.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Vad är det ni pratar om. Står det "3" på telefonens display på två ställen på den. Asså som om det skulle stå Tela på två ställe. Har jag fattat rätt?

Japp det stämmer. fast på Telia så står det sweden 3G och under telia.

Här är min K610i skärm.
http://www.gorbulas.com/images/DSC00145_edit.JPG
Samma fast större bild.
http://www.gorbulas.com/images/DSC00145.JPG

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Japp det stämmer. fast på Telia så står det sweden 3G och under telia.

Hur är det med 3 da. Tycker att det ser ut som det brukar göra i en mobil:)
Här är min K610i skärm.
http://www.gorbulas.com/images/DSC00145_edit.JPG
Samma fast större bild.
http://www.gorbulas.com/images/DSC00145.JPG

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur är det med 3 da. Tycker att det ser ut som det brukar göra i en mobil

Hos tre så är det två "3" en där SWEDEN står och en där telenor står.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Hos tre så är det två "3" en där SWEDEN står och en där telenor står.

Men varför skall det stå Telenor också. Flickvännen har en 6280 med tre och hos henne är det en 3:a i vänsta hörnet. Samt så finns en liten 3G logo strax ovanför.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Men varför skall det stå Telenor också. Flickvännen har en 6280 med tre och hos henne är det en 3:a i vänsta hörnet. Samt så finns en liten 3G logo strax ovanför.

För att jag bor på landet där telenor och tre äger 3G nätet ihop.
men när jag är i malmö så står det bara Telenor SE på en rad.

Jag vet inte till hundra hur det ser ut på tre telefoner.

Är lite sugen på att köpa K800i. Får sova på saken till nästa vecka...

Visa signatur
Permalänk

Har mailat tre nu och frågat hur man får bort det. Detta svar fick jag:

//
- Hej Tuffejalle,

Detta är en grundinställning för att visa nätläget i telefonerna så vi har tyvärr inget trix för att få bort den, hör isf med mobiltillverkaren.

Tack för ditt mail!

Kundservice 3
//

Dom menar alltså att SE har implementerat detta i telefonen. Det kan ju vara så men det känns som att de även skulle ha en funktion för att slå av detta, och varför 2ggr 3?

PS! Bytte ut mit namn mot mitt nick om ngn undrar

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk

så är det med tre. Jag hade tidigare en U8110 och den stod det '3' två gånger på skärmen också... vem bryr sig?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallekula12
så är det med tre. Jag hade tidigare en U8110 och den stod det '3' två gånger på skärmen också... vem bryr sig?

Grejen är ju att dom säger att det INTE är dom som är ansvariga för det.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Går det att spola fram när man ser videoklipp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YoGgIII
Går det att spola fram när man ser videoklipp?

ja det går det, man håller in joysticken åt det håll man vill spola.
/j0jj3

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

Jag har en k800 men jag har inget minneskort, måste man ha det för att föra över musik? har inte lyckats med, tack för hjälp. Jag undrar också vilken telefon som är "bäst" k800 eller m600? fördelar/nackdelar.

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem

Så nu har jag testat den några dagar. Jag är helt klart nöjd! Dock finns det några mindre bra grejer:
- handsfreen som följer med verkar ha ganska dålig antenn. Det piper i snäckorna ibland vilket är mycket irriterande.
- leker man mycket med telefonen kan det bli problem med att få batteriet att räcka hela dygnet.
- luckan till kameran öppnas för lätt (och då går kameran igång trots knapplås)

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem

är det nån som vet när 3player och chatfunktionen kommer att fungera med 3s k800?

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk

Nån som vet var man kan köpa en bra skyddsfilm till displayen som skyddar mot repor och dylikt?

//Martin

Permalänk
Medlem

radion fungerar bättre om man har valt AF

Permalänk
Medlem

nu ska man bara vänta ~2,5h sen får man pilla på telefonen :]..
Dessvärre var det många som hade beställt så jag fick min först idag men nu är skönheten här!

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spirou
radion fungerar bättre om man har valt AF

vad är AF? auto frequency?

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst igenom hela trådan och har några frågor:

Är det samma laddare till K800:an som till k750:n?

Finns det någon diod lampa på telefon eller är den borttagen helt å ersatt med blixten? isf lite synd då man haft stor nytta av lampan på k750:n när man krälar under skrivbordet mm.

Har dom förbättrat styrningen av mp3spelaren sedan k750;n tex:
går det att via någon knapp spola i låtarna när telefon ligger i fickan med tangentlåset på? går vet att välja att tangentlåset itne ska vara på när man spelar musik?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiZZaMaN
Nu har jag läst igenom hela trådan och har några frågor:

Är det samma laddare till K800:an som till k750:n?

Finns det någon diod lampa på telefon eller är den borttagen helt å ersatt med blixten? isf lite synd då man haft stor nytta av lampan på k750:n när man krälar under skrivbordet mm.

1. Japp!

2. Nej numera finns bara blixten. Lite synd. Dock så funkar blixten faktiskt riktigt bra om man skall ta kort i mörker.

Permalänk
Medlem

TYcker ni att telefonen känns "bullig" ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med usb:en ?? jag kopplar in den och datorn hittar telefonen, men när jag skulle installera drivrutinerna så vägrade den att installera några utav dom, och nu när allting är färdig installerat så ser jag ingenting i utforskaren
Inte heller kommer det någon usb ikon vid klockan nu när jag kopplar in telefonen.... Några tips på vad jag ska göra ??
Använder Xp Prof. med Sp1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IrN
Nån annan som har problem med usb:en ?? jag kopplar in den och datorn hittar telefonen, men när jag skulle installera drivrutinerna så vägrade den att installera några utav dom, och nu när allting är färdig installerat så ser jag ingenting i utforskaren
Inte heller kommer det någon usb ikon vid klockan nu när jag kopplar in telefonen.... Några tips på vad jag ska göra ??
Använder Xp Prof. med Sp1

Har exakt samma problem, har media center edition av XP.

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk

Hade också samma problem först. Sen testade jag att installera det som inte gick en gång till via Kontrollpanelen --> Lägg till Maskinvara, den gången kryssade jag i Anslut till windows update för att hitta en drivrutin som passar. Konstigt nog funkade det då. Hoppas det hjälper!

//Martin

Permalänk
Medlem

Jag har en k800 men jag har inget minneskort, måste man ha det för att föra över musik? har inte lyckats med, tack för hjälp. Jag undrar också vilken telefon som är "bäst" k800 eller m600? fördelar/nackdelar.

PLEASE ANSWER!!!

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB