Permalänk
Medlem

Fujutsu Siemens Xi 1526 Hem-Pc

Hej!

Fick idag hem en liten "brochyr" angående Hem-Pc paket.
Satt och tittade lite och såg att de hade ett erbjudande på en bärbar dator.
Då började jag fundera på om man kanske skulle skaffa sig sin första bärbara dator.
Börjar bli jobbigt att släpa på sin stora dator och skärm om man ska till en kompis, då föreldrarna inte orkar skjutsa så mycket längre Kommer nog ta med datorn om jag drar till polare eller så, då jag annars kan spela och sånt på min stationära hemma.
Spelen jag spelar är: Wow, Quake 3, Cs, Dawn Of War, Homeworld 2, NFS Most Wanted, GTA San Andreas. Några lite mer krävande och några lite mindre.
Sen kan det bli så att datorn blir delvis server dator och ned/uppladdnings dator när den står hemma, på nätter och dagar då jag är i skolan.
Men, innan jag bestämmer mig kan ni väll ta en titt på den info:n jag har.

Namn : Fujitsu Siemens Amilio Xi 1526

Processor : Intel Core 2 Duo T5600 1,83Ghz
Bildskärm : 17" TFT WXGA Skärm, (1440*900)
Minne : 2048 MB DDR 2
Hårddisk : 2 x 80GB HDD
DVD Brännare : Dubbla Lager 8,5GB lagrings utrymme.
Läs CD 24x DVD 8x. Skriv CD 24x, CD RW 16x, DVD+R 8x, DVD+RW 5x,
DVD -RW 5x, DVD +R Double Layer 2,4x
Grafikkort : NVidia GeForce 7600 DDR2 256MB
Ljudkort : Integ. Azalia Codec 7.1
Högtalare : Integ. Stereo
Nätverkskort : Internt 10/100 + WLAN
Kortläsare : Läser 4 olika kort typer
Modem: Internt 56K V92
Mus : Touchpad
Operativsystem : Microsoft Windows XP Home Sve
Portar : Firewire, USB, S-VHS, Infraröd mfl.
Väska : Ingår

Tror det var all nödvänding info. ( Kan vara lite onödig också, men sak samma) Men vad jag förstått är den datorn lite snabbare i windows, men lite långsammare i grafik än den datorn jag har i min Sig.

Tacksam för svar och diskutioner!

Pierre

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem

tycker det är fel att kalla datorer med 17" skärm bärbara...

men så länge du inte ska dra runt på den så ofta (för det är så du får göra, dra den på en kärra efter dig ) så är den ju väldigt kraftfull.

Permalänk
Medlem

En bärbar är väl aldrig till för att vara igång 24/7.
Är det inte bättre att hitta en billigare stationär i mindre format med lika eller mer kraft

Visa signatur

Slöare än en armbandsklocka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
tycker det är fel att kalla datorer med 17" skärm bärbara...

men så länge du inte ska dra runt på den så ofta (för det är så du får göra, dra den på en kärra efter dig ) så är den ju väldigt kraftfull.

Haha, Skoj sagt.
Jo, 17" är igentligen lite stort kanske, men jag ska inte dra den på kärra varje dag. Blir kanske någon helg i månaden, Och det kan jag ta
Men att bara dra runt på en 17" skärm är inte heller skoj Speciellt inte om man vill ha datorn med sig också, hehe.

Citat:

En bärbar är väl aldrig till för att vara igång 24/7.

Nej det är de kanske inte, men denna går att sätta i Silent Mode. Och jag känner många som har sina bärbara igång en större del av dygnet. Men det är nog sant att det inte är lika dant som att ha en stationär igång.
Men sen vet jag inte om det kommer bli min "Vanliga" dator, för då blir kanske den stationära serverdator.
Men anledningen till att jag vill ha bärbart är att jag inte orkar/Kan släpa på en Stationär dator så mycket längre. De är ju inte direkt smidiga att ha på bussen...

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |