Permalänk
Medlem

Boot problem

Var idag och köpte mig ett nytt moderkort, närmar bestämt en abit kn8 sli.
på den har jag två sata diskar, en opty, två 1024 stickor, dvd brännare.
När jag ska starta datorn så fastnar den på "verifying dmi pool data", har sökt lite här på swec och har funnit massor med tänkbara fel.. men inga löser mitt problem.
någon som vet vad som kan vara mitt fel/åtgärd?

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem

Det som alltid rekommenderas i samband med moderkortsbyte är en formatering av operativet.Därefter in med nya fräscha drivrutiner.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Men eftersom min dator inte har någon typ av diskettläsare så blir det lite svårt att installera sata drivisarna efter omformatering av operativsys.
någon som vet nåt annat sätt man kan göra detta smidigt på? ?

Edit: Har fått igång datorn efter många om och men, det visade sig var a en kontakt från en minneskorts läsare som satt fel =/ sen va de bara att installera nytt os

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.