Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem

Fick min idag, oj vad den glappar i nedre högra hörnet. Bedrövligt att nokia inte kan fixa glappet, hade likadant glapp på n80 min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Det ska att stänga av kravet på signerad mjukvara i N95, sök i menyerna

Jo det har jag redan gjort, men det fungerar ju ändå inte?! :-/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Går det att ladda ner N95ans kartor på nått annat sätt än via maploader?. Tar ju en j**la tid. Måtte vara nått fel deras serverar.

har ju nämnts tidigare i tråden, ett test som gick att läsa på en hemsida som sa just det, att servrarna är sega som fan

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

efter lååång väntan fick kompisen sin N95 idag. första intrycket av mobilen var att den var snygg och lyxig, men efter att dragit ut locket åt sidorna kände man tyvärr hur plastig den var. även den glappade i ena hörnet. kompisen ringde direkt till nokia och frågade om det verkligen skulle va så, nokia sa att han skulle ringa till stället där han köpte den. vi tog även några bilder och la upp på datorn, tyckte skärpan på bilderna var samma som på min N73.

Permalänk
Medlem

Min verkar då vara glapp fri

Detta är min första S60 baserade telefon så jag har inte allt för mkt att jämföra med, SE K750i var den senaste.
Allt jag har provat med N95:an håller måttet riktigt bra, så sjukt fin mobil. Jag är nöjd!

2 negativa saker; Stabilare firmware samt ett bättre batteri, det är skrämmande vad den tuggar batteri.

Kanske har hittat en lösning på mitt "map" problem.

edit; jag tankar ner kartorna via datorn och sen till mobilen, det går nog smidigast för min del när jag inte har wlan.
Håller med om att servarna är sega, men va fan, många av världens nördar belastar dom just nu för att få kartor

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

någon som vet ifall det går att få in elektroniska sjökort och plotta med gpsen? det vore så jävla fett

Permalänk

Ett tips är att ha minneskortet i kortläsare när du tankar ner kartor. Går mycket snabbare av nån annledning

Permalänk
Medlem

nån som testat chrystalcaset som finns å köpa?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Ett tips är att ha minneskortet i kortläsare när du tankar ner kartor. Går mycket snabbare av nån annledning

Vad heter kartorna, filnamnen, eller filändelsen, och vart sparas dom ?

heheh jag har fått ner dom men jag har inte hittat vart dom hamnade

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
nån som testat chrystalcaset som finns å köpa?

Vart hittar du det?

Permalänk

Efter att ha testat N95 ett tag måste jag säga att det det är en makalös manick, några - finns men + är desto fler. Måtte vara bästa smartluren som skapats

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1nja
Vart hittar du det?

Där --> http://www.mobilefun.co.uk/11854-Crystal-Case---Nokia-N95-Rev...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Fick in telefonen på jobbet idag, mycket fin manick, om än lite seg. Kunde fan inte hålla mig, så det blev att beställa en, trots att jag vet att kommer endast ringa med den om 2 veckor. Nåväll, nudlar för nästa månad.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Min glappar sjuk mycke+ att den piper när man håller den nära örat, skickar tillbaka min. Tänker inte aceptera glappet på över 1mm,typiskt med min vanliga otur:(
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Bytte tillbaka simkortet på min k800 och startar telefonen men den är helt stendöd, det enda som reagerar är irlampan som blinkar. Jisses ska tydligen inte ha någon mobil:(

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Du verkar vara rätt kunnig, så jag tänkte om jag kan ställa en fråga.

När jag startar kart programet så är det alltid ett rött kryss ovanför satellit
symbolen i högra hörnet, så det verkar som att min gps inte får nån fix.. har du nått svar eller nån aning om vad detta kan bero på ?

Jag kan heller inte använda maploader med att tanka ner kartor till mobilen

det är allmänt en dålig GPS i n95an, det röda betyder att telefonen inte har låst sig till satelliterna ..

ett tips är att inte rör på dig medans telefonen söker efter satteliterna

Permalänk
Medlem

Tack for svaren!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
tror vi kom fram tukk (tidigare i tråden) att den inte har sirfIII

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Den har sirfII low power gps mottagre

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
för tillfället kan endas nokias program använda sig av den inbyggda GPSen.. och den kör inte med Sirf 3 utan snarare 2an... dvs GPSen e inte så bra som vanliga blåtands dosor... jag bara känner på mig att det kommer bli stora problem med slide mekaniken senare med glapp osv.. hoppas nokia kommer på ett bra sätt o fixa till det...

Permalänk
Hedersmedlem

ett tips är att använda sig av ett minneskortläsare när ni laddar ner kartorna via datorn.. tog mig 10min o ladda ner hela sverige

Permalänk
Medlem

Verkar tydligen vara mycket glapp i telefonen. Tror ni detta är något man måste leva med? eller får man använda det som argument om man köpt en telefon och vill lämna tillbaka den pga av just glappet ?

Är själv i tankar att köpa en N95 men vill höra lite från annat folk först...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Hedersmedlem

min lur glappar också rejält, fast endas i stängt läge, är det någon som jobbar på anovo / engström som vet ifall det går o fixa till glappet ifall man skickar in den?

Permalänk
Avstängd

kompisen skickade tillbaka sin N95 idag. efter många samtal till både Nokia och försäljaren, blev det ingen lösning på problemen. synd att Nokia ska göra en sådan supermobil så förbannat plastig och glappig.

den andra anledningen varför han lämna tillbaks den, är att Nokia fortfarande envisas med att inte sätta in en riktig blixt i sådan dyr mobil, men det visste han i och för sig innan han fick mobilen.

Permalänk

Glappet går enkelt att fixa själv, ska göra en bildserie under helgen och lägga upp som visar hur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Glappet går enkelt att fixa själv, ska göra en bildserie under helgen och lägga upp som visar hur

syftar du på tejp lösningen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
syftar du på tejp lösningen?

Och justering av skenorna, kräver dock att du öppnar mobilen och därmed pajar garantin. (Dock finns ingen plombering så modden går ej att se)

Permalänk
Medlem

Finns en hemsida som visar hur man fixar glapp problemet själv, kan bara inte hitta åt adressen igen..

Fick min N95:a idag och det är samma glapp problem på den också. Känns lite surt att man måste skicka tillbaka den direkt. En vän till mig hade köpt en N95 i butik och lämnade tillbaka den då det var ljudproblem på den och fick då veta att 1 av 3 telefoner var det fel på.

Sånt gör ju att man blir tveksam till att skicka tillbaka telefonen, då man kanske får skicka tillbaka den nya också

Edit:
Hittade tråden
http://howardforums.com/showpost.php?p=9001747&postcount=104

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Hur är kvailiten på bilder/video jämfört med n73. Är telefonen snabb? Inga Buggar?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

Det lilla jag har hunnit använda telefonen, så har jag inte hittat några buggar i mjukvaran iaf.

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Lite off topic:
Jag gick in på Telenor-butiken här i Jönköping för att känna lite på N95:an, och eftersom den stöder HSDPA så tyckte jag det var befogat att fråga när Telenor kommer erbjuda HSDPA i Jönköping. Fick då svaret det redan är utbyggt här. Kan det verkligen stämma? Enligt Tre kommer de erbjuda HSDPA i Jkpg till sommaren och de är väl större än Telenor på turbo-3g. Hittar ingen info på Telenors hemsida heller.

Nån som vet mer om detta??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Och justering av skenorna, kräver dock att du öppnar mobilen och därmed pajar garantin. (Dock finns ingen plombering så modden går ej att se)

Vet du vad det är för storek på torx:en om man skulle få för sig att skruva?

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
syftar du på tejp lösningen?

hoppas att killen skämtar, inte fan tänker man börja med några tejp-prylar i en 7000kr mobil. är den glapp så är den glapp, bara att skicka tillbaks, och ta en ny och hoppas den inte har något glapp. men det verkar som dom flesta har problemet. dessutom skulle jag aldrig börja plocka isär mobilen, garantin försvinner direkt. nä, det här måste Nokia fixa med det samma.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arne99
hoppas att killen skämtar, inte fan tänker man börja med några tejp-prylar i en 7000kr mobil. är den glapp så är den glapp, bara att skicka tillbaks, och ta en ny och hoppas den inte har något glapp. men det verkar som dom flesta har problemet. dessutom skulle jag aldrig börja plocka isär mobilen, garantin försvinner direkt. nä, det här måste Nokia fixa med det samma.

Helt valfritt som sagt.. Men chansen är stor att få en lika dålig i utbyte. Fixen löser problemet på 10 min. Och går ej att se vid garantiärende om man har använt rätt torxnyckel vid fixandet