Namn på äldre bra quakespelare, tror han var svensk?

Permalänk
Glömsk

Namn på äldre bra quakespelare, tror han var svensk?

På 90-talet, förmodligen även början av 2000-talet, fanns det en Quakespelare som var väldigt känd. Jag tror han kom från Sverige. I vilket fall har jag för mig att han vann flera Quaketurneringar innan tävlingsspelandet var en stor grej.

Nån som vet vem jag menar? Jag tror (inte säker) han skrev sitt namn inom ^ eller med stor första och sista bokstav, typ ^namn^ eller NamN. Kan vara att jag tänker på någon annan.

Den här personen var iaf aktiv innan personer som Fatal1ty och Heaton och fan vad dom heter blev kända.

Edit: Lakerman var det

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Du måste mena Lakerman, han som spelade i min klan - Swedish Chefs. Undrar vart han tagit ivägen idag dock. Det var ju trots allt ett bra tag sedan då QW var "världens bästa multiplayer-spel" om man nu kunde säga så.

Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Medlem

Senast jag hörde lirade han poker och klarade sig bra på det

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att få veta vad alla de gamla kända spelarna gör idag. Medlemmarna från Clan 9 t ex. Han som vann någon tunering på DH 96 tror jag det var, DOOMer eller vad han hette? som sedan spelade för Clan 9? vad gör t ex han idag? I Wonder.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelduck
Du måste mena Lakerman, han som spelade i min klan - Swedish Chefs. Undrar vart han tagit ivägen idag dock. Det var ju trots allt ett bra tag sedan då QW var "världens bästa multiplayer-spel" om man nu kunde säga så.

Inte för att vara otrevlig, men döv och multiplayer, hur funkar det?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Inte för att vara otrevlig, men döv och multiplayer, hur funkar det?

Inte för att jag är döv, men jag spelar mycket Q3 och gör det utan ljud. Jag kör bara med musik och helt utan ljudet från spelet. Man lär sig och anpassar sig att klara sig utan ljud ganska fort faktiskt.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Inte för att vara otrevlig, men döv och multiplayer, hur funkar det?

Jag litade då på mina reflexer i just Quakeworld, och lärde mig motståndarnas sätt att spela. Spawnar någon upp så skjuter man ALLTID en skott, och det ser man på väggarna vart skottet kommer från och då är det enkelt att räkna ut vart motståndaren spelar.

Dock förstår jag inte mig på din fråga - multiplayer. Måste man vara hörande för att spela Mario Party till exempel?

Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Medlem

I dagsläget är det dock svårt att lira seriöst utan ljud... speciellt i 1on1, halva spelet går ju ut på att höra var motståndaren är...

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
I dagsläget är det dock svårt att lira seriöst utan ljud... speciellt i 1on1, halva spelet går ju ut på att höra var motståndaren är...

Äsch, kunde jag bli en av de bästa spelare inom QW så kan ni det. Det handlar om tålamod och träning. Det är en sak som ni hörande tar för givet - att det blir en världskatastrof om någon saknar hörseln.

Jag föddes döv, och kan därför inte sakna ljuden. Men jag förstår din poäng.

Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Medlem

faan jobbigt att spela döv. fast är man det från födseln så är det normalt för den som är det, skulle jag bli döv i morgon skulle jag njuta av lugnet o sen bli galen när jag vill lyssna på musik eller annat skoj! sen skulle jag nog bli paranoid och tro att nogon var bkom mig hela tiden

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
faan jobbigt att spela döv. fast är man det från födseln så är det normalt för den som är det, skulle jag bli döv i morgon skulle jag njuta av lugnet o sen bli galen när jag vill lyssna på musik eller annat skoj! sen skulle jag nog bli paranoid och tro att nogon var bkom mig hela tiden

Är ju precis så för mig - om jag plötsligt skulle få höra efter flera års tystnad. Psykakuten nästa.

Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelduck
Är ju precis så för mig - om jag plötsligt skulle få höra efter flera års tystnad. Psykakuten nästa.

OT, men om du fick möjligheten att få hörsel helt utan komplikationer skulle du då tacka ja?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelduck
Är ju precis så för mig - om jag plötsligt skulle få höra efter flera års tystnad. Psykakuten nästa.

Jag säger att jag lider med dig, jag är inte döv dock, Är blind på högerögat sedan födseln (gråstarr), vänner har frågat "hur kan du vara så bra på det och det när du ser så dåligt?"

Precis som du säger, vi som är födda och vana vid detta anpassar oss efter det

Steelduck vet inte hur det är att höra, jag vet inte hur det är att se på två ögon :), Vi människor anpassar oss.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

dom kommer nog fixxa till det med dövhet och blindhet, finns en som ränner runt med en svartvit kamera istället för öga, som dokumentär om han, såg lite läbbigt ut men han var glad iallafall.
sen så läste jag på howstuffworks och hur en blind kvinna "såg" med tungan. hjärnan fick bildsignaler på tungan som hjärnan efter ett tag "fattade" att det faktiskt var bilder som skickades och vidarebefodrade det till syncentrat i hjärnan, hennes syncenter var aktivt igen efter år av inaktivitet. hon kunde TOM urskilja vissa färger.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
dom kommer nog fixxa till det med dövhet och blindhet, finns en som ränner runt med en svartvit kamera istället för öga, som dokumentär om han, såg lite läbbigt ut men han var glad iallafall.
sen så läste jag på howstuffworks och hur en blind kvinna "såg" med tungan. hjärnan fick bildsignaler på tungan som hjärnan efter ett tag "fattade" att det faktiskt var bilder som skickades och vidarebefodrade det till syncentrat i hjärnan, hennes syncenter var aktivt igen efter år av inaktivitet. hon kunde TOM urskilja vissa färger.

Mjo, utveckligen är otrolig, dock ska jag vara ärlig och säga, att folk som blir blinda under livets gång kanske kan ta det där, eller dom som är hel blinda, Jag, ser faktiskt på ett öga trotts allt, och jag kan leva med det. Även fast jag var utsatt för mobbning som yngre för att jag skelade välldigt mycket, la huvudet på sne för att få synvinkel osv. Men en operation löste problemet och 2 veckor på sjukan

Jag lever glad i mitt liv, tänker inte på detta i huvudtaget, självklart frågar folk om det är något med mitt öga, man är ärlig och säger ja, Inte mer med det

Men det är sant, utveckligen är stor idag, och den går ju frammåt som tur är.

Dock som du sa ovan Aka_The_Barf. Det är säkert bra för många i världen
Jag själv klarar mig bra som jag lever mitt liv, så som många andra i världen

Tack för mig!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelduck
Äsch, kunde jag bli en av de bästa spelare inom QW så kan ni det. Det handlar om tålamod och träning. Det är en sak som ni hörande tar för givet - att det blir en världskatastrof om någon saknar hörseln.

Jag föddes döv, och kan därför inte sakna ljuden. Men jag förstår din poäng.

vill inte verka elak eller nåt men du hade inte haft en fis i rymden mot dagens qw spelare utan ljud....

va hade du för nick i SC?

Visa signatur

AMD Tbred 2200+ | 512 DDR | GeForce4 Ti4200 | Abit KX7 | Acer CDRW | 100 GB HD | 17" TFT | 12/9 Mbit vDSL |

Permalänk
Medlem

Hur fan vet du det?

Måste säga att det är tusan vad folk kan vara fördomsfulla utan någon erfarenhet alls... Lycka till i livet alles.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aikula
vill inte verka elak eller nåt men du hade inte haft en fis i rymden mot dagens qw spelare utan ljud....

va hade du för nick i SC?

Säg inte det. Bara för att du är van vid att höra och ser det som ett viktigt sinne.
Ifall du inte skulle höra något från och med idag så skulle en tur på stan vara livsfarlig för dig. För steelduck så är det ingen fara.
Jag vet själv det eftersom jag förlorade en del av hörseln på höger sida för ett tag sen. En del har kommit tillbaka men det är inte perfekt.
Precis efter att det hänt så höll jag på att bli påkörd av bilar hela tiden.

Har du inget sinne så vet du inte hur det skulle vara med det senare.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aikula
vill inte verka elak eller nåt men du hade inte haft en fis i rymden mot dagens qw spelare utan ljud....

va hade du för nick i SC?

Ja, förmodligen då jag inte spelar QW nu längre - inte gjort det på ett riktigt bra tag heller.

Men som sagt - är du född utan hörsel så blir de 4 andra sinnen mer utvecklade. Är mer observant än vad de flesta är (förmodligen pga mitt syn-sinne.) Men visst spelar ljudet en stor del i 1on1.

steelduck hette jag iaf.

http://www.frobergh.se/arkiv/filer/hemsidor/chefsq3-00/member...

Sanerus:
Precis, skönt att någon förstår en i allafall.

Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelduck
Ja, förmodligen då jag inte spelar QW nu längre - inte gjort det på ett riktigt bra tag heller.

Men som sagt - är du född utan hörsel så blir de 4 andra sinnen mer utvecklade. Är mer observant än vad de flesta är (förmodligen pga mitt syn-sinne.) Men visst spelar ljudet en stor del i 1on1.

steelduck hette jag iaf.

http://www.frobergh.se/arkiv/filer/hemsidor/chefsq3-00/member...

Sanerus:
Precis, skönt att någon förstår en i allafall.

sideshow steelduck typ...

Visa signatur

AMD Tbred 2200+ | 512 DDR | GeForce4 Ti4200 | Abit KX7 | Acer CDRW | 100 GB HD | 17" TFT | 12/9 Mbit vDSL |

Permalänk
Medlem

trodde ni tänkte på Xenon först, men han var ju inte med i SC utan UYB (up your backpack) och senare clan9 och rätta mej om jag har fel, men det var nog ännu tidigare, ärr det nån som har kvar reportaget ifrån Sajber när Clan9 var där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelduck
Du måste mena Lakerman, han som spelade i min klan - Swedish Chefs. Undrar vart han tagit ivägen idag dock. Det var ju trots allt ett bra tag sedan då QW var "världens bästa multiplayer-spel" om man nu kunde säga så.

Du råkar inte ha någon bild eller mer info om Lakerman? jag bodde nämligen granne (nästan iaf) med en Quake-spelare runt 98-2000 och tycker jag känner igen namnet...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

DOOMer, Lakerman, Xenon, Nikodemus, Sniket, Para... det var tider det. Jag var och kollade när Clan 9 spelade mot amerikanska DeathRow i Stockholm. DR med Tresh som var världskänd quaker på den tiden. Själv var man långt ifrån deras skills, men det var kul att vara där och kolla iaf.

Btw, DOOMer vann ett Quake-SM trots att han endast körde med keyboard. Där kan man snacka om maxade skills.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
DOOMer, Lakerman, Xenon, Nikodemus, Sniket, Para... det var tider det. Jag var och kollade när Clan 9 spelade mot amerikanska DeathRow i Stockholm. DR med Tresh som var världskänd quaker på den tiden. Själv var man långt ifrån deras skills, men det var kul att vara där och kolla iaf.

Btw, DOOMer vann ett Quake-SM trots att han endast körde med keyboard. Där kan man snacka om maxade skills.

mm men det var ju typ ´96 eller nåt, f.ö så var det på e1m7 (?) och han hade väl autoaim på med om jag inte missminner mej

ps. alla körde med tgb.bord i den turneringen?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan
mm men det var ju typ ´96 eller nåt, f.ö så var det på e1m7 (?) och han hade väl autoaim på med om jag inte missminner mej
ps. alla körde med tgb.bord i den turneringen?!

Vet inte om detaljerna, men det var många som körde med mus+tb redan då. Tror det var 95. 11 år sen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Vet inte om detaljerna, men det var många som körde med mus+tb redan då. Tror det var 95. 11 år sen!

Nej, som sagt det var '96

http://home.swipnet.se/~w-15114/swchefs/ffest96.htm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

I matchen mellan DR och 9 var det ingen som spelade med endast t-bord.

Kul att se att gamla q1spelare fortf är aktiva på ett eller annat sätt..

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Medlem

En rätt detaljerad sida med info om Clan 9 vs Deathrow matcherna.
http://www.challenge-world.com/features/origin/chau13.shtml