Mäta prestanda (växlingsfil)

Permalänk

Mäta prestanda (växlingsfil)

Tänkte prova att köra växlingsfilen på en annan partition, både på min raptor och en P-ATA disk, finns det något sätt jag kan mäta ifall det blir någon verklig prestandaskillnad i siffror och procent (HD Tach eller något annat prog) eller är det bara subjektivt?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Om du har operativet och vissa program på raptorn blir den snabbast att ha swappen på pata disken istället, detta pga. att raptorn ska göra andra saker samtidigt.

Ett program för att mäta finns inte vad jag vet men det går ju att ta tid vid boot, spelstart mm. för att se skillnad.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Tror ni det funkar bättre om man lägger swappen på min 200gigs 7200rpms sata o kör windows/spel på raptorn?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Windows på min 15k scsi disk, spel program på en sata disk och swappen på ännu en annan och det ger riktigt bra prestanda, dock är det viktigast att du separerar Swap och Operativ/spel för det ger mest skillnad.

Så jag skulle göra som du sagt blaze101.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Okej, men vilken disk bör jag lägga på? Har en 320gig SATA som lagring och en 80 gig (PATA) som slask, så att jag har ordning på min lagringsdisk och windows/progdisk. 80 gigaren vill jag helst lägga den på, problemet är att jag har brännaren på samma IDE-kanal (minska sladdragningen). Det är rätt så kört att ha swappen där då, framförallt när jag lirar och så?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

vill låna tråden lite snabbt!
hur får man windows att använda ett swap utrymme?