Medieval total war 2 - Demo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
Ett ännu enklare sett

X:\Medieval II Total War\medieval2.preference.cfg

Lägg till detta i cfg filen

[misc]

unlock_campaign = true

Här finns en del annat kul också http://totalwarcommunity.blogspot.com/2006/11/modding-medieva...

Tackar för den länken!

Har suttit och petat i battle editorn i typ 1 h nu, samt låst upp alla kampanjer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Mja. Det där är faktiskt en bugg. CA har bekräftat det och ska fixa det i en patch. Dock så betedde sig AI:n i Rome ytterst sällan just på DET sättet. Det känns mer som en "Medieval 1" situation, där AI:n inte var särskilt bra där heller.

Överlag är AI:n bättre än i både Rome och Medieval 1 och ger bra gameplay.

Jo, ai:n verkar överlag lite bättre, även om den knappast är bra eller listig.

Det blev en konstig bugg nyss för mig. Jag var belägrad så de attackerade mig först med en våg och den blev mosad. De har dock slagit sönder porten. När nästa våg ska börja så springer en enhet av deras spearmen och tar murbräckan och gör...ingenting. Alla deras enheter bara står där.

Permalänk
Medlem

Sitter här och lirar det nu
Hur fan får man ner consollen så man kan använda lite "enhancing commands"
Sitter och lirar som France seriöst, men vill kunna chiita lite så man kan dra iväg med en enorm armé på korståg.

Tack på förhand

Visa signatur

Flest datorer när han dör vinner...

Permalänk
Medlem

Jäklar vad kul spel. Satt hos en polare och lirade hela eftermiddagen som The Holy Roman Empire, gamla tyskland när de hade kejsardöme. Mina enda bekymmer är att jag suger stenhårt i strider, även när jag har dubbelt så många man än fienden så förlorar jag en massa i kuppen, men jag antar att man blir bättre när man lärt sig alla enheters för- och nackdelar. Länge sedan man spelade Rome: TW.

En sak jag undrar över, vad tusan är det där hjärtslaget följt av ett swoosh-ljud när man sitter på världskartan? Är det spioner som smyger runt i mina städer?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
En sak jag undrar över, vad tusan är det där hjärtslaget följt av ett swoosh-ljud när man sitter på världskartan? Är det spioner som smyger runt i mina städer?

Tror det är lönnmördare som försöker göra sitt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ex-con
Sitter här och lirar det nu
Hur fan får man ner consollen så man kan använda lite "enhancing commands"
Sitter och lirar som France seriöst, men vill kunna chiita lite så man kan dra iväg med en enorm armé på korståg.

Tack på förhand

Du trycker på Ö på ditt t-bord

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk

Verkar vara denna tråd som används:

Har spelat serien sedan Shogun Total War.
Fastnade inte så mkt för rome, men det här var riktigt grymt.

Jag undrar bara hur man sätter stop för gubben som stryker runt och tar kål på ens general med kätteri?
Sjukt irriterande, fem av mina generaler blev dödade på detta sätt.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Testa Assassins. Du behöver ett Inn för det (Upgraderat Brothel). Sen får du träna upp din assassin med att ta kål på onödiga diplomats och grejor.

Permalänk

Vore skönt. För precis innan jag skulle starta ett seige, kommer han och tar kål på min general. Man lackar ju stadigt!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dougremer
Vore skönt. För precis innan jag skulle starta ett seige, kommer han och tar kål på min general. Man lackar ju stadigt!

Haha. Påven gillar inte dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Överlag är AI:n bättre än i både Rome och Medieval 1 och ger bra gameplay.

Att AI:n är bättre i Medieval 1 säger ju inte direkt mycket då den var den sämsta jag stött på sedan den i Civ1 för SNES. Minns en gång då AI:n anföll min stad genom att lämna hela hären stående där den startade, förutom kungen som ensam fick banka på mina murar tills han dog. I Rome var den klart bättre, men "kass" är nog ändå ett rättvist betyg åt då den sällan lyckades med nånting alls. Synd att tillverkarna inte verkar ha satsat mer på detta område för då hade det i mina ögon blivit en mycket mer attraktiv produkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Haha. Påven gillar inte dig.

Nej, just då hatade han mig. Bara för att Holy Rome tog över en stad som jag ägde, sedan när jag skulle ta tillbaka mig hotade han med att jag skulle bli utesluten.
Äh! Skit i det! tänkte jag och tog tillbaka staden. Så efter det fick jag efter mig "vad-han-nu-kallas-som-dödar-alla-med-kätteri" och hade ihjäl 5 generaler och min kung.

Men lönnmördare verkar fungera. Måste bara träna upp honom.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av behemoth
Att AI:n är bättre i Medieval 1 säger ju inte direkt mycket då den var den sämsta jag stött på sedan den i Civ1 för SNES. Minns en gång då AI:n anföll min stad genom att lämna hela hären stående där den startade, förutom kungen som ensam fick banka på mina murar tills han dog. I Rome var den klart bättre, men "kass" är nog ändå ett rättvist betyg åt då den sällan lyckades med nånting alls. Synd att tillverkarna inte verkar ha satsat mer på detta område för då hade det i mina ögon blivit en mycket mer attraktiv produkt.

Hmm, tråkigt att höra.. Kollade runt lite i olika TW-forum där det fanns trådar för förslag till förbättringar till denna utgåva. Alla bara blajjade på om hur kul det vore med nya funktioner, men det var knappast någon som nämnde det viktigaste, nämligen AI:n.
Den bredaste massan kanske bryr sig mer om vad gubbarna har för kläder snarare än hur de agerar, man får iaf den uppfattningen när man läser hur CA valde att hypa spelet...

Jag spelar ju hellre schack med fula träpjäser mot en duktig spelare än med skinande aluminiumpjäser mot en 5-åring...

Permalänk
Medlem

HOLY! Fan vad snyggt!! Hämtade precis spelet. Jag fick en snygg kartong och inuti, en tenngubbe tror jag (någon metall) som föreställer en knekt i full utrustning ungefär 3tum lång. Sedan fick jag en karta (svartvit) och såg att Stockholm var med! Då hoppade jag ur stolen och hurrade. (kanske inte hoppade ur stolen, menmen) seadn la jag märke till att det behövs 2dvd skivor för att installera spelet, snacka om att det tar mycket plats isf. Sedan fick jag en "The making of dvd & music score" dvd och flera bilder, som vykort nästan med Medival 2 bilder på. Sedan en building/unit planner som var rätt stor. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd och tycker det var värt väntan. Hoppas insidan är lika bra som utsidan, för jag är redan kär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av behemoth
Att AI:n är bättre i Medieval 1 säger ju inte direkt mycket då den var den sämsta jag stött på sedan den i Civ1 för SNES. Minns en gång då AI:n anföll min stad genom att lämna hela hären stående där den startade, förutom kungen som ensam fick banka på mina murar tills han dog. I Rome var den klart bättre, men "kass" är nog ändå ett rättvist betyg åt då den sällan lyckades med nånting alls. Synd att tillverkarna inte verkar ha satsat mer på detta område för då hade det i mina ögon blivit en mycket mer attraktiv produkt.

AI:n i Medieval 1 var helt acceptabel. Dock hade den en tendens att backstabba stup i kvarten. En allians med AIn i Medieval var ingenting värt, i princip. På slagfältet var AI:n dock ganska bra.

Permalänk

Körde om kampanjen nu. spelar britter istället. Lite lättare eftersom datorn inte verkar vilja åka med båt över

Är nere vid corsica och ska ta över två städer där. Hoppas att lyckan fortsätter. Har redan utrotat Scottland och är i Krig med Danmark. De har ingen chans.

Lyckades också hålla ett slott, trots att jag hade mycket mindre (150 mot 450)

Riktigt kul lir!

Visa signatur

Live now! Die later!