Permalänk
Medlem

Hur ska jag konfigurera detta?

Hej,
fixar in trådlöst nätverk hos en kompis. Var idag och köpte en Dlink 524 + WLAN USB-adapter. Han har redan en Netgear Modem+Router i ett.

Jag började med att koppla in Dlinken och konfigurera den. Stängde av DHCP då det delas ut av Netgear:en. Sedan kopplade jag en vanlig rak kabel mellan Netgearen och en vanlig port på Dlinken. Sedan kopplade jag in en dator med kabel till DLinken och jag kom då åt internet.

Vad som inte fungerar är det trådlösa nätverket på Dlinken. Jag kommer inte åt det, så jag behöver tips på hur jag ska göra för att få igång det.

MVH Apskaft

Permalänk

Rita gärna en bild på hur du mennar och vad du vill ha gjort :).

Permalänk
Medlem

Såhär vill jag att det ska vara. Och så har jag även kopplat, men hittar inte trådlösa nätverket på den bärbara PC:n. Tror ni att saknat stöd för USB 2.0 kan vara en felkälla? Har inte testat på Mac:en om det fungerar ännu dock.

SNälla hjälp mig annars måste jag tillbringa HELA kvällen där ;D

Permalänk

När du säger att du inte kommer åt det trådlösa, menar du då att du inte kan se nätet när du söker efter det, eller att du inte blir tilldelad en IP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
När du säger att du inte kommer åt det trådlösa, menar du då att du inte kan se nätet när du söker efter det, eller att du inte blir tilldelad en IP?

Hmm jag vet inte riktigt. Service Pack 1 är installerat på datorn och jag är inte så bekant med dess trådlösa konfiguration. Först hittade jga inget trådlöst nätverk men sen hittade jag ett men kunde inte komma in på det.
Tror ni att jag borde uppgradera till sp2? Det är windows XP (Home)? det rör sig om.

Permalänk
Medlem

Varför kommer du inte in på det? Du gör väl en sökning efter nät och då kommer det upp och du väljer att ansluta till det. Får du nått felmeddelande eller nått sånt?

Permalänk

Några säkerhetsinställningar?
För WPA krävs SP2 om du köra win XPs egna zero config.