Produkttest: Logitech MX Revolution

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Logitech MX Revolution

Logitech introducerade i höst en mus de har jobbat på i två år. MX Revolution heter den och enligt dem själva handlar det om en revolution inom datormöss. Den har bland annat en mekaniskt skrollhjul och diverse andra tuffa funktioner. Är den lika revolutionerande som Logitech säger?

Läs produkttestet: Logitech MX Revolution

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men nån revolution är det väl inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Men nån revolution är det väl inte?

Tror de syftar på skrollningen.

3000sidor på 5 sekunder. Tror jag.

De skrev något om att det skulle ta en enorm tid med en vanlig mus.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant men oj vad dyr =O

Permalänk
Medlem

Räckvid är tyvärr för kort......

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-

De skrev något om att det skulle ta en enorm tid med en vanlig mus.

Ett litet tryck på 'end' är ännu snabbare...

Permalänk

Förstår inte heller det riktigt revolutionära med denna faktiskt. Och google fältet känns inte heller så viktigt, det har man ju endå i hörnan på firefox

Permalänk
Medlem

Ush fy blääää, om de jobabt med den i 2 år så borde de förstå vad marknaden vill ha och det är inte denna Äkliga mus :/

nya IE 3.0 äger den!

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk

Snabbsökfunktionen och dokumentväxling... Uruselt! Dokumentväxling med musen är bara mer störande än att använda windows inbyggda, och snabbsök kräver att man klickar på en knapp, flyttar musen och klickar med musen, för att sedan förflytta högerhanden till tangentbordet, skriva in det man ska och sedan gå tillbaka med högerhanden - istället för att bara använda Firefox inbyggda CTRL-T google sökord ENTER.

Jag antar att man kan "fuska" sig till Firefox-support genom att binda en knapp till ett tangentbordskommando. Någon som vet vilka tangentbordskommandon som är "öppna filhämtaren" i Fx?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar den där snabbsök knappen grymt starkt, även om det är hyffsat smidigt med sök-knappen i Firefox idag så skulle jag tycka om att kunna snabbt söka från pdf och wordfiler. Hade musen varit något billigare hade jag hoppat över den direkt.

Får nog vänta nått halvår så den kommer ner i pris.

Permalänk
Medlem

Riktigt bloatad mus.

Permalänk
Medlem

Och som vanligt så går det inte installera den medföljande programvaran på windows2000. Även om det i sig inte finns nån anledning till varför det inte skulle gå.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Jag tycker den verkar rätt juste den musen...
Men 2 ÅR för att utveckla den..
Tog de in billig personal utan utbildning som fick lära sig att cadda/gå universitet under tiden de utvecklade, eller var det en ensammen snubbe som satt och filade och gnussade själv på musen???

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Och som vanligt så går det inte installera den medföljande programvaran på windows2000. Även om det i sig inte finns nån anledning till varför det inte skulle gå.

Jo, det går visst. Som du ser i testet är det bara om man har en version av IE som är äldre än 5.5 som det inte går.

Permalänk

Den är helt vidrig, ligger som kastrull i handen

Permalänk

Det ända som är revolution är det mekaniska skrollhjulet

Permalänk
Medlem

Är det jag som är dum eller? Jag fattar inte vad skillnaden blir med ett "mekaniskt" skrollhjul. Vadå "fortsätter snurra tills dokumentet är slut"? Det gör väl alla skrollhjul? Menas det att man kan sätta fart på det som ett sådant där hjul som finns under somliga leksaksbilar så att det fortsätter snurra av sig själv?
Revolutionerande? Självfallet är det fullständigt samhällsomstörtande när ett företag hittar på en liten, liten förändring på en liten, liten sak!

Permalänk
Medlem

Ful imo.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Hedersmedlem

Fördröjningar med en mus som kostar över 500 kr. Helt oacceptabelt - Spelar ingen roll om den är trådlös eller inte.

Jag sitter just nu med en sketen 50kronors asus-mus (i princip) då min diamondback har gått sönder. Den släpar ingenting, och hänger med riktigt bra i snabba spel - enda nackdelen är precisionen som inte är topp vid pixelkontroll.

Nästa mus blir antingen copperhead eller ie 3.0 nya rev.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Snygg var den iaf. Men ingen anledning att byta ut min kära mx1000.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem

Bra mus om den hade haft sladd. då slipper man fördröjningen och kan aima bättre i spel. plus att vikten hade gått ner lite. den bästa musen jag har haft är en billig microsoft mus som kostade mig runt 35 spänn. den e bättre än min razor diamondback som jag personligen tycker är den sämsta musen av alla jag har och har haft. dyrt behöver inte vara bra. ska köpa ny teflonfolie till min microsoft mus och sen kastar jag min razor mus.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

ALLA skrollhjul på möss är mekaniska...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Börjar tröttna på att alla nya skithäftiga möss bara är för högerhänta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Jag gillar den där snabbsök knappen grymt starkt, även om det är hyffsat smidigt med sök-knappen i Firefox idag så skulle jag tycka om att kunna snabbt söka från pdf och wordfiler. Hade musen varit något billigare hade jag hoppat över den direkt.

Får nog vänta nått halvår så den kommer ner i pris.

Men du måste väl förstå att de bara handlar om mjukvaran, knappen i sig är nog som vilken "extra knapp" som helt på en vanlig mus.

Det jag saknar är ett program som kan känna av olika musröelser, Det som har spelat Black and White förstår nog.

Att man gör en bestämd rörelse på skärmen bara så starats eller stängs vissa program eller olika funktioner.

Om någon vet nått sånt program så får dom gärna pm:a mig

Godmorgon btw.

Permalänk
Medlem

jag älskar min revolution, var dock tvungen att installera "Uberoptions" för att få knapparna som jag ville

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Tror de syftar på skrollningen.

3000sidor på 5 sekunder. Tror jag.

De skrev något om att det skulle ta en enorm tid med en vanlig mus.

Trycker jag ner scrollknappen och sedan drar musen neråt går det jävla snabbt ^^

Permalänk
Medlem

Hur fungerar är ett skrollhjul som inte är mekaniskt?

Visa signatur
Permalänk

Hmm, köpte en häromdagen. Får erkänna att den ligger inte så bra i handen som jag trodde. Kommer nog kräva invänjning.

Varför satte dem inte in bluetooth de dumma ......... Räckvidden suger

Scrollhjulet är fantastiskt, går att ställa in allt. Sökknappen används flitigt. Dock ej dokumentväxlingen, använder det hjulet till zoomfunktionen istället. Men det ligger ivägen lite ja.

Friktion, vad är det. Den flyter fram på skrivbordet, ingen musmatta, bara bordsfanér. Lutar det för mycket glider musen iväg

Betyg, ja någonstans runt 3,5 pga småsaker tänkte jag, men den är lätt o smidig ändå, och jag tycker om den mer o mer. Så blir nog närmare fyra än tre iaf. Dyrt med tanke på den kassa räckvidden. Men det fungerar .

För de som undrar om scrollhjulet, det går att ställa in hur snabbt/ hur många steg, man ska snurra med kugghjulsfunktion, innan den kopplar ifrån och snurrar fritt. Som ett kullager, riktigt häftigt, men det snurrar på fort då.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Hmm... både testet och foruminlägg gnäller på räckvidden. Är det priset som gör att Logitech skippar bättre räckvidd? Deras 2.4ghz överföring som sitter i G7:an hade varit jävligt hett för en Rev 2 av musen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Bra mus om den hade haft sladd. då slipper man fördröjningen och kan aima bättre i spel. plus att vikten hade gått ner lite. den bästa musen jag har haft är en billig microsoft mus som kostade mig runt 35 spänn. den e bättre än min razor diamondback som jag personligen tycker är den sämsta musen av alla jag har och har haft. dyrt behöver inte vara bra. ska köpa ny teflonfolie till min microsoft mus och sen kastar jag min razor mus.

Skicka den till mig istället. Jag kan erbjuda ett kärleksfullt hem för en Razer Diamondback till.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W