Permalänk
Medlem

Skärmdumpar ifrån era projekt

Tycker att det skulle vara lite intressant att se vad för programmerings projekt folket här har gjort, eller håller på med. Så om ni har några skärmdumpar ifrån något projekt ni gjort eller håller på med så kan ni ju gärna lägga upp det, ni kan ju också beskriva projektet lite.
Eftersom mitt intresse för webbsidor och dylikt är nästintill noll så kan vi ju begränsa oss till vanliga program.

Lägger upp lite bilder som jag renderade med min raytracer som jag skrev till en kurs i datorgrafik (projekdelen var 1.5p):

Modell med simpel skuggning och texturering

Reflektionstest:

Specular lighting test:

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Fina bilder MagnusL. Dock har jag inga bilder på mitt skapande på den datorn jag sitter vid nu, får se ifall att jag laddar upp några lite senare :).

Visa signatur

Keep Your Friends Close, But Your Enemies Closer..

Permalänk
Medlem

Inget direkt grafikprojekt (Eller jo, men jag gör inte den delen )

Beskrivning:
Ett nytt media center som förhoppningsvis inte ska blir som alla andra En del kvar innan första releasen kan släppas. Det är skrivet i c# .net och vi använder oss av Direct3D för att rita ut alla objekt m.m...

Håll till godo, mer kommer senare!
Jag är dock inte ensam på det, det är jag och Chimaira som gjort det.

/ Marcus

Permalänk
Medlem

Ah, trevlig tråd. Ska posta när jag kommer hem.
Note to self: nfs.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

En diskett för "Browse files"? Inte läge att byta ut mot en hårddisk eller nått?

Permalänk
Medlem

Hehe jo kanske det, men just nu är inte det så viktigt Vi bygger fortfarande på det och har inte ägnat så stor tid till designdelen

Permalänk

Comix är en bildvisare/serieboksläsare för UNIX-lika system.

Lite annat som kan vara roligt är filmer jag gjort till en kurs i ellära, som jag läste för något år sedan. Först är fyra filmer på protoners rörelse i närheten av en elektrisk kvadrupol (XviD-format):
http://home.student.uu.se/poek7897/proton1.xvid.avi
http://home.student.uu.se/poek7897/proton2.xvid.avi
http://home.student.uu.se/poek7897/proton3.xvid.avi
http://home.student.uu.se/poek7897/proton4.xvid.avi

En film på det magnetiska fältet vid marknivå under en 3-fasledning (något mpeg-4-format, jag har glömt vilket):
http://home.student.uu.se/poek7897/mpeg-4.avi

Ingen av filmerna är i realtid.

Permalänk
Medlem

HerrEkberg: är det Mono/.net?

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Hedersmedlem

Gego: Python med GTK+.

HerrEkberg: Jag måste passa på att tacka dig som fan för Comix, har räddat mig många gånger när manga ska läsas i icke-pappersform.

Mina projekt, hmm. De flesta är program skrivna för terminalen så det finns inte mycket att screenshota, detta är dock ett screenshot för en IRC-bot i O'Caml:
http://distopic.net/mlbot/mlbot.png
(kod dumpad från gVim för snygg syntax highlightning återfinns i samma katalog).
Den är långt ifrån klar och har legat helt orörd ett bra tag nu. Började koda lite mer på den häromveckan och har nu fixat en konfigurationsfil och lite annat.

Detta är i princip det enda jag har att visa upp, har precis börjat med en bildvisare för X också (skriven i C, använder sig av Xlib och Imlib2), men den består bara av ett fönster med titlebar och en bild:
http://distopic.net/image_view.png

Förutom detta håller jag på med en CRC32-checker för filer med stöd för SFV (ja, det finns ett antal men jag blev sugen på att skriva en själv ), denna har dessvärre inte ens ett interface än utan har bara skrivit kod för en del av det som händer i bakgrunden än så länge.

EDIT: tacka, inte tanka.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Hedersmedlem

Bara en liten grej...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icanos
Inget direkt grafikprojekt (Eller jo, men jag gör inte den delen )

Beskrivning:
Ett nytt media center som förhoppningsvis inte ska blir som alla andra En del kvar innan första releasen kan släppas. Det är skrivet i c# .net och vi använder oss av Direct3D för att rita ut alla objekt m.m...

http://leffe.myftp.biz/delay/tmc/TMC.jpg
http://leffe.myftp.biz/delay/tmc/TMC-movies-select.jpg
http://leffe.myftp.biz/delay/tmc/TMC-movies-archive.jpg

Håll till godo, mer kommer senare!
Jag är dock inte ensam på det, det är jag och Chimaira som gjort det.

/ Marcus

snyggt

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Ett par screenshots från några av mina projekt I kronologisk ordning..

EDIT: Kom på att jag skulle beskriva spelen lite mer också..

"Spelet"
Spelet var det första jag öht programmarade, efter att jag gjort en knapp som slumpade ut ett tal mellan 1-6 på en label. Förstår inte riktigt hur jag klarade det, för det var rätt avancerat som första-projekt. Men Visual Basic är ju rätt trevligt på det sättet, och så hade jag ju min pappa som hjälpte mig också.

Poppiluss
Poppiluss gjorde jag tillsammans med vb i en kurs "Avancerad Datorgrafik". Det är enklast möjliga gameplay men ändå rätt intressant. Och rätt snyggt, på sitt sätt, bitvis.

Från Violent World
VW gjorde jag med vb och en kompis inför tävlingen Four Elements, hostad av Gamedev.net. Helt klart det mest avancerade jag gjort.. Iaf vad jag kan komma på sådär på rak arm. Tog runt sex månader att slutföra. Tyvärr finns det ett par tråkiga kraschbuggar kvar som vi inte vet vad dom beror på. Kodupplägget i alla klasser är inte direkt det vackraste jag sett. Sen har jag fortfarande inte lyckats klara sista banan heller..... kanske blev lite för svår?

Från SwecSteam
SwecSteam gjorde jag med vb och SebastianJ för PyWeek, en tävling i att göra ett spel på en vecka med Python, på temat "It runs on steam". När vi lämnade in det var det ett ok spel, men inget mer, dessutom råkade det bli så att vi satte timern som bestämde hur länge man fick spela till tio sekunder istället för 1½ minut. Sen jobbade jag en helg till på det och då blev det rätt trevligt faktiskt.
En sak som var lite intressant var att på en bana så fick vi först kanske 300 000p i highscore och trodde det knappt skulle gå att slå.. sen fick nån en miljon och då trodde vi att det var absoluta max.. sen fick nån två miljoner.. nu sitter min bror på rekorder 8.3 miljoner eller nåt sånt helt sjukt. Snackade med honom om vilken strategi han körde, för jag gjorde såhär och såhär men det räckte ju inte. "Jaså gör du så? Den strategin har jag övergivit för längesen, det håller ju inte". Så det är ett inte helt trivialt spel, vilket är kul.

Slängde precis ihop en sida med lite fler screenshots + downloads för den som är intresserad. Säg gärna till om ni testar nåt.
http://srekel.nfshost.com/

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
HerrEkberg: Jag måste passa på att tacka dig som fan för Comix, har räddat mig många gånger när manga ska läsas i icke-pappersform.

Det var roligt att höra.

Permalänk

Mitt kanske STÖRSTA projekt någonsin!

Min topphemliga bild

EDIT: Min klocka går ju ca 2h fel.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Srekel
...

Om du ska ta med SwecSteam så får du ju ta med SwecPower också.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Mitt nuvarande projekt är väl min dupechecker, men hela hemsidan är ju också ett projekt.. Så.. http://www.buffer.se/bild_main/

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Om du ska ta med SwecSteam så får du ju ta med SwecPower också.

hehe ja, hittade bara inga screenshots just då

nu har jag lagt till beskrivningar också på bilderna.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Texture Generator
Har hållit på med denna ett tag. Hade en liten demonstration av programmet på programmeringskollektivets förra möte här i Göteborg. Tanken är att jag ska använda den i något spel framöver, så att all grafik genereras direkt i spelet:

Treasure Hunting
Ett spel jag gjorde förra helgen för gamedev.se's 48-timmarstävling.
Versionen jag lämnade in var dock rejält krashbenägen; visade sig att jag hade förväxlat i och j i två nästlade for-loopar (där både i och j används) som AI:n använder för att hitta kringliggande rutor. Spelet krashade aldrig i debug (dock uppträdde AI:n lite suspekt) men krashar nästan alltid i release. Upptäckte dock inte felet förräns efter deadlinen var över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av madah
Texture Generator
Har hållit på med denna ett tag. Hade en liten demonstration av programmet på programmeringskollektivets förra möte här i Göteborg. Tanken är att jag ska använda den i något spel framöver, så att all grafik genereras direkt i spelet:

Coolt! Kan se hur det där kan vara oändligt användbart.

Du har inte funderat på ett gränssnitt liknande det som kommer i UT2007 editorn? (det kanske fanns i 2004 också, kommer inte ihåg). I princip så har man texturerna och filtrena som lådor som man kan ansluta till varandra. Rätt trevligt faktiskt.

Hela bilden: http://www.unrealtechnology.com/screens/MaterialEditor.jpg

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Srekel
Coolt! Kan se hur det där kan vara oändligt användbart.

Du har inte funderat på ett gränssnitt liknande det som kommer i UT2007 editorn? (det kanske fanns i 2004 också, kommer inte ihåg). I princip så har man texturerna och filtrena som lådor som man kan ansluta till varandra. Rätt trevligt faktiskt.

Jo, men det får bli till version 2.0

Permalänk
Medlem

Nuvarande projekt. Ett enkelt GUI för nintendo DS applikationer i C med palib.

Avslutat projekt: Puzzletower
Pusselspelsapplet

Finns att spela på www.puzzletower.com

Pausat projekt: Suicide bomberman

Mobilspel i J2ME. Finns att tanka på www.buffis.com/sbm

Pausta projekt: BuffCal

Kalenderapplikation till mobiler som parsear iCal filer via http. Funkar klockrent på mitt schema på universitetet, men har inte allt i iCal implementerat än.

Permalänk

qjulia är ett litet program som raytracear fyrdimensionella juliamängder. Vad jag menar vet jag inte riktigt, men det ser ballt ut! Kan göra animationer också, men jag orkade inte rendera någon sån.

Håller också på att testa göra lite olika saker i OpenGl. Än så länge är det skuggor och lite fake-bloom:

Permalänk
Medlem

Ett ganska kasst 3d-spel som aldrig gjordes klart, hade en massa problem med gameplay som gjorde att det var rätt tråkigt att spela.

Sen ett litet mobilspel som jag och två kompisar gjorde till SGA

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Bild från demot jag var med och skrev och som kom 4:a på årets birdie:

Syns inte så bra på den bilden, men jag ska försöka ta några nya bilder.
Innehåller deferred shading (den scenen har ca. 100 dynamiska ljus), HDR med tonemapping och bloom, parallax-mappning (och normal/specular-mappning) samt portaler.

Scriptsystemet är ett enkelt XML-derivat, titta i main.world och bygg ert egna demo

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.