Permalänk
Medlem

"custom" utskuren metall sökes

Har länge haft ett kylskåps projekt igång men det har legat på is länge nu pga. att jag behöver distanser av metall att ha mellan peltier och kylare. Finns det någon här eller något företag i stockholm som man kan göra beställningar hos? Det rör sig om 2st 40*40*x mm aluminiumplattor. Bilder kommer när det är klart!

/Apskaftet

Permalänk
Medlem

Jag har hört att Tibnor ska vara bra att köpa aluminium ifrån, fast jag vet inget om dom.. Förhoppningsvis så kan ngn annan berätta mer

Om du inte behöver så tjock så finns de ju 2mm på Clas Ohlson fast jag tror nog att du vet om det och vill ha tjockare

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Som sagt, vilken tjocklek på alun önskas?.

Permalänk
Medlem

Mekanisk verksta, så kan man gå runt och glutta på alla fina maskiner man skulle vilja ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Jag har hört att Tibnor ska vara bra att köpa aluminium ifrån, fast jag vet inget om dom.. Förhoppningsvis så kan ngn annan berätta mer

Om du inte behöver så tjock så finns de ju 2mm på Clas Ohlson fast jag tror nog att du vet om det och vill ha tjockare

Yes jag behöver tjockare och att stapla flera st på arandra är ingen bra lösning.
Hmm tror du verkligen dom tar så små beställningar på Tibnor? De verkar ju bara förse industrier med metall o dyl. ?

Tjockleken vet jag inte ännu, men det rör sig om kanske 5mm.. kanske mer. Vet att många här på forumet har tillgång till fräsar och verkstäder fullsmokade med metall osv så jag tänkte om det var någon som var intresserad av att hjälpa mig. Betala för arbetet gör jag såklart!

Permalänk
Medlem

fråga fagge på elektronikforumet eller så kan du ju fråga SleepstreameR här på swec om han kan skära ut lite fina bitar på sin nya fin fräsha CNC maskin .. *drool*

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Om inte annat så kan jag kanske fräsa till ett par plattor på rasten.. Säg bara till om du är intresserad

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Om inte annat så kan jag kanske fräsa till ett par plattor på rasten.. Säg bara till om du är intresserad

Du har PM!