Shockwave Player för Intel Macar

Permalänk
Medlem

Shockwave Player för Intel Macar

Hej! Någon som vet varför Adobe är så sega med att fixa Shockwave Player till Intel Macar? Flash Player var ganska segt men dom har ju redan fixat två versioner. Men inte har dom gjort det till Intel Macar än.

Finns det annars någon inofficiell version? (Vill ej köra det genom Rosetta).

Någon som vet?

Adobe är lite för sega ibland.

Permalänk
Medlem

Du har tur

http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer9.html

edit: Ser att det är shockwave player du vill ha :/

Permalänk
Medlem

som jag sa i flash tråden monopolet abobe borde stämmas för att de är så sega på att porta sina program.
så det är nog bara och vänta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
som jag sa i flash tråden monopolet abobe borde stämmas för att de är så sega på att porta sina program.
så det är nog bara och vänta.

Nu förmodar jag att du inte var helt seriös med ditt uttalande, men varför skulle ett aktiestyrt bolag som Adobe "stämmas" när de trots allt möjliggör sin mjukvara till över 90% av marknaden? Företag drivs i regel av vinstintresse och inte av barmhärtiga samariter.

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulrik Uppkastare
Nu förmodar jag att du inte var helt seriös med ditt uttalande, men varför skulle ett aktiestyrt bolag som Adobe "stämmas" när de trots allt möjliggör sin mjukvara till över 90% av marknaden? Företag drivs i regel av vinstintresse och inte av barmhärtiga samariter.

Tja Micrososft blev ju tvungna och betala en massa till EU och släppa koder till konkurrenter .
EU borde kunna ta tag i fler monopol när de ändå är igång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Tja Micrososft blev ju tvungna och betala en massa till EU och släppa koder till konkurrenter .
EU borde kunna ta tag i fler monopol när de ändå är igång.

Situationen är annorlunda. Jag ser inget problem i att Microsoft måste följa EU's regler för att bedriva geschäft här, men att förespråka stämning av företag bara för att de dröjer med att släppa en produkt på en viss marknad är i min mening ganska sjukt. Var går förövrigt gränsen? Ska de tvingas att släppa hela sin produktserie till alla operativsystem som har fler än 100 användare? Givetvis vore det förnämligt om Adobe släppte källkoden fri till flash så att alla har möjlighet att använda det, men inte mot skaparnas vilja.

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Adobe kommit någon vart?