Dell lanserar billigare 20" bredbildsskärm

Permalänk
Melding Plague

Dell lanserar billigare 20" bredbildsskärm

Dell har lanserat en ny billigare 20" lcd-skärm i bredbildsformat. E207WFP heter den och till skillnad 2007WFP har den exempelvis ingen usb-hubb eller s-video-/kompositingång.

Läs nyheten: Dell lanserar billigare 20" bredbildsskärm

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Åh, nu vart intresset för dubbla plattskärmar mkt större Är det samma höjd på en 20" som en 19"?

Permalänk
Medlem

oooh.. Intressant! Kanske kan bli en fin julklapp åt mig själv

eller kanske två?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Om det är samma kvalitet på panelen som 2007WFP blir jag ledsen.. Hostade upp 4100 för min, och kompositingång och usbtjafs är ju helt onödigt.

Men om det är TN-panel som det ryktades om är det ju lungt.

Permalänk
Medlem

Vad innerbär det att den "stödjer kopieringsskydd"? Går det inte spela warez på den?

Permalänk
Medlem

mm, precis, haft min 2007wfp i knappt 14dagar. Köpte för 4300.
Känns lite ruttet om det är samma paneler på dem, dock verkar det vara TN på denna iom responstiden

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Satan, nu blev jag riktigt sugen på en sån här. Kanske sparar och köper om ett halvår eller så.

Permalänk
Medlem

Shit, 3000, billligt!

Men ska jag ha WS skärm måste den nog vara på 23"...

Permalänk
Medlem

Usch och tvi för HDCP.... inte stödja sånt skit.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde
Åh, nu vart intresset för dubbla plattskärmar mkt större Är det samma höjd på en 20" som en 19"?

stort sett identisk höjd på min 17" som min 20" Widescreen, 19"aren är för stor känns konstigt på något sätt när texten blir grymt mycket större på ena skärmen (texten är större på 17" än vad den är på 20" med föresten."

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är TN?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Var i mediamarkt igår och killen höll på att packa upp den där skärmen han sa att dem precis kommit,, priset var 3400:- om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Mums, en E207WFP + min MacBook skulle vara något

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Avstängd

hm, ja har ca 4000kr ja inte vet vad jag ska spendera på.... undrar om..
Nej.. föresten, kopieringsskydd vill ja inte ha..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arnie
Vad innerbär det att den "stödjer kopieringsskydd"? Går det inte spela warez på den?

Den stöder kopieringsskyddet HDCP. Tanken är att man skall ha en DVD-spelare, grafikkort och skärm som stöder HDCP för att kunna visa filmer som är skyddade med det kopieringsskyddet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

För att förtydliga: (!)

16ms Black to White, 6ms GTG gäller för 2007WFP
5ms GTG gäller för den nya skärmen, antagligen är B-W svarstiden sämre än för 2007WFP.

Alltså skiljer det 1ms grå-till-grå, inte 11ms.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Men man "förlorar" inte möjligheten till warez om man har HDCP på skärmen, den stoppar dig inte om du har en piratkopierad XP eller nått sånt, men tex dom nya blu-ray filmerna kräver att du har HDCP i både DVD, grafikkort och skärm för att kunna se filmen. Har du det inte så vägrar den spela upp filmen helt enkelt, men sen om du lyckas ladda ner en film utan HDCP och bränna så är det ju ingen kontroll på om du har det i skärmen eller inte.

Så om du har HDCP så kan du se allt bränt osv. men du kan åxå se bluray eller HD-DVD filmer som du köpt, det kan du inte om du inte har en HDCP skärm osv.

Intressant skärm iaf, har funderat på att köpa en till att ställa brevid min Dell WS 20" som jag har nu redan så en med billigare pris skadar ju inte.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Nice!

En sån ska jag införskaffa senare ;D

Visa signatur

Äger diverse saker ;)

Permalänk

får min 19tummare att känna mindervärdeskomplex:P vill ha faktorn blev ju inte sämre av prislappen direkt

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Men man "förlorar" inte möjligheten till warez om man har HDCP på skärmen, den stoppar dig inte om du har en piratkopierad XP eller nått sånt, men tex dom nya blu-ray filmerna kräver att du har HDCP i både DVD, grafikkort och skärm för att kunna se filmen. Har du det inte så vägrar den spela upp filmen helt enkelt, men sen om du lyckas ladda ner en film utan HDCP och bränna så är det ju ingen kontroll på om du har det i skärmen eller inte.

Så om du har HDCP så kan du se allt bränt osv. men du kan åxå se bluray eller HD-DVD filmer som du köpt, det kan du inte om du inte har en HDCP skärm osv.

Det gäller bara de senare BD/HDDVD. De första åren kommer det inte att krävas HDCP på några, om jag inte har helt fel. (Annars skulle inga av de Blu-ray Rom-spelare som levererats till bärbara datorer m.m inte fungera till att spela upp BD).

Skärmen är mycket intressant! Fullt dugliga 20-tummare för under 4000:- är mycket fint. Synd bara att de troligtvis gett upp 1080p för 20-tumsskärmar (precis som att 19-tumsskärmar aldrig överger 1280*1024, vilket gör de oanvändbara). Men 1680 funkar ju fint för spel och annat.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Stämmer priset på 3000kr så är det nästan ett givet köp. Är inte överdrivet förtjust i Dell, men deras monitor är åtminstonde jävligt snygga

Permalänk
Medlem

Synd med så kass upplösning på alla billiga skärmar dock. WUXGA/UXGA är iaf för min del ett solklart krav på 20"+

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

synd att det bara är sådana som tycker att datorer är fina och ändå inte spela andra spel än typ wow som har tft....

synd är också att dom är en stor grupp konsumenter... ;[

Visa signatur

^^,)

Permalänk

Det intressanta är ju om den skiljer sig på nåt sätt från de som finns idag, typ 205BW eller FP202W.

Visa signatur

C2D E6400@2,13 | Asus P5B | MSI 7900GTO 512Mb | TwinMOS PC5300 CL5 1024x2 | WD Raptor |

Permalänk
Medlem

Ser bra ut , ser jävligt bra ut man på priset men hoppas den inte exploderar skulle inte förvåna mig ser för bra ut ;P

Permalänk
Medlem

Skitfet! Fan vad jag vill ha en!

Smart också att göra en billigare version. Lixom, usb har man på datorn och vemfan använder s-video?

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

PC City säljer en 20" widescreen för 2990:- (SM205BW)
- 1680x1050
- Kontrast 600:1
- Svarstid 6ms
- Ljusstyrka 300 cd
- DVI och VGA
- Högtalare

Permalänk
Avstängd

wow vilket pris, vad är haken ?

eller har de flesta redan bytt ut sina crt och efterfrågan minskat ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalstorp
PC City säljer en 20" widescreen för 2990:- (SM205BW)
- 1680x1050
- Kontrast 600:1
- Svarstid 6ms
- Ljusstyrka 300 cd
- DVI och VGA
- Högtalare

det där med kontrast och ljus, vad är det bästa man kan ha värdena då, och vad står dem för

Permalänk
Medlem

För att förtydliga, Dell 2007WFP använder en S-IPS-panel vilket anses vara det bästa som finns att köpa idag. Färgåtergivning, kontrast, bildkvalité, betraktningsvinklar är helt utomordentligt bra.

TN-panelen som finns i på den här 207WFP-skärmen är den billigaste där responstid är det viktigaste, men brister i alla övriga punkterna. Betraktningsvinklarna är dessutom urusla.

Haken är alltså att panelen är så mycket sämre, de går inte alls att jämföra mellan varandra.

Läs mer om Dell 2007WFP här i forumet:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=61477...

Fördelen med att köpa hem någonting från dell är 14 dagars öppet köp och det kostar bara 100 kronor om du inte är nöjd och vill skicka tillbaks den.

En annan fördel med de här dell-skärmarna är att de är väldigt ergonomiska då du kan vinkla, vrida, höja och sänka precis som du vill, vilket många andra skärmar saknar.