FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Medlem

Kolla title formatting syntax reference (under help-menyn). Finns $caps(..) och $caps2(..).

Om du menar i javascript får du nog köra dinsträng.substring(0,1).toUpperCase följt av dinsträng.substring(1).

Permalänk

Nu ser mitt foobar ut såhär:

Hur får jag play/pause etc. att hamna längst ner ovanför taskbaren?

Hur ändrar jag bilden som visas när låten som spelar inte har något cover? förut kunde man ha en bild i foobar mappen som hette default.jpg men detta funkar inte längre i nya versionen?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Nu ser mitt foobar ut såhär:
http://pici.se/pictures/UGHDotOUm.jpg
Hur får jag play/pause etc. att hamna längst ner ovanför taskbaren?

Hur ändrar jag bilden som visas när låten som spelar inte har något cover? förut kunde man ha en bild i foobar mappen som hette default.jpg men detta funkar inte längre i nya versionen?

1) Tror inte det går med default UI.

2) Har för mig de ska heta antingen front.jpg eller cover.jpg. Alla mina heter front.jpg och det fungerar.

Permalänk

Någon som vet ett bra lyrics plugin?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Columns UI är den enda utseendemodifierande addon jag använder

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Observera att detta inte är en layout, utan ett litet foobar2000 tips.

Den senaste versionen av foobar File Integrity Verifier har nu fått en funktion som gör att du kan i efterhand verifiera dina lossless filer mot Accuraterips databas. Det är en trevlig funktion.

http://www.foobar2000.org/components/view/foo_verifier

Så här kan det se ut när man använder funktionen:

Detta album är min egen rip och var redan innan verifierad, jag använde den för att testa då jag visste ursprungsresultatet.

Permalänk
Medlem

Fixat till min lite. Älskar Xchange temat.

Full size: http://img189.imageshack.us/img189/9447/foobars.jpg

Xchange: http://br3tt.deviantart.com/art/Xchange-v3-5-2-130750625

Permalänk

Jag får inte WASAPI att funka i Win7, någon som har något förslag på vad man kan göra?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Googla, verkar fel för alla och tror jag sett att de ska finnas någon patch/fix för det.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Testa att minska bufferlängden. properties->playback->output

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Googla, verkar fel för alla och tror jag sett att de ska finnas någon patch/fix för det.

Kan du länka? Jag hittar ingenting...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Testa att minska bufferlängden. properties->playback->output

Testade men det funkade inte heller

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Testade du med en bufferlength på under 500ms?

Hittar inte själv någon patch/fix så antar att jag ströläst fel, men det verkar som wasapi fungerar för vissa om de har låg bufferlength eller win build under 7068.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Testade du med en bufferlength på under 500ms?

Hittar inte själv någon patch/fix så antar att jag ströläst fel, men det verkar som wasapi fungerar för vissa om de har låg bufferlength eller win build under 7068.

Ja det gjorde jag.

Okej, finns det någon annan ljudplugin som funkar i Win7 som är typ lika bra?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Asio4all ifa den fungerar. Eller native ASIO ifall ditt kort stödjer det.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Tips på skins till 9.6.9 skulle uppskattas.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Hur kan man fixa klickbara ratings-stjärnor i spelningslistan? Ska gå att fixa via något plugin har jag för mig, men har inte hittat något.

Kör 1.0 beta 6, om kompabilitet är ett problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Jag får inte WASAPI att funka i Win7, någon som har något förslag på vad man kan göra?

Nu har jag gått över till win7 64bit, och updaterat foobar till version 1. Wasapi fungerar fint för mig och nu kan jag ställa ner cachen på 50ms, något som dacen gillade

Kolla om det fungerar om du updaterar, eller om du kanske råkat slå av "exclusive mode" på ljudkortet.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man lägger till en button som startar ALbumArtDownloader och så att bilden sparas i rätt path?

Permalänk
Medlem

Det kanske är helt fel att skriva om detta här, ber om ursäkta i sånna fall.

Jag laddade ner Xchange och följde anvisningarna i manualen.

Men när jag tar import och väljer FCL-filen så kommer detta upp:

Scripting Engine Initialization Failed (GUID: F430759F-4E5C-4E96-8ADB-8F76B82AC9C2, CODE: 0x80020101)
Check the console for more detailed information (Always caused by unexcepted script error).

Jag kollade i konsolen och då stog det såhär:

No main configuration file found.
No theme file found.
[Shpeck] Searching for plugins, file mask = "C:\Program Files\Winamp\Plugins\vis_*.dll"...
[Shpeck] Plugin search done.
Startup time : 0:05.514438
Filter Panel - Genre: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Artist: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Album: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Genre: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Artist: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Album: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Genre: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Artist: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Album: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Genre: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Artist: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Album: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Genre: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Artist: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Album: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Genre: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Artist: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Album: initialised in 0.000 s
Error: WSH Panel Mod (GUID: FE555B68-9973-4106-9569-0F56AA7E707A): Microsoft JScript runtime error:
Automation server can't create object
Ln: 1510, Col: 2
<source text only available in compile time>
Error: WSH Panel Mod (GUID: D8C107F3-CD87-47B0-9268-B2A93F21DD6F): Microsoft JScript runtime error:
Automation server can't create object
Ln: 153, Col: 1
<source text only available in compile time>
WSH Panel Mod (GUID: 67DCFFEA-F20F-4925-B950-99FE234D6628): initliased in 0.0000019 s
Filter 0 msec
Group 0 msec
Populate 0 msec
Filter Panel - Genre: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Artist: initialised in 0.000 s
Filter Panel - Album: initialised in 0.000 s
Error: WSH Panel Mod (GUID: A4CEED06-F3D8-4464-AE8D-F2AC641A7484): Microsoft JScript runtime error:
Automation server can't create object
Ln: 197, Col: 1
<source text only available in compile time>
Error: WSH Panel Mod (GUID: 9C80188A-367D-436B-86C9-F40D8BFBE4B7): Microsoft JScript runtime error:
Automation server can't create object
Ln: 204, Col: 1
<source text only available in compile time>
Error: WSH Panel Mod (GUID: 305E4E48-FAA0-4D8C-9992-64751C8364C2): Microsoft JScript runtime error:
Automation server can't create object
Ln: 167, Col: 2
<source text only available in compile time>
WSH Panel Mod (GUID: 6DE51533-8626-4A22-827A-C4A5C7D89249): initliased in 0.0000016 s
Error: WSH Panel Mod (GUID: CFD19F51-0140-444F-BA25-096381C4D8E1): Microsoft JScript runtime error:
Automation server can't create object
Ln: 211, Col: 1
<source text only available in compile time>
Error: WSH Panel Mod (GUID: 56DF1127-3F17-4DD0-9A1C-28E68A692096): Microsoft JScript runtime error:
Automation server can't create object
Ln: 142, Col: 1
<source text only available in compile time>
Error: WSH Panel Mod (GUID: F430759F-4E5C-4E96-8ADB-8F76B82AC9C2): Microsoft JScript runtime error:
Automation server can't create object
Ln: 92, Col: 1
<source text only available in compile time>
WSH Panel Mod (GUID: 883C9342-A015-4930-ACA9-E6C01E062750): initliased in 0.0000053 s
WSH Panel Mod (GUID: 31C5D6E8-BAAA-4926-A524-462B0335E901): initliased in 0.0000011 s
Times: a0 - a1: 0msec
Times: a1 - a2: 0msec
Times: a2 - a3: 0msec
Times: a3 - a4: 0msec
Times: a4 - a5: 0msec
Synch: 0 msec (in mainthread!)

Vad kan jag ha gjort för fel ?

Kan tillägga att jag aldrig tidigare har använt Foobar2000.

/Gwanto

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Som någon tidigare frågat men inte fått svar på, hur f*n får man ner knapparna och searchbaren så dom är längst ner?
Sen så söker jag ett tillägg som jag sökt ett rätt bra tag nu, det var ett tillägg som gjorde att ljudet blev som lite klarare, tror det var ämnat till hörlurs användning, var någon som länkade till det i en tråd här för en massa år sedan, har sökt som en tok men inte hittat det. Har även startat en tråd för något år sedan och försökt få hjälp med att hittat det, men icke!

Permalänk
Medlem

Det är väl inga problem att få searchbar och knapparna underst i foobar, under statusbaren kommer man inte men under playlisten går bra. Bara lägga en "vertical splitter" i colums UI och lägga playlisten över knapparna.

När du pratar om klarare ljud som var ämnat åt hörlurar så tror jag att det är ett "crossfeed" plugin du pratar om. Och sedan finns det plugins som kan förbättra ljudet. Kör vista/win7 så kan man tanka hem wasapi.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Det är väl inga problem att få searchbar och knapparna underst i foobar, under statusbaren kommer man inte men under playlisten går bra. Bara lägga en "vertical splitter" i colums UI och lägga playlisten över knapparna.

När du pratar om klarare ljud som var ämnat åt hörlurar så tror jag att det är ett "crossfeed" plugin du pratar om. Och sedan finns det plugins som kan förbättra ljudet. Kör vista/win7 så kan man tanka hem wasapi.

Tackar, ska testas!

Permalänk
Medlem

Rätt död tråd nu men iaf, stöder foobar .png i album art viewern? funkar inte för mig iaf

Permalänk
Medlem

Har gjort små modifikationer i min layout.
Playlist med dolt filter (autohide så man slipper se det när man inte använder det)

Och här är med mina filter

Är i övrigt grymt imponerad över hur lätt det är att hantera flera tusen låtar på så liten yta!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande på version 0.9.5.2 och skulle gärna uppdatera till förmån av WASAPI och ASIO support. Det enda som hindrar mig från detta är gamla goda FooLars som jag gillar stenskarpt. Vet någon något liknande eller rentav finare tema som är kompatibelt med nyaste versionen 1.17?

Permalänk
Medlem

Jag är stenkåt på album art. Nån som vet nån plugin som kan ändra windows skrivbordsbakgrunden till album art för den låt som spelas just nu?

För att inte va offtopic, här är min setup:

Jag har version 1.1.8
temat FooAero CUI
https://extremehunter1972.deviantart.com/art/fooAero-CUI-v1-4...
Har dock moddat det lite, lagt till två ikoner (som är fula). Ena knappen rensar playlisten och den andra tar fram album listan i ett fönster. Jag har även bytt artwork viewer och tagit bort flikarna däruppe som ni ser. Annan font också.

Vill man ha mer minimalistiskt tema tar man helt enkelt bort album art panelen och låter ES-playlist vara själv. Den gör ett bra jobb även ensam. Här med ändrade färger och mindre fönster.

Sorry för min röriga skrivbordsbild men som ni ser så ändras intrycket av foobar väldigt mycket tack vare windows aero och storleken på album art.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte mycket att säga direkt. Har fäst mig vid waveform seekbar(en) även om den är smått deprimerande vid vissa tillfällen.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Finns det något snyggt och ENKELT att installera skin till foobar?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Här är mitt

Visa signatur

i5 2500K | 12GB Corsair Vengence @ 1600Mhz | GTX 970 @ 1516Mhz / 7612Mhz

Permalänk

Jag sorterar mitt bibliotek efter datum då filen senast ändrades. Använder en AutoPlaylist med följande sortering "ALL SORT DESCENDING BY %last_modified%".
Se bild på hur det ser ut nu:

Problemet är att alla filer sorteras efter datumet då de senast ändrades. Detta gör att album hamnar huller om buller och i fel ordning osv.
Jag vill gruppera alla album med rätt nummerodning bland låtarna och sedan sortera dessa efter ändringsdatum.

Någon som har en lösning?