Gratis partition manager (som ej tar bort data)

Permalänk
Medlem

Gratis partition manager (som ej tar bort data)

Hej! Har kollat pa traden gratisprogram, men vet ni nagon gratis partition manager som klarar att gora partitioner, resiza, m.m utan att ta bort data och formatera om harddisken?

Permalänk
Medlem

Citerar ur tråden : [Lista] De bästa gratisprogrammen!
"Formatering/partitionering
> GParted Live CD [OpenSource] - Ett alternativ till Partition Magic som körs från boot CD. Perfekt för att utföra lite mer avancerade operationer före windowsinstallation. Klarar av en mängd filsystem."

Annars. Nej.

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem

Nagon annan an den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Nagon annan an den!

Nej, Det finns inte så vitt jag vet. Och om det fanns så skulle den finnas i den tråden.

Varför inte den?

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smygis
Nej, Det finns inte så vitt jag vet. Och om det fanns så skulle den finnas i den tråden.

Varför inte den?

For da maste jag boota med CDn, vill garna kunna gora det direkt i XP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
For da maste jag boota med CDn, vill garna kunna gora det direkt i XP.

inte för att det angår mig men måste ändå fråga för att stilla min nyfikenhet - varför vill du inte boota med CD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
inte för att det angår mig men måste ändå fråga för att stilla min nyfikenhet - varför vill du inte boota med CD?

Egentligen ingen speciell anledning, kanns skonare att gora det direkt i operativsystemet.

Permalänk

En annan fråga varför kör du med engelskt tangentbord?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
En annan fråga varför kör du med engelskt tangentbord?

Kanske för att det känns skönare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Egentligen ingen speciell anledning, kanns skonare att gora det direkt i operativsystemet.

Vad jag har hört så kan partitionmagic bugga och ta bort fel partioner om man kör det i windows, så det säkraste är boot cd:n

alexandersson: det är ju inte säkert att han har engelskt tangentbord, endast icke svenskt/nordiskt

Visa signatur