Permalänk

tillbehör till P5B deluxe/Wifi

har hittat ett P5Bdeluxe/wifi utan några tillbehör som jag tänkte köpa alltså ingen IO shield, bracket, kablar manual mm. Kommer detta innebära några större problem?

Drivrutiner och manual kan man väl ladda ner på nätet? Men kommer frånvaron av de andra delarna att ge mig problem. Vilka delar är IO shield och brackets? Måste jag ha dem eller kan jag ta dem från mitt förra ATX-kort?

tacksam för svar från er som redan har kortet eller bara vet!

Permalänk
Avstängd

jag har ett p5b deluxe, och det du bör tänka på är att bios kan vara korrupt.. men du ska kunna tanka det och fixa till det

du borde kunna klara dig utan I/O panelen, sen har du inte en massa små detaljer som förljer med.. men det ska fungera, du får klara dig utan hårdiskkablar och sånt men det har du antagligen...

om det inte följer med en manual så kan du hitta denna i pdf form på internet (asus hemsida) så det borde lösa sig

Visa signatur

c2d e6600@3200 mhz (tuniq tower), msi g7900gto och asus p5b deluxe, och 2 gig corsair xms2 5-5-5-12 800mhz, nzxt lexan och antec he 500w

Permalänk

Tack för svaret! Har inte hämtat ut paketet än men IO panelen borde man väl kunna snida till själv om man det bli nödvändigt i plexiglas eller tunn plåt. Hårddiskkablar har jag. Hittade även en usb-panel för att koppla de interna USB-kontakterna på kjell&CO för 69:- om jag skulle behöva.

Jag kommer nog hämta ut brädan och ge den en chans. Fick ge 1445:- för ett P5B deluxe/Wifi demo på komplett så jag tänkte att för 500:- kan man köpa till rätt så mycket prylar. Har sedan hört att en del folk fått med rätt mycket prylar till demobräder från komplett trots att texten i annonsen sagt något annat. Så man får väl se vad tomten kommer med:)!

Bioset går att tanka så det borde vara ok. Ingen annan som kan komma på något som skulle kunna ställa till det? WIFI delen?

Edit:Har nu hämtat ut brädan och det visade sig att alla tillbehör är med förutom en IDE-kabel men en sådan har jag redan:)! Är just nu rätt så nöjd, fast man har ju inte startat åbäket ännu!

Permalänk
Medlem

Nice. Fick du med antennen till WiFi-t också?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Japp! fick med antenn, mic, 6 x devices sata + power cables, IO shield, firewire bracket, usb bracket, manual. drivrutinsskiva, fläkt och orginal kartong.:)
komplett demo, ett riktigt kap hittills i alla fall!

Permalänk
Medlem

inget saknades ?

så inget saknades alltså ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd

Re: inget saknades ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
så inget saknades alltså ?

han skrev att ide kabel saknades men att han hade en sådan redan

Visa signatur

c2d e6600@3200 mhz (tuniq tower), msi g7900gto och asus p5b deluxe, och 2 gig corsair xms2 5-5-5-12 800mhz, nzxt lexan och antec he 500w

Permalänk
Medlem

Re: Re: inget saknades ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av schumpen
han skrev att ide kabel saknades men att han hade en sådan redan

okej ^ hehe

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Prisskillnaden mellan org/demo brukar avslöja vad som saknas och hur använt det är. Kan t.ex. vara en retur eller dylikt.

Men bra klipp! Det måste varit en väääääldigt dyr IDE-kabel ASUS skickade med :roll:

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holm
Prisskillnaden mellan org/demo brukar avslöja vad som saknas och hur använt det är. Kan t.ex. vara en retur eller dylikt.

Men bra klipp! Det måste varit en väääääldigt dyr IDE-kabel ASUS skickade med :roll:

haha.. jag vet.. den är svart (fortfarande platt dock, inte rund) och det står ASUS på den!!! seru hahaha jag har en ide kabel som det står asus på det har inte du!! nanana!! (med du menas trådskaparen)

hoppas ni fattar sarkasmen i det hela

Visa signatur

c2d e6600@3200 mhz (tuniq tower), msi g7900gto och asus p5b deluxe, och 2 gig corsair xms2 5-5-5-12 800mhz, nzxt lexan och antec he 500w